hvad skal kommunen sørge for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2011

tinasmor

Naannaa87 skriver:

Det er jo også lige præcis det jeg har skrevet i mit første indlæg!

ja sørme. God dag mandøkseskaft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Brams

fru-nielsen skriver:

Nu må jeg altså lige have en debat i gang. Jeg har efterånden læst flere indlæg herinde med mennesker med en opsparing der ikke mener at den skal bruges til at leve for. Men at de i samtidig skal have ret/lov til at få kontanthjælp fra kommunen.
Hvad i alverden skal opsparingen så bruges til? Skal vi som samfund financiere at en kvinde vil gemme sin opsparing så hun fx kan købe nye møbler, mens vi andre betaler for hendes daglige levevis og regninger  ??

Jeg har meget svært ved at forstå hvorfor mine(samfundets) skattepenge skulle gå til at forsørge nogen der har penge i banken og som jeg oplever det ikke engang gider at forsørge sig selv selv om de kan via opsparingen.

Men altså jeg vil gerne høre hvad mener du at DU gerne vil have at kommunen skal sørge for?

Så enig, så enig

Anmeld

8. januar 2011

Na-Wi

tinasmor skriver:

ja sørme. God dag mandøkseskaft

hehe okay så jeg begyndte lidt at blive lidt forvirret

Anmeld

8. januar 2011

Bigmamma

camillahej skriver:

Vil godt lige hilse og sige 9500 det er mange penge for ikke at lave en ski

Jeg er under uddannelse og for kun 6000kr.. Det virkelig ingenting, så sys ikke der er nogle der ihvertfal skal brokke sig over det er for lidt og hvorfor man ikke må få kontanthjælp hvis man har en formue på over 10.000 hallo brug nu jeres sunde fornuft.

de 9500 kr får man kun som forsørger, ikke som enlige

Anmeld

8. januar 2011

camillahej

ja og man for hvad 5100 som enlig det er sku os meget ! når man tænker på man ikk er i job eller noget.,

Anmeld

9. januar 2011

slettet_7530

Wampires skriver:

Jeg har kun lige læst oplægget til debatten her så skriver sikkert ting der allerede er skrevet..

MEN min personlige holdning er at jeg synes det er forkert at "straffe" folk der har været økonomisk ansvarlige når de ryger ud i en situation de ikke selv er herre over og som kan ruinere dem i sidste ende...

F.eks. har jeg et familiemedlem der efter at have arbejdet i ca. 30 år pludselig fik en hjernebøldning der gør at arbejdet fyrer personen pga sygdom efterfølgende.. Denne person har ud af de utrolig få penge der er kommet hver måned stukket et sted mellem 10 kr og 100 kr tilside for at kunne hjælpe familie og sig selv hvis en situation skulle opstå hvor der var brug for ekstra penge... Denne person står jo derfor med en opsparing fordi man har levet økonomiskt og fornuftigt men skal på samme måde som dem der lever i evig gæld og derfor ingenting har straffes og bruge de penge på sig selv det første stykke tid af sin ledighed..

Synes vi som samfund burde genopfinde økonomisk støtte og istedet for at skære alle over en kam der kommer og har brug for hjælp så sørge for at belønne dem der er økonomisk ansvarlige og lade dem beholde den smule opsparing de har fået gennem ansvarlighed og fornuft, og dem der intet har de får en standard rate som det er nu...

Det med at man bare kan trylle et job frem og derfor siger at efter 6 mdr så mister man halvdelen for så er det fordi man ikke gider arbejde er også helt hen i vejret...

Min kæreste mistede også halvdelen på trods af han går med en depression som gør han ikke kan overskue særlig meget af gangen.. Han fik skåret i sin hjælp ligesom alle de andre "alm." arbejdsløse som godt kunne finde et job... Derudover er det også hul i hovedet at på samme tidspunkt som at han mister halvdelen af sin hjælp så smider de lige en ekstra udgift til ATP oveni...

Kommunen har nægtet at hjælpe med at betale til behandling hos psykolog og nægtet at ville hjælpe med en henvisning til psykiatri som ikke ville koste noget.. Men derfor stoppede det dem ikke fra at stoppe hans sygedagpenge da vi havde fundet en vej med at betale hans behandling hos psykolog og sige at psykolog ikke var behandling på trods af flere "eksperter" havde sagt det var den behandling der skulle til for at få ham tilbage i arbejde.. de tog hans sygedagpenge og kunne ikke forstå at vi ikke havde råd til psykologhjælp på en kontanthjælp og dagpenge på dimittendsatsen..

Undskyld det her blev så langt men har bare haft kommune og KH m.v. tæt inde på kroppen i de sisdte 7 år så har oplevet lidt af hvert...

var selv arbejdsløs i 2½ år hvor jeg sendte mere end 800 ansøgninger ALLE var personlige ikke noget med en standard der blev ændret.. intet resultat blev indkaldt til 5 samtaler og fik ca. 20 svar retur med at de havde fået min ansøgning... Så NEJ man kan ikke sige at man altid kan få et job... søgte ALT fra rengøring af toiletter på hovedbanen til at sidde med bogføring hos et lille firma der brugte Excel som jeg er superdygtig til..

Bliver harm når nogen siger at jeg er arbejdsløs fordi jeg er for kræsen med hvad jeg vil... jeg søger alt hvad jeg overhovedet kan forestille mig at kunne klare at arbejde med... Jeg søger med en transporttid på op 3 timer per vej fra min bopæl med det offentlige da jeg ikke har bil eller kørekort... og det er på trods af at jeg ved med mig selv at det ville blive MEGET hårdt i længden at tage så lang en tur hver dag...

Det er nemlig også lige præcis min erfaring, samt at der sidder alt for mange små skrankepaver rundt omkring i kommunens forskellige forvaltninger.

Anmeld

9. januar 2011

slettet_7530

Jeg ved ikke hvorfor du tager det personligt. Jeg har ikke set dit indlæg og ved derfor ikke om du har skrevet noget du troede jeg hentydede det. Jeg skrev til en person som havde skrevet noget vedr. opsparing. (fordi vi har måtte bruge af vores opsparing)

Som jeg også skrev, så havde vi heller ikke om arbejdsforsikring da min mand blev fyret, det er så noget han efterfølgende har prioriteret. jeg tror det er 500 kr, så har vi så valgt et par andre ting fra. F.eks tv pakke osv.

Så det var altså slet ikke myntet på nogle som helst personer overhoved, bare et indlæg fra mig. og det med at mange sætter sig dyrt, det var mere fordi jeg havde i baghovedet, at min søster og svoger næsten var nød til at flytte da hun blev fyret. Så mere var der nu ikke i det.

Jeg tager det ikke personligt er ikke selv på KH  men synes det er så frygteligt at vi danskere er blevt så kolde og egenrådige at vi ikke kan se udover egen næsetip.

Jo når det gælder indsamlinger på facebook eller andre steder, den tendens bekymrer mig.

Sagsbehandlerene rundt omkring er bare ikke dygtige nok efter min mening da hver eneste sag burde granskes og så burde hjælpen komme derefeter og ikek en paragraf et eller andet.

Anmeld

9. januar 2011

wamse

Albertesmor skriver:

Jeg tager det ikke personligt er ikke selv på KH  men synes det er så frygteligt at vi danskere er blevt så kolde og egenrådige at vi ikke kan se udover egen næsetip.

Jo når det gælder indsamlinger på facebook eller andre steder, den tendens bekymrer mig.

Sagsbehandlerene rundt omkring er bare ikke dygtige nok efter min mening da hver eneste sag burde granskes og så burde hjælpen komme derefeter og ikek en paragraf et eller andet.

Jeg er slet ikke enige med dig i, at socialrådgivere ikke er dygtige nok. De er underlagt samme vilkår, som de fleste offentlig ansatte i dagens Danmark. Jeg tror simpelthen ikke på, at der nogle socialrådgivere, som træffer afgørelser for at ramme os mest muligt. De er underlagt regler og rammer, det er deres virkelighed, og kan selvfølgelig ikke sidde og træffe afgørelser individuelt, for så ville det da virkeligt give ulige vilkår for os, der er i systemet.

Anmeld

9. januar 2011

slettet_7530

Jeg er slet ikke enige med dig i, at socialrådgivere ikke er dygtige nok. De er underlagt samme vilkår, som de fleste offentlig ansatte i dagens Danmark. Jeg tror simpelthen ikke på, at der nogle socialrådgivere, som træffer afgørelser for at ramme os mest muligt. De er underlagt regler og rammer, det er deres virkelighed, og kan selvfølgelig ikke sidde og træffe afgørelser individuelt, for så ville det da virkeligt give ulige vilkår for os, der er i systemet.

Som skrevet har jeg aldrig stiftet bekendtskab med KH systemet, men i dagpengesystemet er det desværre langtfra sikkert at det er en SOCIALRÅDGIVER man får samtale med, men en sagsbehandler som er en ikke uddannet.

Jeg har selv en virkelig dygtig socialrådgiver nu i kraft af at jeg er i sygedagpengesystemet, men der var milevid forskel på hende den første jeg snakkede med og hende jeg har nu, der var lige en uddannelse på over 3 år til forskel

Anmeld

9. januar 2011

Kief31

Jeg synes det er skræmmende så mange mennesker der i Danmark forsørges af det offentlige, både kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionister.. Jeg kender selv en del af den sidste slags. Feks. min egen kusine og hendes kæreste, de er begge omkring 45 og har været på førtidspension i mange år. Min kusine har ved siden af et job, hvor hun tjener både sorte og hvide penge.. Nu er kommunen så begyndt at kigge på hendes pension, så derfor er hun blevet nødt til at gå ned på 25 timer pr uge, for den skal de ikke rører ved.. Som hun siger, den er jo hendes sikkerhed..

Jeg vil da også gerne have en pension ved siden af min løn, så jeg har en "sikkerhed" hvis jeg skulle blive arbejdsløs..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.