Fjernelse af tå, hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

LISBETH:-)

Sofia skriver:

Jeg synes den ser fin og sød ud den lille ekstra tå. Men jeg ville alligevel vælge at fjerne den, af samme årsag som du selv har. Og jeg går ikke ud fra det er en videre omfattende operation? knus

Nej, jeg tror det er ren rutine operation. men der der selvfølgelig altid en risiko ved at lægge et lille barn i 1,5 times fuld narkose. Dog kan det kun gøres på riget (vi bor på sydfalster) da det er der, der findes en ekspert. Normaltvis når børn fødes med ex lemmer så er der ikke knogle i, men det er der i Elinas. Det er arveligt, så risikoen for at Elina's børn også får det er stor (især hvis det er piger)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Faith

Jeg ville få den fjernet.

Vores drenge er født med urinrør der udmunder det forkerte sted, og det gør deres tissmænd små og krumme (det lægger jeg altså ikke lige billeder ind af). Det skal rettes når de bliver 1 år. Mest af kosmetiske årsager, da det ikke må være rart som teenagedreng at se anderledes ud dernede. Ydermere kan det få betydning for om de kan få ordentlig rejsning.

Det var bare lige en lignende historie som du måske kan bruge til noget.

Anmeld

13. januar 2011

twinboys

MarianneSonne skriver:

Jeg ville også vælge at fjerne den. Hvis lægerne siger god for det, så må det være fordi de mener at det ikke indebærer nogen speciel stor risiko for din pige. Jeg tror at hun vil være glad for jeres valg når hun bliver teenager. Selvom vi skal lærer vores børn at de godt må være anderledes end de andre, så er der bare en risiko for at hun vil være flov, og fx ikke vil i svømmehallen, gå i sandaler og lignende. Alle teenagere er følsomme i forhold til deres udseende, og sammenligner sig selv meget med deres fævnaldrene.

Hvad var deres grunde til at i ikke skulle lade den fjerne?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

13. januar 2011

LISBETH:-)

smillaluna skriver:

Jeg ville få den fjernet.

Vores drenge er født med urinrør der udmunder det forkerte sted, og det gør deres tissmænd små og krumme (det lægger jeg altså ikke lige billeder ind af). Det skal rettes når de bliver 1 år. Mest af kosmetiske årsager, da det ikke må være rart som teenagedreng at se anderledes ud dernede. Ydermere kan det få betydning for om de kan få ordentlig rejsning.

Det var bare lige en lignende historie som du måske kan bruge til noget.

Elina's operation er også at betegne som en skønhedsoperation.

Forstår udemærket at i skal have det fikset. Det må også give store problemer hele livet igennem, mere end en tå. Så det forstår jeg udemærket.

Men puha den der narkose den skal bare overstås.

Elina skal også have dræn om et par uger, så vi tager lige 2 gange narkose på 1 måned

Anmeld

13. januar 2011

Faith

lisbeth2910 skriver:

Elina's operation er også at betegne som en skønhedsoperation.

Forstår udemærket at i skal have det fikset. Det må også give store problemer hele livet igennem, mere end en tå. Så det forstår jeg udemærket.

Men puha den der narkose den skal bare overstås.

Elina skal også have dræn om et par uger, så vi tager lige 2 gange narkose på 1 måned

Ja narkosen er virkelig osse det jeg frygter mest. Men de har jo prøvet det tusindvis af gange før, så det skal nok gå for både dem og din datter.

Puha 2 gange narkose på en måned! Det er da osse lige skrapt nok. Men som du skriver, så skal det bare overståes.

Pøj pøj med det hele. Håber på en update når det hele er overstået

Anmeld

13. januar 2011

Mormilla

Jeg vil os få den fjernet! Nok af samme grund som jer mobning og problemer med at købe sko.

Anmeld

13. januar 2011

Nemesis

kan fortælle dig at det gør herrenas at blive opereret i foden! MEN det er jo langt værre når man har brug for den..altså går!

Jeg kan godt forstå i vil have den fjernet, for den kan da både give rigtige mange gener i sko men jeg tænker også at fodstillingen for de andre tæer kan blive lidt forrykket.

Så jeg ville få den fjernet inden hun begynder at gå. Jo mindre de er, jo bedre heler de og så længe hun ikke går vil hun ikke mærke ømheden på samme måde.

:-) Sisse

Anmeld

13. januar 2011

SiLiMiMa

Altså jeg må sige, det ser jo vildt "normalt" ud hos hende, fordi tåen ikke sidder som vedhæng, som den gjorde hos en anden lille (dejlig) pige herinde, men jo ligner en helt almindelig tå!

men selvfølgelig skal den fjernes. Og ville da også klart få det gjort inden hun skal til at gå. Så mærker hun ikke til det og kan intet huske.

men det er selvfølgelig aldrig sjovt når ens barn skal i narkose

knus heise.

Anmeld

13. januar 2011

NessaXenia

MarianneSonne skriver:

Jeg ville også vælge at fjerne den. Hvis lægerne siger god for det, så må det være fordi de mener at det ikke indebærer nogen speciel stor risiko for din pige. Jeg tror at hun vil være glad for jeres valg når hun bliver teenager. Selvom vi skal lærer vores børn at de godt må være anderledes end de andre, så er der bare en risiko for at hun vil være flov, og fx ikke vil i svømmehallen, gå i sandaler og lignende. Alle teenagere er følsomme i forhold til deres udseende, og sammenligner sig selv meget med deres fævnaldrene.

Hvad var deres grunde til at i ikke skulle lade den fjerne?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

13. januar 2011

Maise

lisbeth2910 skriver:

Efter en heftig debat i mødregruppen idag kunne jeg godt tænke mig og hører jeres mening.

Min lille Elina er født med en ex lilletå - som vi har valgt at hun skal have fjernet inden hun begynder og gå. Vores begrundelse for at få den fjernet går mest på at hun ikke skal mobbes når hun bliver større, og så vil det også være svært med sko osv.

Operationen skal foregå på riget og kræver min. 1,5 døgns indlæggelse, og 1,5 time i fuldnarkose

I får lige et billede så i kan se hvad det er jeg snakker om

prøv at snakke med Dorthemus. Hendes datter Runa er født med ekstra fingre. kan ikke huske om det også var tæer. Hun har fået dem fjernet.

Selv ville jeg få dem fjernet, ja dels pga mobning. men det er jo mega svært at finde sko som du også siger. Men kan godt forstå din bekymring. Aldrig rart ved tanken om narkose.

maise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.