Ikke klar til vuggestue :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

Rosa

victoria2008 skriver:

Jeg har min datter i vuggestue, og har altid ønsket at det var det hun skulle.... Jeg har selv arbejdet i en vuggestue og ved hvordan det kan fungere og det synes jeg bare er super, så jeg synes måske at du skal give det en chance, og se om han ikke bliver glad for det

Tak, ja det bliver jeg jo nødt til, vi har ikke andre muligheder... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Cris

Jeg synes ikke, at du skal tænke så meget på det, tiden vil vise, hvordan det vil går. For der er noget som pædagogerne har prøvet 117 og det er at tage nye babier ind og gøre dem glade for at være der og trygge. Man hører om nogle stedder, som ikke er så gode, men generelt plejer institutionerne at være i orden. Especielt de integreret! De fungerer faktisk rigtigt godt. Han skal nok blive glad, for at være der sammen med de voksne og endeligt med de andre (i den alder har han ikke så meget brug for "venner" de leger mest for sig selv) Jeg synes, at du skal først se hvad der skal ske, et par uger efter I er started. Jeg håber, at alt går godt!

Anmeld

9. januar 2011

LR85

Jeg kan virkelig godt forstå du gerne vil passe på dit lille barn.

Vi fik også tilbudt plads laaang tid før jeg skal på arbejde, da han var 10 måneder. Vi valgte a sige JA, og så kan jeg aflevere ham sent, og hente ham tidligt, så det er helt klart mit bedste råd.

Du kan jo også holde ham hjemme hvis du synes han får for mange indtryk og er utryg.

Men du kan jo også sige nej og håbe i bliver tilbudt en plads inden du skal tilbage til studiet. Det er selvfølgelig en risiko.

Anmeld

9. januar 2011

Rosa

Mulse-mor skriver:

Hej Rosa,

Jeg er selv pædagog og arbejder i en vuggestue. Selvom du har fået pladsen og siger ja, behøver han jo ikke at starte med det samme. Du kan jo vente en 14 dages tid og deri skal du jo regne med at bruge ca 14 dage på at køre ham ind. Men på den anden side er du jo ret priviligeret på den måde at du har god tid til at køre ham ind, således at han får en rolig start med korte dage. Så når du skal til at skrive speciale er han ved at være faldet til.

Det er vigtigt når din søn starter, at du fortæller pædagogerne eller den pædagog der kører ham ind hvordan starten på hans liv har været, så de ved at han ikke bare er en pyldret dreng, men faktisk kan være lidt følsom pga en hård start på livet. Hvis du ellers har nogle spørgsmål til vuggestue livet er du velkommen til at spørge.

Derudover så har jeg tidligere arbejdet i integreret inst og selvom de er integreret så er de alligevel tit delt op, så BH er for sig selv og det samme for VS.

Men prøv at ring og aftal et besøg. Det kan være når du ser stedet og får talt med pædagogerne at du får lidt mere ro i sjælen.

Mvh Nadja

Tusind tak for svaret - det vil jeg absolut gøre!!! Jeg vil simpelthen tage bettenusset med derned og hilse på dem, og tage en snak med dem om ham, så de ved at han altså skal tages lidt med fløjlshandsker... Mht at starte ham op stille og roligt - DET er helt sikkert at jeg vil det!!! Han skal simpelthen lempes så forsigtigt ind som jeg overhovedet kan!!!

Anmeld

9. januar 2011

afrobabies

Rosa skriver:

Tak, ja det bliver jeg jo nødt til, vi har ikke andre muligheder... 

Skal i ikke ned til en samtale med vuggestuen inden han starter? Så kan i jo fortælle om hele hans forhistorie, og så kan de måske også tage nogle hensyn, når de ved det Nogle gange så viser ungerne bare at de er stærkere end man lige regner med, så vent og se, måske han bare suser ind i gruppen og ikke har tid til at sige farvel Og så vil jeg også lige råde til at der måske lige kan være en uge-14 dage hvor han kan køres ind, så han ikke behøver at være der fuldtid fra dag 1

Anmeld

9. januar 2011

Rosa

victoria2008 skriver:

Skal i ikke ned til en samtale med vuggestuen inden han starter? Så kan i jo fortælle om hele hans forhistorie, og så kan de måske også tage nogle hensyn, når de ved det Nogle gange så viser ungerne bare at de er stærkere end man lige regner med, så vent og se, måske han bare suser ind i gruppen og ikke har tid til at sige farvel Og så vil jeg også lige råde til at der måske lige kan være en uge-14 dage hvor han kan køres ind, så han ikke behøver at være der fuldtid fra dag 1

Jeg har tænkt på det, og det er helt rigtigt at vi bare må sørge for at gøre personalet opmærksomme på hans oplevelser, give ham en stille og rolig indkøring og så håbe på det bedste.  Tak for dine svar, det er rart at blive forstået 

Anmeld

9. januar 2011

Rosa

Cris skriver:

Jeg synes ikke, at du skal tænke så meget på det, tiden vil vise, hvordan det vil går. For der er noget som pædagogerne har prøvet 117 og det er at tage nye babier ind og gøre dem glade for at være der og trygge. Man hører om nogle stedder, som ikke er så gode, men generelt plejer institutionerne at være i orden. Especielt de integreret! De fungerer faktisk rigtigt godt. Han skal nok blive glad, for at være der sammen med de voksne og endeligt med de andre (i den alder har han ikke så meget brug for "venner" de leger mest for sig selv) Jeg synes, at du skal først se hvad der skal ske, et par uger efter I er started. Jeg håber, at alt går godt!

Årh tak - dejlig læsning!!! 

Anmeld

9. januar 2011

mamalicious

Hmmm.....

Jeg arbejder selv i institution.... - kender godt til problemet. Tænker at du må, lægge din lid til, at de er så profesionelle, at de lytter til jer, og agerer herefter !!

Og så tænker jeg, hvis det var mig der havde startet denne tråd, hvad ville dit råd så være ???

Er Jonte ofte i selskab med andre børn ??

Måske du skulle gøre mere i at være sammen med en veninde og hendes barn, i dejlige vante omgivelser?? - støtte ham, bygge ud og vis ham hvor hyggeligt det kan være!!

Anmeld

9. januar 2011

Rosa

Hmmm.....

Jeg arbejder selv i institution.... - kender godt til problemet. Tænker at du må, lægge din lid til, at de er så profesionelle, at de lytter til jer, og agerer herefter !!

Og så tænker jeg, hvis det var mig der havde startet denne tråd, hvad ville dit råd så være ???

Er Jonte ofte i selskab med andre børn ??

Måske du skulle gøre mere i at være sammen med en veninde og hendes barn, i dejlige vante omgivelser?? - støtte ham, bygge ud og vis ham hvor hyggeligt det kan være!!

Puh, det ved jeg faktisk ikke... Jeg satsede på at I var klogere og mere erfarne 

Vi er faktisk en del sammen med andre børn, både på hans alder (ca. - de er lidt længere fremme måske) og lidt yngre børn/babyer, så det er ikke fordi han ikke ser andre børn, slet ikke. Han er bare ikke glad for al den råben og hvinen og møffen rundt 

Anmeld

9. januar 2011

afrobabies

Rosa skriver:

Jeg har tænkt på det, og det er helt rigtigt at vi bare må sørge for at gøre personalet opmærksomme på hans oplevelser, give ham en stille og rolig indkøring og så håbe på det bedste.  Tak for dine svar, det er rart at blive forstået 

Jeg kan udemærket forstå dig.... Vi har nogle gange stået med grædende børn i armene, som bare starter på dag 1 med at komme kl. 8 og bliver hentet kl. 16... Det er sgu ikke fair for nogle børn, uanset hvor udadvendte de er, Det er så vigtigt at give barnet en tryg start i nye omgivelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.