Fjernelse af tå, hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

Bondepigen

lisbeth2910 skriver:

Elina's operation er også at betegne som en skønhedsoperation.

Forstår udemærket at i skal have det fikset. Det må også give store problemer hele livet igennem, mere end en tå. Så det forstår jeg udemærket.

Men puha den der narkose den skal bare overstås.

Elina skal også have dræn om et par uger, så vi tager lige 2 gange narkose på 1 måned

I skal da bare få den fjernet, så hun ikke får problemer med fodtøj og mobning senere hen.

Det er ikke rart med narkose, men min datter på 2, har allerede været i narkose 3 gange i sit liv.

Første gang var hun 7 mdr. Hun havde hofteskred, så det skulle jo bare gøres. Det var da ikke rart at sidde og vente i de 2 timer det varede, men det var dejligt da det var overstået.

Anden gang var hun 1 år, der skulle hun have skiftet sin gips, det tog en time.

Og tredje gang var da hun skulle have lagt dræn, det tog 5 min., så det var ingenting.

I skal nok klare narkosen, de andre i mødregruppen ved slet ikke hvad de snakker om. Hellere 1½ time i narkose end mobning pga en ekstra tå, og alle de problemer sådan en giver med fodtøj!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Lusi

Hvis lægerne siger god for det, ville jeg gøre det nu og ikke vente.. Hun er jo så lille nu og ville umuligt kunne huske det senere hen. Ka godt være den ik gør ondt eller noget, men ville være en "god" mobbegrund. Og hun vil jo altid skulle have specielsko. Hvor sjovt er det lige som 14 årige?

Anmeld

14. januar 2011

Becks

Jeg ville få den fjernet..

Både fordi jeg har de samme meninger som dig og mange af de andre herinde.. Men også fordi, venter I til hun er større, vil hun til dels kunne huske det, hun ville mærke større smerte og hun vil hele langsommere..

Så luk ørene for de andre i din MG, de ved tydeligt ikke hvad du snakker om, da de heller ikke står i sammen situation..

Men hun er nu en smuk basse din Elina

Anmeld

14. januar 2011

LISBETH:-)

Tak for alle jeres svar!!!

Nu er jeg (igen) sikker på at vi gør det rigtige....... Afventer brev fra riget med ny dato for operation, da vi måtte aflyse den vi fik d. 20/1 da det falder oven i dræn. Håber på en dato i februar så det kan komme ud af verden.

Anmeld

14. januar 2011

Pia.

Først vil jeg sige, sikke en skøn lille fod og 6 smukke tæer...

Jeg ville også få den fjernet og det er klart også det bedste valg I har taget på jeres datters vegne... Hvis man ser frem og hun får problemer med den ekstra tå ville I blive kede af I ikke fik det gjort nu...

Problemer med sko - måske skal hun have specielt fortøj, måske kommer hun til at gå forkert/halte - måske vil hun blive drillet - hun vil have det skidt med at gå på stranden, til gymnastik m.m for at slippe for bare tæer, vil muligvis aldrig gå i en åben sko/sandal eller en højhælet som alle unge piger og kvinder elsker...

SÅ JA, alt taler for denne operation skal gennemføres og jeg er helt sikker på at lægerene ved hvad de gør og at det hele nok skal gå godt...

Knus Pia

Anmeld

14. januar 2011

dorthemus

lisbeth2910 skriver:

Efter en heftig debat i mødregruppen idag kunne jeg godt tænke mig og hører jeres mening.

Min lille Elina er født med en ex lilletå - som vi har valgt at hun skal have fjernet inden hun begynder og gå. Vores begrundelse for at få den fjernet går mest på at hun ikke skal mobbes når hun bliver større, og så vil det også være svært med sko osv.

Operationen skal foregå på riget og kræver min. 1,5 døgns indlæggelse, og 1,5 time i fuldnarkose

I får lige et billede så i kan se hvad det er jeg snakker om

Det er sgu da træls, at din MG ikke kan sætte sig ind i jeres situation!!  De skal da bare støtte dig! De ville da gøre det samme hvis de selv stod i den situation.

Anmeld

17. januar 2011

JustAnotherName

Efter en heftig debat i mødregruppen idag kunne jeg godt tænke mig og hører jeres mening.

Min lille Elina er født med en ex lilletå - som vi har valgt at hun skal have fjernet inden hun begynder og gå. Vores begrundelse for at få den fjernet går mest på at hun ikke skal mobbes når hun bliver større, og så vil det også være svært med sko osv.

Operationen skal foregå på riget og kræver min. 1,5 døgns indlæggelse, og 1,5 time i fuldnarkose

I får lige et billede så i kan se hvad det er jeg snakker om

Jeg ville nok også vælge at få det gjort, og helst i så tidlig en alder som muligt, så det kan hele op, og blive naturligt for hende, når hun en dag skal lære at gå.

Er der ikke "tåen i midten", der skal fjernes så? Altså den yderste lilletå, er vel den "rigtige", som skal blive der, er det ikke?

Det bliver bestemt ikke sjovt, at Jeres lille pusling skal i narkose mv.
Men jeg tror det er godt givet ud, at få det gjort meget tidligt, fremfor at vente. Og jeg er også ret sikker på, at det vil være for hendes bedste, at få det gjort. Som du siger både ift. mobning omkring det senere hen i livet, og også ift. at kunne købe og passe almindeligt fodtøj.
Og hele hendes følelse senere i livet af, at se normal ud.
Hvis ikke I vælger det for hende nu, så kommer der sikkert en dag, hvor hun selv ønsker, at få det ordnet ...tror du ikke?

Jeg ser nu ingen grund til at hun skulle blive drillet med det. Men sådan er virkeligheden vist desværre bare ikke ....børn driller, og en ekstra lilletå er absolut et godt udgangspunkt 

Så selvom jeg først lige tænkte "Nej, et lille barn skal da ikke opereres", så ville jeg nu nok alligevel selv vælge at gøre det i denne sammenhæng, hvis det var mig. Med øje for, hvad det vil betyde for hende på sigt!

Anmeld

17. januar 2011

JustAnotherName

lisbeth2910 skriver:

Tak for alle jeres svar!!!

Nu er jeg (igen) sikker på at vi gør det rigtige....... Afventer brev fra riget med ny dato for operation, da vi måtte aflyse den vi fik d. 20/1 da det falder oven i dræn. Håber på en dato i februar så det kan komme ud af verden.

Anmeld

17. januar 2011

2721

MarianneSonne skriver:

Jeg ville også vælge at fjerne den. Hvis lægerne siger god for det, så må det være fordi de mener at det ikke indebærer nogen speciel stor risiko for din pige. Jeg tror at hun vil være glad for jeres valg når hun bliver teenager. Selvom vi skal lærer vores børn at de godt må være anderledes end de andre, så er der bare en risiko for at hun vil være flov, og fx ikke vil i svømmehallen, gå i sandaler og lignende. Alle teenagere er følsomme i forhold til deres udseende, og sammenligner sig selv meget med deres fævnaldrene.

Hvad var deres grunde til at i ikke skulle lade den fjerne?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Kunne ikke være mere enig
syntes helt klart det er det rette valg

Anmeld

17. januar 2011

LISBETH:-)

JustAnotherName skriver:

Jeg ville nok også vælge at få det gjort, og helst i så tidlig en alder som muligt, så det kan hele op, og blive naturligt for hende, når hun en dag skal lære at gå.

Er der ikke "tåen i midten", der skal fjernes så? Altså den yderste lilletå, er vel den "rigtige", som skal blive der, er det ikke?

Det bliver bestemt ikke sjovt, at Jeres lille pusling skal i narkose mv.
Men jeg tror det er godt givet ud, at få det gjort meget tidligt, fremfor at vente. Og jeg er også ret sikker på, at det vil være for hendes bedste, at få det gjort. Som du siger både ift. mobning omkring det senere hen i livet, og også ift. at kunne købe og passe almindeligt fodtøj.
Og hele hendes følelse senere i livet af, at se normal ud.
Hvis ikke I vælger det for hende nu, så kommer der sikkert en dag, hvor hun selv ønsker, at få det ordnet ...tror du ikke?

Jeg ser nu ingen grund til at hun skulle blive drillet med det. Men sådan er virkeligheden vist desværre bare ikke ....børn driller, og en ekstra lilletå er absolut et godt udgangspunkt 

Så selvom jeg først lige tænkte "Nej, et lille barn skal da ikke opereres", så ville jeg nu nok alligevel selv vælge at gøre det i denne sammenhæng, hvis det var mig. Med øje for, hvad det vil betyde for hende på sigt!

Tak for svar!!!

Det er den yderste tå der skal fjernes. Hvis de fjerne den i midten vil det give et stort hul og den yderste vil stadig være i vejen for sko.

Jeg er selv pædagog i en SFO, og tro mig en ex tå er bestemt noget der gør en til et nemt mobbe offer - desværre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.