Fjernelse af tå, hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

Tulle28

Jeg ville få den fjernet, mens hun var lille. Jeg synes det er bedre at få den fjernet nu, dels så hun ikke risikerer at blive mobbet pga. den, men det er vel også svært at finde sko hun kan passe, så længe den ekstra tå sidder der? Er der mon ikke også mindre gener forbundet med det, hvis hun får operationen inden hun begynder at gå?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Peanut

Har ikke læst alle svar, men ville også vælge at få den fjernet, mens hun var så lille, så arret også vil syne mindre, når hun bliver stor 

Men selvfølgelig også med det forbehold at der ikke var nogle større ricisi ved operationen 

Anmeld

13. januar 2011

A.

ja det synes jeg at i burde det bliver svrt at finde sko til hende til den tid hvis i ikke fjerner den og så vil hun sm du selv siger måske mobbet ved at lille runa her fra har fået sine fjenet vistuden problemer

Anmeld

13. januar 2011

Dansker i England

Mor til prinsessen :-) skriver:

hmm... hvis hun ikke er besværet af den, ville jeg ikke fjerne den....

Anmeld

13. januar 2011

Wintersine

Jeg blev født med en ekstra tå - velfungerende med knogle - på min ene fod. Fik den fjernet kort efter de opdagede det, og jeg er super glad for det blev gjort den gang - frem for senere. Der er dog sket det, at 2 knogler i foden efterfølgende er vokset sammen på langs, hvilket giver smerter og stivhed i noget af foden, + ekstra væv-dannelse og arret har vokset sig stort i takt med min fod. Men tror bare jeg har været uheldig.

Det er jo også over 18 år siden, og lægerne er nok lidt mere erfarne i dag. (:

Anmeld

13. januar 2011

LISBETH:-)

Maise skriver:

prøv at snakke med Dorthemus. Hendes datter Runa er født med ekstra fingre. kan ikke huske om det også var tæer. Hun har fået dem fjernet.

Selv ville jeg få dem fjernet, ja dels pga mobning. men det er jo mega svært at finde sko som du også siger. Men kan godt forstå din bekymring. Aldrig rart ved tanken om narkose.

maise

hæ hæ jeg snakker meget med Dorthe og har også set hende og dejlige skønne Runa IRL. Men Runas var bare vedhæng og ikke rigtige fingre og tæer med knogler, så hendes operation var en del mindre omfattende end at skulle fjerne en tå med knogle i. Men narkosen er selvfølgelig den samme, Elina's er bare længere.

Tak for svar

Anmeld

13. januar 2011

LISBETH:-)

Wintersine skriver:

Jeg blev født med en ekstra tå - velfungerende med knogle - på min ene fod. Fik den fjernet kort efter de opdagede det, og jeg er super glad for det blev gjort den gang - frem for senere. Der er dog sket det, at 2 knogler i foden efterfølgende er vokset sammen på langs, hvilket giver smerter og stivhed i noget af foden, + ekstra væv-dannelse og arret har vokset sig stort i takt med min fod. Men tror bare jeg har været uheldig.

Det er jo også over 18 år siden, og lægerne er nok lidt mere erfarne i dag. (:

Dejligt med nogen med rigtige erfarringer

Det er da synd for dig at du skal have smerter. men det glæder mig at hører at du trods det, stadig synes det er godt den blev fjernet. Det giver mig endnu mere tiltro til at det er det rigtige vi gør

Tak for svar

Anmeld

14. januar 2011

Maise

lisbeth2910 skriver:

hæ hæ jeg snakker meget med Dorthe og har også set hende og dejlige skønne Runa IRL. Men Runas var bare vedhæng og ikke rigtige fingre og tæer med knogler, så hendes operation var en del mindre omfattende end at skulle fjerne en tå med knogle i. Men narkosen er selvfølgelig den samme, Elina's er bare længere.

Tak for svar

puha ja kan se at med knogle er det noget andet. tror nu jeg havde fået den fjernet alligevel. beslutningen kan være svær når hun bliver større. for hun vil sikkert gerne have den fjernet, men tør måske ikke.

Anmeld

14. januar 2011

SussieThyssen

Jeg har sagt ja.
og af den grund, at hun er så lille, så hun hurtigt vil komme over det (glemme det) og hendes knogler så bløde, at hun langt lettere vil tilpasse sig og foden vil vokse på den rigtige måde, med de rigtige hjælpemidler.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. januar 2011

signe.

Jeg har stemt ja.. men ville måske vente til hun er lidt større? min dreng har voldsomt brok, men han er ikke generet af det(det er i pungen) så vi har besluttet at vente til han er en 3 år, medmindre han selvføælgelig bliver plaget af det inden.. og det er for at skåne ham så længst muligt mod den fulde narkose,.. beslutningen er taget i samråd med læger fra hospitalet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.