Hvordan er du som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

anjamichell@gmail.com

Først og fremmest vil jeg gerne understrege at det er fuldstændig individuelt hvordan man har det under sin graviditet!! Og her er jeg sikker på at der sidder nogle der ikk tør svare på denne tråd fordi andre skriver at " graviditet ikk er nogen sygdom"... Hmm nej det er det ikk - MEN det kan det sgu gå hen at blive.. Og så er det altså ikk sjovt at være gravid længere..

Jeg har for min egen del haft kvalme fra dag 1... Har det stadig og er gravid i 14 uge og er stadig sygemeldt pga det.. Her vil jeg gerne sige at nogen har det HVER DAG med flere opkastninger!!
Oven i købet indtil den dag de skal føde! Ydermere er der forhøjet levertal, graviditetssukkersyge, svangerskabsforgiftning, fosetrvandsforgiftning, vand i kroppen, hovedpine, bækenløsning osv osv.... Så sig IKKE at graviditet ikk kan være en sygdom... Vær' hellere glade for at I ikk fejler noget

Jeg havde det også fantastisk da jeg ventede min søn... men denne gang er det kvalme, hovedpine og humørsvingninger så jeg enten er rigtig glad, ivrig, eddikke-sur eller bare tuder overingenting og føler at næsten alle er imod mig!!

jeg stoppede med rygning da jeg blev gravid..

Jeg tømmer ikk kattebakke..
Jeg drikker ikk alkohol...
Jeg tør desværre ikk at spise røde bøffer og sushi ( men elsker det )!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg maler heller ikk...

Til gengæld spiser jeg alt andet... også blødkogte æg og kan også sagtens opholde mig i rum med rygere... Jeg har idag fundet ud af at man godt må ta' solarium hvis man lægger noget over maven... Juhuuu!!! Og jeg skal da også snart have farvet hår...

Men søde piger... Se aldrig ned på nogen andre gravide fordi de har det anderledes end jer... de kan ikk gøre for at deres krop reagerer anderledes end jeres... de synes jo nok heller ikk det er særligt sjovt!!  De bruger ikk noget som undskyldninger... hormoner er hormoner og de kan have en meget stærkere virkning på en, end man selv er klar over...

Så vær' nu søde ved hinanden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Tanja1234

B&J skriver:

jeg går kke så meget op i det ja jeg stod da engang i mellem hvis min mor røg eller min kæreste gjorde... og spiser tun det smager jo godt ikke hihihhi...

og ja jeg gjorde det jeg plejede og fik en velskabt dreng

Jeg tror nu heller ikke at de ting vi gør og ikke gør, kommer til at præge vores børn på en sådan måde at det kan ses - måske lige undtaget af rygning der beviseligt påvirker fødselsvægten mv.

Det der gør at jeg passer lidt på, er de langtisvirkninger som vi ikke ved noget om. Fx er det jo ikke naturligt at så mange flere har problemer med at få børn - Det kommer som en effekt af alt det l.... vi omgiver os med.

Fx er antallet af levende sædceller hos danske mænd halveret de seneste 30 år - Det er da værd at tænke over...

Anmeld

12. januar 2011

JustMe

Nalle skriver:

Ja, og det er bare ikke nogen sygdom at være gravid, selvom det tror nogen

Det kan måske meget vel være, men nogle gravide bliver allerede tidligt udsat for nogle gener, der faktisk kategoriseres som en syg tilstand i kroppen.

Hvis folk brækker sig flere gange om dagen, når de ikke er gravide, bliver de kaldt syge og folk har ondt af dem. Når man så har en gravid, der brækker sig flere gange om dagen i mange uger, kan det nu godt blive jævnt belastende at få den kommentar

Jeg respekterer fuldt ud andres valg mht. risikofaktorer og, hvis de synes det er hårdt. Nogle har mere overskud end andre, og nogle er værre ramt end andre. Jeg synes ikke, man skal spille hellig, fordi man følger alle råd og åbenbart har en slem graviditet...men jeg synes bestem heller ikke, det er fair at spille hellig og hævde sig på, at andre er hysteriske og overpylrede  Det gør nogle nemlig - fra begge grupper.

Selv følger jeg de gængse kostråd og retningslinjer for gravide så godt som muligt, men kan godt finde på at smage en tår af kærestens vin eller drikke 1 L cola en dag. Til gengæld kommer jeg konsekvent ikke steder, hvor der bliver røget inde. Det være sig til fester eller i private hjem; dels fordi jeg bliver utilpas; dels fordi jeg ved, hvor meget selv passiv rygning kan påvirke fostret og nedsætte ilttilførslen gennem navlestrengen i flere minutter. Det vil jeg ganske enkelt ikke udsætte hende for.

Al respekt for, at i er mere afslappede og kan blive træt af at høre prædikener fra andre gravide...men man skal passe på med at skære alle over én kam

Anmeld

12. januar 2011

K.Rehder

Jeg selv hverken ryger eller drikker...

Og med make up, hårfarvning, skyllemiddel og sådan noget, hedder det :

"alt med måde"...

Anmeld

12. januar 2011

Sabina

Nalle skriver:

Ja, og det er bare ikke nogen sygdom at være gravid, selvom det tror nogen

Ikke sig det ikke er en sygdom.

For jeg kender to der har været sengeliggende i 8 mdr af deres graviditet. nogen biver virkelig syg, pga alle de hormoner.
Jeg er selv først lige blevet rask. Har været syg i 3 mdr.

Så for nogen er graviditeten en sygdom.

Om mig nu hvor jeg er gravid. Undgår helst røg, stoppede nemlig lige da jeg fandt ud af jeg var gravid. så nu for jeg kvalme af lugten.

spiser mest sundt . -motionere ikke, da jeg har fået afvide af lægen jeg skal tage det stille og roligt. har haft en del aborter .

Anmeld

12. januar 2011

Nalle

JustMe skriver:

Det kan måske meget vel være, men nogle gravide bliver allerede tidligt udsat for nogle gener, der faktisk kategoriseres som en syg tilstand i kroppen.

Hvis folk brækker sig flere gange om dagen, når de ikke er gravide, bliver de kaldt syge og folk har ondt af dem. Når man så har en gravid, der brækker sig flere gange om dagen i mange uger, kan det nu godt blive jævnt belastende at få den kommentar

Jeg respekterer fuldt ud andres valg mht. risikofaktorer og, hvis de synes det er hårdt. Nogle har mere overskud end andre, og nogle er værre ramt end andre. Jeg synes ikke, man skal spille hellig, fordi man følger alle råd og åbenbart har en slem graviditet...men jeg synes bestem heller ikke, det er fair at spille hellig og hævde sig på, at andre er hysteriske og overpylrede  Det gør nogle nemlig - fra begge grupper.

Selv følger jeg de gængse kostråd og retningslinjer for gravide så godt som muligt, men kan godt finde på at smage en tår af kærestens vin eller drikke 1 L cola en dag. Til gengæld kommer jeg konsekvent ikke steder, hvor der bliver røget inde. Det være sig til fester eller i private hjem; dels fordi jeg bliver utilpas; dels fordi jeg ved, hvor meget selv passiv rygning kan påvirke fostret og nedsætte ilttilførslen gennem navlestrengen i flere minutter. Det vil jeg ganske enkelt ikke udsætte hende for.

Al respekt for, at i er mere afslappede og kan blive træt af at høre prædikener fra andre gravide...men man skal passe på med at skære alle over én kam

Det gjorder jeg heller ikke.

Jeg er bare træt af at høre på det

Anmeld

12. januar 2011

Nalle

Sabina skriver:

Ikke sig det ikke er en sygdom.

For jeg kender to der har været sengeliggende i 8 mdr af deres graviditet. nogen biver virkelig syg, pga alle de hormoner.
Jeg er selv først lige blevet rask. Har været syg i 3 mdr.

Så for nogen er graviditeten en sygdom.

Om mig nu hvor jeg er gravid. Undgår helst røg, stoppede nemlig lige da jeg fandt ud af jeg var gravid. så nu for jeg kvalme af lugten.

spiser mest sundt . -motionere ikke, da jeg har fået afvide af lægen jeg skal tage det stille og roligt. har haft en del aborter .

Men folk ved 100% hvad de går ind til, såå.

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Nalle skriver:

Ej det e rjeg ikke enig med dig i.... Du kan jo ikke som fx første gangs gravid vide hvad du går ind til! Man kan læse en masse, ja... Men man man jo på ingen måde vide det hundrede procent....

Anmeld

12. januar 2011

Sabina

Nalle skriver:

Nej nalle. det er ikke alle der ved at de kan gå hen og blive så syge, så de er sengeliggende i 8 mdr.

Jeg havde da slet ikke regnet med jeg ville ligge syg.

Anmeld

12. januar 2011

miss freja

JustMe skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.