Hvordan er du som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

B&J

jeg går kke så meget op i det ja jeg stod da engang i mellem hvis min mor røg eller min kæreste gjorde... og spiser tun det smager jo godt ikke hihihhi...

og ja jeg gjorde det jeg plejede og fik en velskabt dreng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Bondepigen

Jeg er temmelig sippet, men blander mig overhovedet ikke i hvordan andre gravide gør. Til gengæld er jeg pissetræt af at folk (dvs.andre gravide) siger, at jeg altså ikke tager skade af et par glas alkohol. Hvorfor har de behov for at sige det? Jeg lever fint uden...hvad andre gør er deres sag, MEN hvad jeg gør er min sag!

Anmeld

12. januar 2011

Maria-s

AnneBJ skriver:

Jeg er fuldstændig afslappet, nogle vil nok mene på grænsen til uansvarlig  

Har ikke farvet hår, eller røget. Rygning gør jeg aldrig, men længes da efter nogle striber i håret.

Men jeg HAR tilgengæld:

- fået et par genstande fordelt over de sidste 6-7  mdr.
- spist tun
- spist en rosa bøf
- spist blødkogte æg
- misset både jern- og vitaminpiller flere gange
- løftet ting jeg ikke burde
- gået med rygere ud, for at være i selskab med dem
- "fravalgt" motion (pga. kvalme og andre gener), går stadig en del
- brugt make-up
- brugt shampoo som jeg ikke aner hvad indeholder
- brugt parfume og creme
- osv....

Og både jeg og min baby har det fint Jeg tror på, at så længe det er med måde, så skal det nok gå. Vælger at lytte til min fornuft...

Jeg tror jeg kan vinge af med de samme punkter som du har skrevet... (Vidste da ikke den med æg???) Og ja der er sgu røget en rosa bøf indenbords. Og så de der vitaminer... Hmmm DEM har jeg ikke været særlig god til at tage siden vel uge 20..... Spiser tons af grøntsager/ frugt, så håber lidt det opvejer det...

Make-up og parfume bruger jeg hver dag. Arbejder på kontor, så der skal jeg altså se repræsentabel ud. Og ja jeg føler mig lortet nok med kiloene og det udgroede hår osv så for mig ville det bare være for meget hvis jeg ikke engang kunne unde mig selv lidt make-up.

Anmeld

12. januar 2011

anmaj

Jeg tager det meget roligt og det gjorde jeg også ved min første.

Alt er jo okay med måde... jeg kan dog ikke snuppe at man ryger når man er gravid, men det ved mine veninder også. jeg både spiser tun, drikker cola og te og er ikke nervøs for den passive rygning... man kan jo bare sørge for at holde det til et lavt niveau.

Men der er mange der er meget hysteriske omkring det, men det må de da heldigvis selv om...

Anmeld

12. januar 2011

AnneBJ

bondepigen skriver:

Jeg er temmelig sippet, men blander mig overhovedet ikke i hvordan andre gravide gør. Til gengæld er jeg pissetræt af at folk (dvs.andre gravide) siger, at jeg altså ikke tager skade af et par glas alkohol. Hvorfor har de behov for at sige det? Jeg lever fint uden...hvad andre gør er deres sag, MEN hvad jeg gør er min sag!

Selvom jeg er én af dem der af og til får et glas vin, kunne jeg aldrig drømme om, at kommenteere dit fravalg. Hader folks "blandementalitet" bare fordi man er gravid!

Anmeld

12. januar 2011

sofia88

bondepigen skriver:

Ligesom rygere er pisse trætte af at høre på ikke-rygere

Sådan generelt.

Anmeld

12. januar 2011

sofia88

bondepigen skriver:

Var lige hurtig nok der og glemte noget teskt, 

Men ligesom du er træt af at høre på du ikke tager skade af et par glas alkohol, så er rygere trætte af konstant at blive banket i hovedet. Sådan er det med alt

Men ikke rygere, de fleste har et stort behov for at kommentere rygere

Anmeld

12. januar 2011

Mullebergen

Jeg er MEGET afslappet.

Jeg farver dog ikke hår, bruger minimalt makeup og drikker ikke alkohol.

Jeg vil ikke være bleg for at indrømme at jeg har røget et par smøger under begge mine graviditeter, men hverken hver dag, hver uge eller hver måned og det kan tælles på to hænder hvor mange i alt 

Anmeld

12. januar 2011

sofia88

MatildeS skriver:

Jeg er MEGET afslappet.

Jeg farver dog ikke hår, bruger minimalt makeup og drikker ikke alkohol.

Jeg vil ikke være bleg for at indrømme at jeg har røget et par smøger under begge mine graviditeter, men hverken hver dag, hver uge eller hver måned og det kan tælles på to hænder hvor mange i alt 

Enig! 

Anmeld

12. januar 2011

Holbæktrunten

AnneBJ skriver:

Jeg er fuldstændig afslappet, nogle vil nok mene på grænsen til uansvarlig  

Har ikke farvet hår, eller røget. Rygning gør jeg aldrig, men længes da efter nogle striber i håret.

Men jeg HAR tilgengæld:

- fået et par genstande fordelt over de sidste 6-7  mdr.
- spist tun
- spist en rosa bøf
- spist blødkogte æg
- misset både jern- og vitaminpiller flere gange
- løftet ting jeg ikke burde
- gået med rygere ud, for at være i selskab med dem
- "fravalgt" motion (pga. kvalme og andre gener), går stadig en del
- brugt make-up
- brugt shampoo som jeg ikke aner hvad indeholder
- brugt parfume og creme
- osv....

Og både jeg og min baby har det fint Jeg tror på, at så længe det er med måde, så skal det nok gå. Vælger at lytte til min fornuft...

Haha, du lyder som mig.

Bortset fra at alle de der madvarer ikke er i så høj kurs pt pga kvalme. Men når den går væk liiiiige om lidt, har jeg sgu tænkt mig at spise hvad jeg plejer.

Jeg har også fået et par glas vin jule-og nytårsaften, og har også tænkt mig at snuppe et glas eller to til mit bryllup den 29. Hvis jeg vel og mærke er ovre kvalme-stadet der.

Har været ryger i mange år, og selvom jeg har skåret meget ned (med fare for en masse vrede kommentarer fra antiryger-gimperne), gider jeg ikke slå mig selv i hovedet for et par smøgers skyld. Må sgu stadig være bedre end de 20 jeg røg før.

Er ikke bevidst gået op i at undgå parfumer osv, men er kommet helt automatisk da jeg ikke kan holde lugte ud. Har dog aldrig brugt meget parfume eller creme, kun når jeg skulle ud, og det har jeg tænkt mig at fortsætte med.

Får farvet hår inden brylluppet, dog økologisk og jeg skal komme efter dig. Men har ikke tænkt mig at gentage det resten af graviditeten.

9+0 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.