Ikke klar til vuggestue :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

lisesp83

Rosa skriver:

Desværre nej. Jeg har kun lige akkurat de SU-klip tilbage så jeg kan nå at blive færdig til sommer... 

Åha, .. Hvad med din mand/kæreste!? Kan han ikke tage barsel evt eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

afrobabies

Rosa skriver:

I dag så jeg så at der er kommet brev. Åååh, det pokkers brev... 

Ordlyden var klar: Jonte har fået tildelt vuggestueplads pr. 17.februar i en integreret institution tæt på hvor vi bor. 

Jeg har selv ringet til pladsanvisningen og rykket for at vi ikke skulle gå helt til marts uden plads, for jeg SKAL tilbage på studiet og skrive mit speciale færdigt, hvilket jeg KUN har frem til juni til at gøre. Derfor skal han i institution. 3 måneder er lige i underkanten, så better sooner than later.

Problemet er bare det at HAN ER IKKE KLAR!!! Sådan er det altså....

Og jeg lover jer, det handler ikke om at JEG ikke er klar, for jeg har faktisk glædet mig til at komme i gang igen. Nej, det handler  om at min lille dreng har haft en hård start på livet - kolik, 2 måneder med øreproblemer og forkølelse... Han har ikke haft mange måneder i sit 8 mdr gamle liv som ikke har været præget af sygdom og knas med det ene og det andet. Og resultatet er at jeg har en dreng som er kisteglad (endelig) til daglig, i selskab med voksne. Den sidste uge har jeg set sider hos Jonte som jeg ikke har set før - han charmer og griner og pludrer og er bare en fest at være sammen med! Det er vidunderligt endelig at have en rigtig glad dreng i huset!!!

Men sammen med andre børn og babyer, f.eks. dem i mødregruppen er han virkelig skrøbelig. Han reagerer med at blive meget usikker, trække sig væk, og hvis de rører ved ham eller pludrer for højt så bliver han så forskrækket at han begynder at græde og vil op. Somme tider græder han selvom han sidder hos mig, hvis en af de andre krudtugler hviner eller græder. Det er meget tydeligt at andre børn skræmmer ham. De andre unger i MG'en møver sig rundt, stjæler legetøj fra hinanden og er glade og upåvirkede af at de andre skubber lidt eller piller ved deres hår, hænder eller tøj, men ikke Jonte. Han reagerer med det samme og bliver forskrækket. 

Jeg er SÅ bange for at al hans glæde og gåpåmod som har været så længe undervejs pludselig skal forsvinde, for det har man så tit hørt om. Jeg er HAMRENDES bange for at han skal blive tromlet ned af de andre børn, bidt, kravlet på, slået osv. især når der også er børnehavebørn i institutionen (havde egentlig kun ønsket rene vuggere, men der kunne vi først få plads aaalt for sent)... 

Hvad filan skal jeg lige stille op? Jeg har det faktisk rigtig skidt i maven her til aften, og Svenskefanden er afsted til på søndag... Æv altså!!! Hvis jeg var tudetypen så ville jeg vræle lige nu, for jeg synes det er rædderligt at vide at om en måneds tid så skal han afsted, hvad enten jeg vil det eller ej. 

Puha... ÆV!!!

Rosa

Ja, hvis han er så skrøbelig, som du siger, så ville det måske være bedre med en dagpleje, så han ikke er i så store omgivelser, men på den anden side, så plejer der også i en vuggestue, at være muligt, at dele det lidt op, så f.eks de store børn er på legepladsen, og så er der en pædagog, som bliver inde med de små, og så er der jo ikke så mange børn....

Anmeld

9. januar 2011

Rosa

victoria2008 skriver:

Ja, hvis han er så skrøbelig, som du siger, så ville det måske være bedre med en dagpleje, så han ikke er i så store omgivelser, men på den anden side, så plejer der også i en vuggestue, at være muligt, at dele det lidt op, så f.eks de store børn er på legepladsen, og så er der en pædagog, som bliver inde med de små, og så er der jo ikke så mange børn....

Ja, det er jo rart at tænke på. Dagpleje er umiddelbart ikke en løsning for os, da jeg synes det er meget betryggende at vide at der også er uddannet personale som tager sig af ham og at han ikke skal ind i folks private hjem og være bag lukkede døre... Men det kan være at jeg bliver nødt til at ombestemme mig..

Anmeld

9. januar 2011

Rosa

lisesp83 skriver:

Åha, .. Hvad med din mand/kæreste!? Kan han ikke tage barsel evt eller?

Nej desværre - jeg har taget al barslen... 

Anmeld

9. januar 2011

Lise

Tullemor skriver:

Synes det er vigtigt at du fortæller det som du så flot her beskrevet her til tin institutionen når i er på forbesøg, så kan de derved også forberede sig på hans ankomst og hvem ved, måske blomstrer han op.

snak med institutionen om dine bekymringer, de har en del års erfaringer at trække på.

Absolut en god ide  

Anmeld

9. januar 2011

eElak

Start med at tage ned i vuggestuen på et forbesøg... Tag Jonte med, og så fortæl personalet nøjagtigt det du har fortalt herinde.. 

VUrder situationen... Altså hvordan lader de til at interagere med Jonte og sådan.. Hvordan udviser de forståelse for hans opstart? osv... 

Min søn havde også noget af en opstart med kolik, og han kunne heller ikke lide for mange mennesker på en gang... af samme årsag valgte jeg at skifte ham fra VS til dagpleje (inden han startede)... Bedste valg ever... 

Har du overvejet dagpleje til ham i stedet for?

qnuzz 

Anmeld

9. januar 2011

afrobabies

Rosa skriver:

Ja, det er jo rart at tænke på. Dagpleje er umiddelbart ikke en løsning for os, da jeg synes det er meget betryggende at vide at der også er uddannet personale som tager sig af ham og at han ikke skal ind i folks private hjem og være bag lukkede døre... Men det kan være at jeg bliver nødt til at ombestemme mig..

Jeg har min datter i vuggestue, og har altid ønsket at det var det hun skulle.... Jeg har selv arbejdet i en vuggestue og ved hvordan det kan fungere og det synes jeg bare er super, så jeg synes måske at du skal give det en chance, og se om han ikke bliver glad for det

Anmeld

9. januar 2011

lisesp83

Rosa skriver:

Nej desværre - jeg har taget al barslen... 

Årh okay..

Kan ikke råde dig til noget, men  herfra skal du ha'..

Anmeld

9. januar 2011

Rosa

lisesp83 skriver:

Årh okay..

Kan ikke råde dig til noget, men  herfra skal du ha'..

Tak 

Anmeld

9. januar 2011

Mulse-mor

Rosa skriver:

I dag så jeg så at der er kommet brev. Åååh, det pokkers brev... 

Ordlyden var klar: Jonte har fået tildelt vuggestueplads pr. 17.februar i en integreret institution tæt på hvor vi bor. 

Jeg har selv ringet til pladsanvisningen og rykket for at vi ikke skulle gå helt til marts uden plads, for jeg SKAL tilbage på studiet og skrive mit speciale færdigt, hvilket jeg KUN har frem til juni til at gøre. Derfor skal han i institution. 3 måneder er lige i underkanten, så better sooner than later.

Problemet er bare det at HAN ER IKKE KLAR!!! Sådan er det altså....

Og jeg lover jer, det handler ikke om at JEG ikke er klar, for jeg har faktisk glædet mig til at komme i gang igen. Nej, det handler  om at min lille dreng har haft en hård start på livet - kolik, 2 måneder med øreproblemer og forkølelse... Han har ikke haft mange måneder i sit 8 mdr gamle liv som ikke har været præget af sygdom og knas med det ene og det andet. Og resultatet er at jeg har en dreng som er kisteglad (endelig) til daglig, i selskab med voksne. Den sidste uge har jeg set sider hos Jonte som jeg ikke har set før - han charmer og griner og pludrer og er bare en fest at være sammen med! Det er vidunderligt endelig at have en rigtig glad dreng i huset!!!

Men sammen med andre børn og babyer, f.eks. dem i mødregruppen er han virkelig skrøbelig. Han reagerer med at blive meget usikker, trække sig væk, og hvis de rører ved ham eller pludrer for højt så bliver han så forskrækket at han begynder at græde og vil op. Somme tider græder han selvom han sidder hos mig, hvis en af de andre krudtugler hviner eller græder. Det er meget tydeligt at andre børn skræmmer ham. De andre unger i MG'en møver sig rundt, stjæler legetøj fra hinanden og er glade og upåvirkede af at de andre skubber lidt eller piller ved deres hår, hænder eller tøj, men ikke Jonte. Han reagerer med det samme og bliver forskrækket. 

Jeg er SÅ bange for at al hans glæde og gåpåmod som har været så længe undervejs pludselig skal forsvinde, for det har man så tit hørt om. Jeg er HAMRENDES bange for at han skal blive tromlet ned af de andre børn, bidt, kravlet på, slået osv. især når der også er børnehavebørn i institutionen (havde egentlig kun ønsket rene vuggere, men der kunne vi først få plads aaalt for sent)... 

Hvad filan skal jeg lige stille op? Jeg har det faktisk rigtig skidt i maven her til aften, og Svenskefanden er afsted til på søndag... Æv altså!!! Hvis jeg var tudetypen så ville jeg vræle lige nu, for jeg synes det er rædderligt at vide at om en måneds tid så skal han afsted, hvad enten jeg vil det eller ej. 

Puha... ÆV!!!

Rosa

Hej Rosa,

Jeg er selv pædagog og arbejder i en vuggestue. Selvom du har fået pladsen og siger ja, behøver han jo ikke at starte med det samme. Du kan jo vente en 14 dages tid og deri skal du jo regne med at bruge ca 14 dage på at køre ham ind. Men på den anden side er du jo ret priviligeret på den måde at du har god tid til at køre ham ind, således at han får en rolig start med korte dage. Så når du skal til at skrive speciale er han ved at være faldet til.

Det er vigtigt når din søn starter, at du fortæller pædagogerne eller den pædagog der kører ham ind hvordan starten på hans liv har været, så de ved at han ikke bare er en pyldret dreng, men faktisk kan være lidt følsom pga en hård start på livet. Hvis du ellers har nogle spørgsmål til vuggestue livet er du velkommen til at spørge.

Derudover så har jeg tidligere arbejdet i integreret inst og selvom de er integreret så er de alligevel tit delt op, så BH er for sig selv og det samme for VS.

Men prøv at ring og aftal et besøg. Det kan være når du ser stedet og får talt med pædagogerne at du får lidt mere ro i sjælen.

Mvh Nadja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.