Efter en heftig debat i mødregruppen idag kunne jeg godt tænke mig og hører jeres mening.
Min lille Elina er født med en ex lilletå - som vi har valgt at hun skal have fjernet inden hun begynder og gå. Vores begrundelse for at få den fjernet går mest på at hun ikke skal mobbes når hun bliver større, og så vil det også være svært med sko osv.
Operationen skal foregå på riget og kræver min. 1,5 døgns indlæggelse, og 1,5 time i fuldnarkose
I får lige et billede så i kan se hvad det er jeg snakker om
Jeg ville nok også vælge at få det gjort, og helst i så tidlig en alder som muligt, så det kan hele op, og blive naturligt for hende, når hun en dag skal lære at gå.
Er der ikke "tåen i midten", der skal fjernes så? Altså den yderste lilletå, er vel den "rigtige", som skal blive der, er det ikke?
Det bliver bestemt ikke sjovt, at Jeres lille pusling skal i narkose mv.
Men jeg tror det er godt givet ud, at få det gjort meget tidligt, fremfor at vente. Og jeg er også ret sikker på, at det vil være for hendes bedste, at få det gjort. Som du siger både ift. mobning omkring det senere hen i livet, og også ift. at kunne købe og passe almindeligt fodtøj.
Og hele hendes følelse senere i livet af, at se normal ud.
Hvis ikke I vælger det for hende nu, så kommer der sikkert en dag, hvor hun selv ønsker, at få det ordnet ...tror du ikke?
Jeg ser nu ingen grund til at hun skulle blive drillet med det. Men sådan er virkeligheden vist desværre bare ikke ....børn driller, og en ekstra lilletå er absolut et godt udgangspunkt 
Så selvom jeg først lige tænkte "Nej, et lille barn skal da ikke opereres", så ville jeg nu nok alligevel selv vælge at gøre det i denne sammenhæng, hvis det var mig. Med øje for, hvad det vil betyde for hende på sigt!