Hvordan er du som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.616 visninger
103 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

Anonym trådstarter

Hejsa Piger

Nu er jeg simpelthen nød til at oprette denne tråd, og holder mig lige Ano for gider ikke en masse sure ansigter om mig som person for at have oprettet tråden....

Nu er jeg nr 3 gravide i vores omgangskreds, og tænker ærlig talt ved mig selv omkring de andre at de sku er en tand for sippet.... Altså, selvom man er gravid må man jo gerne leve...

Den ene spiser overhovedet ikke tun, en anden vil ik besøge mandens forældre fordi moren ryger, og det er ik godt for fosteret osv osv....

Hvordan er du som gravid, hvornår er man for sippet og hvad kan du ryste på hovedet over ved andre gravide???

Krammer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Nalle

Havde det nøjagtig på samme måde som dig, da jeg var gravid.

Nogle kunne jeg simpelthen ikke holde ud at høre på

Anmeld

12. januar 2011

sofia88

Nalle skriver:

Havde det nøjagtig på samme måde som dig, da jeg var gravid.

Nogle kunne jeg simpelthen ikke holde ud at høre på

Konge kommentar smukke! 

Det kan sgu også blive FOR meget! Helt sygeligt næsten!

Anmeld

12. januar 2011

Dorthe1986

Anonym skriver:

Hejsa Piger

Nu er jeg simpelthen nød til at oprette denne tråd, og holder mig lige Ano for gider ikke en masse sure ansigter om mig som person for at have oprettet tråden....

Nu er jeg nr 3 gravide i vores omgangskreds, og tænker ærlig talt ved mig selv omkring de andre at de sku er en tand for sippet.... Altså, selvom man er gravid må man jo gerne leve...

Den ene spiser overhovedet ikke tun, en anden vil ik besøge mandens forældre fordi moren ryger, og det er ik godt for fosteret osv osv....

Hvordan er du som gravid, hvornår er man for sippet og hvad kan du ryste på hovedet over ved andre gravide???

Krammer

Tja, jeg synes også at der bare er nogen der brokker sig helt vanvittigt og hele tiden... nogen gange virker det som om de ikke rigtig nyder graviditeten og det synes jeg er lidt synd Nu har jeg selv haft en latterlig nem graviditet (indtil videre 7-9-13) og har ikke haft et behov for at brokke mig... Kun til kæresten Og min holdning er at lidt småbrok må han finde sig i, når nu han har været medvirkende til min tilstand

Anmeld

12. januar 2011

Tulle28

Hmmm jeg tænkte da over hvad jeg spiste og dyrkede meget motion og undgik røg - men det gør jeg generelt, fordi jeg simpelthen bare synes det er for klamt at komme hjem og lugte af røg. Så tror egentlig jeg levede ret meget som jeg gjorde før jeg blev gravid?!

Anmeld

12. januar 2011

Nalle

sofia88 skriver:

Konge kommentar smukke! 

Det kan sgu også blive FOR meget! Helt sygeligt næsten!

Ja, og det er bare ikke nogen sygdom at være gravid, selvom det tror nogen

Anmeld

12. januar 2011

Den lykkelige

Har det på samme måde som dig..

Altså jeg farver ikke hår, drikker eller ryger (gør jeg heller ikke normalt ) Og er også stoppet med light produkter..
Men det et valg jeg har taget og ser ikke ned på andre der ser anderledes på det.. Men synes simpelthen også at der er SÅÅÅ meget omkring det at være gravid.. Jeg finder det sku meget naturligt og går ikke op i det som var det en videnskab..

Derudover synes jeg bare de nogen gange er helt vildt med de homoner som alle snakker om.. min kæreste sagde foreden: "du er slet ikke som alle forberedede mig på du villle være".. Synes nogen gange folk skyder skylen på de der homoner.. Jeg er ikke sur, irriteret eller med underlig opførsel.. Respektere andre måske lider under det.. Men kan ikke så godt sætte mig ind i at nogen bruger det som undskyldning..

Anmeld

12. januar 2011

sofia88

Nalle skriver:

Ja, og det er bare ikke nogen sygdom at være gravid, selvom det tror nogen

Lige min ord 

Anmeld

12. januar 2011

Tanja1234

Mht. brok over selve graviditeten så tror jeg det er meget forskelligt hvad folk er vant til - og hvad man har prøvet før. Har man fx aldrig haft ondt i hovedet, men pludselig får det gennem længere tid i graviditeten, så tror jeg det er sværere at kapere end hvis man normalt ofte har hovedpine..

Jeg selv - Undgår at farve hår, alkohol, har hele tiden været ikke-ryger så ingen forandring dér. Til gengæld har jeg oplevet at rygere især i familien tager mere hensyn til mig nu - lidt dumt egentlig. Prøver så vidt muligt at finde sæbe osv uden parabener og parfume - men under mig selv min shampoo og balsam fra Ole Henriksen. Dem er jeg bare afhængig af selvom der er parfume i. Til gengæld går jeg ikke med alm. parfume.

Ellers tænker jeg lidt mere på at få godt med grøntsager, men spiser altså junk ligesom før, hvilket egentlig heller ikke er så tit.

Det værste for mig har nok været den psykiske omstilling til at ens krop lige pludselig er blevet centrum for alles opmærksomhed og at man lige pludselig ikke selv er 100 % herre over hvad der sker med én

Anmeld

12. januar 2011

AnneBJ

Jeg er fuldstændig afslappet, nogle vil nok mene på grænsen til uansvarlig  

Har ikke farvet hår, eller røget. Rygning gør jeg aldrig, men længes da efter nogle striber i håret.

Men jeg HAR tilgengæld:

- fået et par genstande fordelt over de sidste 6-7  mdr.
- spist tun
- spist en rosa bøf
- spist blødkogte æg
- misset både jern- og vitaminpiller flere gange
- løftet ting jeg ikke burde
- gået med rygere ud, for at være i selskab med dem
- "fravalgt" motion (pga. kvalme og andre gener), går stadig en del
- brugt make-up
- brugt shampoo som jeg ikke aner hvad indeholder
- brugt parfume og creme
- osv....

Og både jeg og min baby har det fint Jeg tror på, at så længe det er med måde, så skal det nok gå. Vælger at lytte til min fornuft...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.