alt vores babytøj (ikke salgsannonce).

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

Vidunderligeunger

Ellen-mor skriver:

I det velverdssamfundet vi lever i, kan man vel tillade sig at være kresen på hvordan klær ser ud og lukter.. men det er utrolig mange mennesker som også er ligeglad med akkurat det!

Jeg forstår at du synes det er surt at det tøj du købt til den lille bliver ødelagt ved udlån... men jeg synes absolutt ikke du skal smidte det i skraldespanden! Legg det tøjet du mener er ødelagt i en tøjcontainer, det er garantert noen som bliver glad for det!

ud = genbrug!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Vidunderligeunger

RiUL skriver:

Jeg ville gi det til en genbrugsbutik, der er sikkert mange der ville få glæde af tøjet. Og ikke har råd til at købe helt nyt tøj. Tænk hvis man kunne glæde nogle med det, nu når det er "ødelagt". Genbrugsbutikkerne sortere det tøj fra de ikke mener er godt nok

med ud mener jeg også genbrug. ville selvfølgelig aldrig smide det helt ud

Anmeld

14. januar 2011

Vidunderligeunger

Eva. skriver:

Så er det da bare ud med det(skraldespand eller tøjcontainer)....og så har du lært af det...det er ærgerligt, men jo heldigvis bare tøj.

genbrug og ja, så bliver det  bare ikke noget med at låne ud 

Anmeld

14. januar 2011

RiUL

BlyViol skriver:

med ud mener jeg også genbrug. ville selvfølgelig aldrig smide det helt ud

Anmeld

14. januar 2011

9510

Har du ikke mulighed for at hænge tøjet uden for??

For så ville jeg nok prøve at vaske det igen og så lade det være ude i et stykke tid og så vaske det igen

Anmeld

14. januar 2011

SussieThyssen

BlyViol skriver:

vi har fået alt vores babytøj tilbage, som vi har lånt ud til en bekendt, hvis datter var lidt mindre end vores, så hun kunne låne det hele. Men det er vasket helt vild "forkert" og så stinker det af parfume... :/ Det er bare super ærgeligt. Har aller mest lyst til bare at smide det ud... Har prøvet at vaske lugten ud af noget af det, men selv efter to vaske er det ikke væk, overhovedet.. øv øv.. hvad ville I gøre? Herpe det ud? eller sælge det mega billigt? Nogen (og det er også helt fint) er jo ligelgad med det er vasket i parfumeret skyllemiddel/vaskepulver.. og blevet grimt i farverne

Læg det i eddikevand (den klare) et par døgn, så dels lugten og dels kalken, der sidder i tøjet og gør det gråligt, bliver opløst.
Derefter vasker du det, med fx Biotex, som klarer farverne og giver det en lille smule gammeldags "Blånelse".
Det frisker op på den grålige kulør også den hvide.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. januar 2011

Vidunderligeunger

SussieThyssen skriver:

Læg det i eddikevand (den klare) et par døgn, så dels lugten og dels kalken, der sidder i tøjet og gør det gråligt, bliver opløst.
Derefter vasker du det, med fx Biotex, som klarer farverne og giver det en lille smule gammeldags "Blånelse".
Det frisker op på den grålige kulør også den hvide.

Kærligst
Sussie

er biotex ikke også fyldt med alt mulig?? men tak for rådet.. 

grunden til det er gråtligt er vel fordi sort og lyserød er vasket sammen? 

Anmeld

14. januar 2011

Vidunderligeunger

9510 skriver:

Har du ikke mulighed for at hænge tøjet uden for??

For så ville jeg nok prøve at vaske det igen og så lade det være ude i et stykke tid og så vaske det igen

jamen, det hjælper vel ikke rigtig på parfumelugten??

Anmeld

14. januar 2011

9510

BlyViol skriver:

jamen, det hjælper vel ikke rigtig på parfumelugten??

Jeg havde fået noget babytøj som bare stank,, så vaskede det og så var det ude i ca 14 dage så ind og vaskes igen,,, stanken var væk

Anmeld

14. januar 2011

dorthemus

BlyViol skriver:

er biotex ikke også fyldt med alt mulig?? men tak for rådet.. 

grunden til det er gråtligt er vel fordi sort og lyserød er vasket sammen? 

Har du ikke talt med dem der lånte tøjet? Jeg synes det er tarveligt, at behandle andres ting så lemfældigt....og så måske ikke engang sige undskyld bagefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.