Hvordan er du som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

ønskebørn74

AnneBJ skriver:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Er i søde og holde tonen pænt eller opret jeres egen tråd hvis i skal hakke på hinanden?? Jeg gider ikke den her tråd bliver ødelagt af en flok kvinder som ikke kan tale pænt til hinanden....

At føle sig angrebet eller ej..... Vend ryggen til hvis det er for meget! Eller anmeld det!

Anmeld

12. januar 2011

Carina1977

Jeg vil sige at jeg tager det meget afslappet. jeg lever egentlig mit liv som jeg plejer

Der er dog visse ting jeg ikke spiser, men det er udelukkende fordi min appetit er så lille. Men jeg tager så gravitamin + kalk, for at være sikker på at jeg er dækket ind. fiskeolie tager jeg ikke, fordi jeg spiser fisk flere gange i ugen. man tænker jo helt klart over om man spiser korrekt, men hvis man ligesom jeg døjer meget med kvalme og madlede, så er det jo med at spise, det man nu engang kan få ned.

Jeg har den holdning at en graviditet, ikke er nogen sygdom. Så jeg vælger at leve ligesom jeg plejer, og gider ikke gå hen og blive fanatiker.

Anmeld

12. januar 2011

sofia88

bondepigen skriver:

Jamen jeg kender det kun alt for godt, er selv tidligere ryger... Men jeg synes dog de værste er dem der er blevet ikke-rygere, som hele tiden skal komme med kommentarer til rygere.. Dem der altid har været ikke-rygere, synes jeg slet ikke er de værste..

Er helt enig!

Man blir sgu tosset af at høre på det!

Anmeld

13. januar 2011

Tanja1234

B&J skriver:

Så har mig og min kæreste været heldig han har nemlig været alkoholiker og har et stort forbrug med smøger hvor det er skåret ned på 10 om dagen og jeg blev gravid på 3mdr

Sædkvaliteten er vist mest påvirket af diverse tilsætningsstoffer og hormonpåvirkende kemikalier som ptalater, parabener osv.

Så en undersøgelse hvor de lavede forsøg med rotter og der var ikke den store effekt hvis de kun blev udsat for én type kemikalie, men hvis de blev udsat for flere forskellige slags (som vi jo alle gør) så fik flere unger med misdannelser især i kønsdelene...

Anmeld

13. januar 2011

B&J

Tanja1234 skriver:

Sædkvaliteten er vist mest påvirket af diverse tilsætningsstoffer og hormonpåvirkende kemikalier som ptalater, parabener osv.

Så en undersøgelse hvor de lavede forsøg med rotter og der var ikke den store effekt hvis de kun blev udsat for én type kemikalie, men hvis de blev udsat for flere forskellige slags (som vi jo alle gør) så fik flere unger med misdannelser især i kønsdelene...

okay

Anmeld

13. januar 2011

Sabina

Maja84 skriver:

jeg tror at det der menes med det er, at nogle bliver jo selvfølgelig ramt, men nogle udnytter måske også muligheden til at så har man det pludselig sååå slemt. har selv en veninde, hvor lægen sagde hun ikke havde bækkenløsning, og at det hele var fint, men alligevel, lagde hun sig på sofaen og gad intet lave, og hun udnyttede rigtig meget at hun så kunne bruge graviditeten som undskyldning, for at blive vartet op i hoved og ende, af kæresten, og alle som gad være med på den derudover har der været flere episoder på mit tidligere arbejde, hvor nogle, kun lige havde fået testen i hånden, så var de sygemeldte, og nogle er det jo legalt nok, men blev bare en sjov tendens til at det pludsleig var alle som blev gravide på nær en som virkelig gjorde en indsats, pga smerter, fra den lilles spark op i ribbenene

Nogle smerteterskel ligger selvfølgelig lavere eller højere end andres, men nogle udnytter også at de har fået status som gravid

Altså jeg er træt af at folk behandler mig som en gravid. :-)
De skal da ik tage hensyn til mig. og opvarde mig i hoved og røv. Er en meget selvstændig person, så det går mig på at der er nogle ting jeg ik må. Men det hører jo med

Jeg har desværre bare været syg i hele min graviditet indtil videre næsten. så for mig har min graviditet indtil nu været en mega sygdom- har faktisk ik kunne gå ud af sengen. har ligget med feber og det hele. men er enedelig blevet rask. og nu nyder jeg at være gravid.

Spiser stort set alt. Undtaget sushi :-)

Anmeld

13. januar 2011

Kay

Nalle skriver:

Ja, og det er bare ikke nogen sygdom at være gravid, selvom det tror nogen

ligenetop nemlig!!!

Anmeld

13. januar 2011

betiinsen

JustMe skriver:

Undskyld mit sprog, men det er altså noget vrøvl!

Du kan hverken før 1., 2., 3. osv. graviditet vide, hvordan det kommer til at blive. Så hvis man til en sengeliggende gravid med bækkenløsning, der kun kan komme rund vha. rullestol eller krykker pga smerter (eller til en gravid, der har kastet opdøgnet rundt alle 9 måneder) blot konstaterer, at de vidste hvad de gik ind til og ikke kan tillade sig at beklage sig, så synes jeg godt nok man mangler empati og evne til at sætte sig i andres sted

kan kun give dig ret..

Bare fordi man selv har haft en forholdvis nem graviditet, kan man ikke sammenligne det med andre. Og det må være derfor du har svært ved at sætte dig ind i andres sted..

Tror nogles smerteterskel er langt større end andres, men tror bestemt også at nogles graviditeter er meget lettere end andres..

Man kan ALDRIG vide hvordan ens graviditet kommer til at gå..

Anmeld

13. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Hejsa Piger

Nu er jeg simpelthen nød til at oprette denne tråd, og holder mig lige Ano for gider ikke en masse sure ansigter om mig som person for at have oprettet tråden....

Nu er jeg nr 3 gravide i vores omgangskreds, og tænker ærlig talt ved mig selv omkring de andre at de sku er en tand for sippet.... Altså, selvom man er gravid må man jo gerne leve...

Den ene spiser overhovedet ikke tun, en anden vil ik besøge mandens forældre fordi moren ryger, og det er ik godt for fosteret osv osv....

Hvordan er du som gravid, hvornår er man for sippet og hvad kan du ryste på hovedet over ved andre gravide???

Krammer

LOL Dog prøvede jeg også så vidt muligt at undgå røg Faktisk blev jeg meget rolig under min graviditet og jeg er ikke længere så temperamentsfuld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.