maxpris for barnevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2011

DK

Søde Kitty!

Dig og din mand skal tage ud i barnevognsjunglen, og kigge SELV! Lad være med at få råd af sælgerne! I alt fald til at starte med! Især dem i Baby Sam er fulde af ----. Baby Sam ejer Odder barnevognen, og derfor synes de mærkeligt nok at Odder er det bedste!Odder ER en god vogn, men ikke nødvendigvis det bedste for jer!!

Bor du ikke her i nærheden (altså Østjylland?) Så tag evt. turen til Ønske Børn i "City Vest" i Århus. Der har jeg kun fået (og kun hørt om folk der har fået) SUPER god betjening, der var objektiv og guidede folk efter deres ønsker og ikke efter hvad butikken bare gerne ville sælge af mærke den dag! Vi var derinde og skulle kun have en lift, men fik rigtig god betjening alligevel, rigtig god vejledning og procenter, selv om vi ikke købte for en formue!!! (jeg var bl.a. i tvivl om jeg skulle købe en voksi eller en lift, og han rådgav neutralt, selvom han ville have tjent langt mere på voksi'en end liften som vi købte).

Knus Ditte, som købte en kombivogn, selv om en sælger i Baby Sam  ordret fortalte os at det var til direkte SKADE for vores barn, og om vi ikke kunne forstå at kun en Odder ville kunne opfylde de mindste krav af komfort og sikkerhed som fornuftige forældre ville tilbyde deres barn!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

otlitrom

DK skriver:

Søde Kitty!

Dig og din mand skal tage ud i barnevognsjunglen, og kigge SELV! Lad være med at få råd af sælgerne! I alt fald til at starte med! Især dem i Baby Sam er fulde af ----. Baby Sam ejer Odder barnevognen, og derfor synes de mærkeligt nok at Odder er det bedste!Odder ER en god vogn, men ikke nødvendigvis det bedste for jer!!

Bor du ikke her i nærheden (altså Østjylland?) Så tag evt. turen til Ønske Børn i "City Vest" i Århus. Der har jeg kun fået (og kun hørt om folk der har fået) SUPER god betjening, der var objektiv og guidede folk efter deres ønsker og ikke efter hvad butikken bare gerne ville sælge af mærke den dag! Vi var derinde og skulle kun have en lift, men fik rigtig god betjening alligevel, rigtig god vejledning og procenter, selv om vi ikke købte for en formue!!! (jeg var bl.a. i tvivl om jeg skulle købe en voksi eller en lift, og han rådgav neutralt, selvom han ville have tjent langt mere på voksi'en end liften som vi købte).

Knus Ditte, som købte en kombivogn, selv om en sælger i Baby Sam  ordret fortalte os at det var til direkte SKADE for vores barn, og om vi ikke kunne forstå at kun en Odder ville kunne opfylde de mindste krav af komfort og sikkerhed som fornuftige forældre ville tilbyde deres barn!! 

Ja, jeg ved godt at vi skal ud i junglen selv. Det er bestemt også planen. Jeg var bare virkelig nysgerrig efter, hvor meget folk er villige til at give for en vogn, for jo det skal være en god vogn, men det er jo heller ikke altid at den dyre champagne smager bedst... Jeg er ikke nærrig, men jeg er jyde. Jeg gider ikke give det dobbelte for noget som jeg kan få for det halve

Og ja, de ski*e sælgere har altid 35 gode idéer om, hvad lige netop VI har brug for... Og det tænker jeg altså ikke er nødvendigt...

Efter hvad vi har undersøgt, og hørt fra venner og bekendte, så hælder vi til en Brio Sport, og jeg hælder netop til en Voksi frem for en lift...

Men for pokker hvor er der meget at tage stilling til!

En tur til Århus ville nok ikke være så tosset. Så kunne man slå et sving forbi IKEA også

Anmeld

8. januar 2011

Musen5

Nu er min dejlige kæreste gået med til at jeg kan få min ønskebarnevogn... En SilverCross Balmoral... den står i 12000 og så vidt jeg husker er det uden lift men med madras.

Har intet problem m at lægge så mange penge. Det er den sidste vogn jeg får og jeg ved at jeg kan få en helt del af pengene igen når den bliver solgt brugt.

/Livsmor 11+6

Anmeld

8. januar 2011

Vingummien

Brams skriver:

Jeg vægter god kvalitet frem for pris, vi har en Emmaljunga Big Star Supreme Uniq, og er super glade for den. Vi købte en rigtig god madras for den der var med, var efter min mening ikke god nok til prinsessen

Jeg ville uden at blinke betale 10.000 kr. for en barnevogn med en god madras.

også den vi havde. Kanon vogn. Vi fik også en anden madras som jeg bestilte med vognen. Så slap helt for at få den der fulgte med rigtigt

Anmeld

8. januar 2011

tinasmor

Jeg må indrømme, jeg er lidt nærrig Jeg vil købe en god en, men brugt

Anmeld

8. januar 2011

Brams

Tulipan skriver:

også den vi havde. Kanon vogn. Vi fik også en anden madras som jeg bestilte med vognen. Så slap helt for at få den der fulgte med rigtigt

Ja vi har virkelig fundet ud af hvor meget det betyder at have den rigtige vogn. Har købt en billig til dp og NEJ hvor er jeg glad for at jeg ikke har den herhjemme, selv min mand (som ellers ikke troede han havde en mening om det ) synes det er enormt forskel

Anmeld

8. januar 2011

Vingummien

Brams skriver:

Ja vi har virkelig fundet ud af hvor meget det betyder at have den rigtige vogn. Har købt en billig til dp og NEJ hvor er jeg glad for at jeg ikke har den herhjemme, selv min mand (som ellers ikke troede han havde en mening om det ) synes det er enormt forskel

Det er der også, meget endda

Anmeld

8. januar 2011

chun

Jeg har haft 3 forskellige vogne til mine 4 unger. En billig til den ældste, men det var ingen succes. En Silver Cross til nr 2, som er en FANTASTISK flot vogn. Dog har den lille liggemål og fylder rigtig meget, da den ikke kan slås meget sammen, så har man ikke så meget plads i bilen er den ikke ideel. Til 3 og 4 barn havde jeg en Brio, som jeg var meget glad for til nr 3, men da nr 4 skulle bruge den blev den hurtig skæv og løs, ( selvom jeg passer rigtig meget på mine vogne )  Denne gang, til nr 5 har jeg valgt en ODDER ZIP på letvægts-stel. Den er fuld understøttet. Har gas-støddæmper, så den vipper lige op og ned og ikke skæv op og ned. Stort liggemål ( som jeg vægter højt ) MEGET nem at samle og slå sammen og fylder intet slået sammen. Har man brug for at hjulene skal af, når den skal med i bilen, sidder selve akslen PÅ hjulene, så selve stellet kun fylder, stort set, hvad vare-kurven fylder. Vi gav ca 10.000 kr for vogn og lift. Så kommer madrasser ved siden af. Dog holder ODDER prisen rigtig godt, hvis man vil sælge den igen. Jeg valgte helt klart med hjertet denne gang og havde sparet op til lige den jeg gerne ville ha`

Men som DK skriver, i skal selv gå og finde ud af det. For det så forskelligt, hvad man vægter og hvad man har brug for.

Ønsker jer go` jagt, for ja, der er meget at ta´ stilling til

Vh Charlotte

Anmeld

8. januar 2011

Skouboe

Jeg havde en Odder til Freja - den fungerede slet ikke for os... skrammel for at sige det lige ud.

Jeg har hørt en masse mindre godt om Emmaljunga og efter at have kigget lidt rundt, endte jeg med en Trille Gigant til Silja. Den vandt sidste gang Tænk & Test testede barnevogne, og den er lige nummeret billigere end de dyre vogne.

Det der var vigtigt for os - udover kørekomforten - var liggemålet. Min mand er 2 meter høj, og begge tøserne slægter deres far på, så vi har behov for et langt liggemål.

Sæt jer ned og snak om hvad der betyder noget - eller hvad I kunne forestille jer var vigtigt og så tag rundt og kig/spørg/prøvekør.

Anmeld

10. januar 2011

lisbethita

kitty skriver:

Hvor meget vil I max give for en barnevogn? Hvad vægter I højt, og hvad kan man sagtens kan undvære, selvom sælgeren ikke mener det? De har sjovt nok altid lige 14 ting man ikke kan leve uden!

HEJSA ;-)

Jeg lavede grundigt research og kender en, som har arbejdet et sted, hvor de sælges. 

Emmaljunga er en barnevogn for designets skyld mest. De er SUUUUPER flotte og har også en god kaleche, men stellet får altså ikke top points. Mange gange står der stel med skilte på fx alo stellet, som babysam og ønskebørn ikke engang selv anbefaler man køber, fordi de går i stykker! GISP

Odder har været produceret i massevis af år og derfor er det den mest solide vogn. Det er ikke den kønneste designmæssigt i forhold til Emmaljunga, men det er naturligvis en smagssag. Odder er altså en robust og solid vogn, som holder længe og godt. 

Teutonia er faktisk et super køb - lidt en mellemting mellem Odder og Emmaljunga designmæssigt, men en super god og solid vogn. Den har fået ok ros, skulle jeg fortælle videre fra en kender (ikke mig). Men også  for denne.

Det var de tre mærker, som jeg har researchet og fået anbefalet af en kender. 

Vi købte vores på udsalg - en Odder med alostel i marineblå. Vi købte madrasser til barnevogn, til lift + lift + selvfølgelig barnevogn til 8000kr. Normalpris 11.000. Jeg er meget tilfreds med stabiliteten...savner lidt det smarte design fra Emmaljunga, men er glad for jeg ikke købte en pga. alle de problemer mine veninder har haft med deres. Vi har ingen problemer haft.

Det er også en smagssag, om man gider bruge penge på en lift. Jeg var nu glad for vores. Kender flere der bare brugte voksiposer, men jeg synes de er så små fra start, at de helt forsvinder i posen. Vi brugte voksipose lidt senere. 

At købe en barnevogn er en smagssag. Nogle køber dem brugt, nogle på udsalg, nogle i Bilka.....tror ikke, at der er nogen gylden regel for, hvad der er rigtigt og forkert. Man har jo garanti på den, så det kan aldrig gå helt galt. Gør det, som I føler for, når I har hørt på alle de gode råd! 

Glæder mig til at høre om jeres valg.

KRAM 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.