alt vores babytøj (ikke salgsannonce).

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

SussieThyssen

BlyViol skriver:

er biotex ikke også fyldt med alt mulig?? men tak for rådet.. 

grunden til det er gråtligt er vel fordi sort og lyserød er vasket sammen? 

Taaa..det kommer jo an på hvor meget man går op i det.
Men kan da fortælle at jeg er multiallergiker og kan tåle Biotex..imellem meget få vaskemidler. Jeg kan fx ikke tåle de vaskemidler, som det anbefales vi absolut skal bruge. Og sådan er vi mange, der har det.
Man siger, at man ikke må bruge det ene og det andet, men det er da underligt, at man så ikke kan tåle de såkaldte "sunde" produkter.
Jeg kunne godt lide at vide hvad de putter i det, som gør at allergikere ikke kan tåle allergiker-venlige produkter??  
Men du kan jo vaske tøjet een gang til bagefter med det vaskepulver, som du mener er det bedste.
Det vigtigste er jo netop, at tøjet kommer af med lugten og får farverne igen.
Og jo...sammensmeltning af farver, skyldes jo oftest, at folk har blandet tøjet sammen under vask.
Men tricket her..kan måske hjælpe på det.
Du kan jo altid lægge det til genbrug, hvis det ikke lykkedes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Har du ikke talt med dem der lånte tøjet? Jeg synes det er tarveligt, at behandle andres ting så lemfældigt....og så måske ikke engang sige undskyld bagefter

nej det har jeg ikke, kan jeg ikke rigtig få mig selv til. Sagde jo selv ja til at de måtte låne det.. 

Anmeld

14. januar 2011

Charlotte Wberg

Det er da ærgeligt at det er ubrugeligt efter udlån, men jeg ville nu heller ikke låne tøj ud som jeg skulle genbruge selv... Man aner jo ikke hvad der skre med det...

Der kan komme huller i, fejlfarve og ja parfurmerede produkter (hvis man prøver at undgå sådan noget) Jeg selv vasker muligvis skrup forkert, vaskepulver og skyllemiddel mæssigt, men vi er heller ikke allergikere og jeg elsker duften af bamseline bl.a.  dog halv skyllemiddel og halv vand gg...

Men hvis I ikke selv vil bruge tøjet, synes jeg det er lidt frækt at sælge det, så heller give det til genbrug eller mødrehjælpen...  

Anmeld

14. januar 2011

MorEllen

BlyViol skriver:

ud = genbrug!  

Aha Godt God weekend!

Anmeld

14. januar 2011

Vidunderligeunger

Charlotte Wberg skriver:

Det er da ærgeligt at det er ubrugeligt efter udlån, men jeg ville nu heller ikke låne tøj ud som jeg skulle genbruge selv... Man aner jo ikke hvad der skre med det...

Der kan komme huller i, fejlfarve og ja parfurmerede produkter (hvis man prøver at undgå sådan noget) Jeg selv vasker muligvis skrup forkert, vaskepulver og skyllemiddel mæssigt, men vi er heller ikke allergikere og jeg elsker duften af bamseline bl.a.  dog halv skyllemiddel og halv vand gg...

Men hvis I ikke selv vil bruge tøjet, synes jeg det er lidt frækt at sælge det, så heller give det til genbrug eller mødrehjælpen...  

hehe ja jeg tror også det ender med genbrug...

Jeg har haft en del eksem som barn, og prøver at undgå at Alberte også skal have det, så nul parfume her Altså er ikke fanatisk, kan godt selv tage parfume på af og til og går da også både med makeup og bruger ikke parfumefri shampo, men så længe de er helt nye, kan jeg bare ikke klare lugten af parfume, på dem..

Anmeld

14. januar 2011

Charlotte Wberg

BlyViol skriver:

hehe ja jeg tror også det ender med genbrug...

Jeg har haft en del eksem som barn, og prøver at undgå at Alberte også skal have det, så nul parfume her Altså er ikke fanatisk, kan godt selv tage parfume på af og til og går da også både med makeup og bruger ikke parfumefri shampo, men så længe de er helt nye, kan jeg bare ikke klare lugten af parfume, på dem..

Det kan jeg godt følge... ikke fedt hvis der er allergikere i familien... så er børnene vel også ekstra udsatte, går jeg udfra...

Anmeld

14. januar 2011

quity

BlyViol skriver:

vi har fået alt vores babytøj tilbage, som vi har lånt ud til en bekendt, hvis datter var lidt mindre end vores, så hun kunne låne det hele. Men det er vasket helt vild "forkert" og så stinker det af parfume... :/ Det er bare super ærgeligt. Har aller mest lyst til bare at smide det ud... Har prøvet at vaske lugten ud af noget af det, men selv efter to vaske er det ikke væk, overhovedet.. øv øv.. hvad ville I gøre? Herpe det ud? eller sælge det mega billigt? Nogen (og det er også helt fint) er jo ligelgad med det er vasket i parfumeret skyllemiddel/vaskepulver.. og blevet grimt i farverne

Vil lige gøre opmærksomt på at jeg samler ting (tøj, sko, møbler køkkenting osv.) sammen til Dines Minde som så køre det videre til f.eks. hvide rusland o.l, så hvis du tænker at det skal "ud" så sig til. 

Anmeld

14. januar 2011

dorthemus

BlyViol skriver:

nej det har jeg ikke, kan jeg ikke rigtig få mig selv til. Sagde jo selv ja til at de måtte låne det.. 

Jo jo, men du sagde vel ikke ja til, at få tøjet ødelagt vel?

Tænker, at hvis du lånte tøj/ting af andre ville du vel passe på det....Synes de skylder en forklaring eller en undskyldning

Anmeld

14. januar 2011

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Jo jo, men du sagde vel ikke ja til, at få tøjet ødelagt vel?

Tænker, at hvis du lånte tøj/ting af andre ville du vel passe på det....Synes de skylder en forklaring eller en undskyldning

ja det gør de nok.. men hvordan ber jeg om den?? er ik særlig god til sådan noget... 

Anmeld

14. januar 2011

slettet_7530

Eva. skriver:

Jeg ville give det væk..smide det ned i en tøj container, men jeg sælger så heller ikke tøj, selvom alt mit børnetøj er flot og uden pletter og misfarve...men synes ikke man skal sælge ødelagt tøj...

Og øv, men det er jo risikoen ved at låne noget ud...jeg har lånt en del tøj ud, men kun det jeg ikke ville være ked af blev ødelagt...

Hvorfor egentligt ikke? du kunne tjene en ekstra skilling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.