nogen der ved hva det her er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Ryberg

nogen der måske har en anelse om hvad det er... skal lige siges at det ikke er syreris..(kan ik stave det)

håber i kan se det..

jeg danner sådan nogle blære med vand i.. og når de så popper (ja lækkert jeg ved det) så tørrer min hud fuldstændig ind og så falder det tørre hud af.. og så klør det som en i helvede.. 

jeg får bare af vide at det er håndeksem.. men jeg har det også på mine fødder og lidt op af mine ben også.. 

Jeg har kun lige skimtet svarene, men det ligner mit på en prik!!

Jeg har gået til hudlæge i adskillige år, lys behandlinger og jeg ved ikke hvad..

Jeg går dagligt med plastre på fingrene for at kunne have creme på eksemet... og så har jeg ALTID handsker herhjemme... køb Nitril handsker via Abena, de er til "allergiske" hænder... meget nænsomme.. og så undgå vand og sæbe i store mængder...

Gør du det, vil du opleve en forskel...

Min diagnose: Husmor eksem (vand og sæbe eksem eller alle former for væsker)..

jeg har haft det siden 2001, og det kan blive VIRKELIG slemt..

den creme jeg bruger er betnovat med chinoform den kan du få via lægen... men brug plaster eller "stof lignende" plaster til det, da det afgiver en gul farve... (det virker), tag det evt. på til om natten...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

bette

Rockertand skriver:

Mit er der kronisk, men blusser op i stress-perioder.

Jeg har det ikke under fødderne, men på den ene fod har jeg det langs med foden på siden af trædepuderne, altså fra lilletåen og til hælen, så det er ikke noget, der som sådan generer min gangafvikling.

Jeg bruger diverse receptpligtige cremer og har endda fået "røde bade" af min hudlæge - det er en old-gammel måde at behandle psoriasis på, men det skulle jo prøves.

Lige nu er det faktisk helt pænt (også på hænder), og jeg har ikke brugt noget under graviditet eller efter fødslen, så det er snart 2 år siden, jeg lagde de trælse cremer på hylden, håber jeg kan holde det væk lidt endnu.

hjalp det røde bad du snakker om så?

Anmeld

6. januar 2011

bette

KittyGirl skriver:

Jeg har kun lige skimtet svarene, men det ligner mit på en prik!!

Jeg har gået til hudlæge i adskillige år, lys behandlinger og jeg ved ikke hvad..

Jeg går dagligt med plastre på fingrene for at kunne have creme på eksemet... og så har jeg ALTID handsker herhjemme... køb Nitril handsker via Abena, de er til "allergiske" hænder... meget nænsomme.. og så undgå vand og sæbe i store mængder...

Gør du det, vil du opleve en forskel...

Min diagnose: Husmor eksem (vand og sæbe eksem eller alle former for væsker)..

jeg har haft det siden 2001, og det kan blive VIRKELIG slemt..

jeg har netop de handsker du nævner.. også de eneste jeg har kunnet tåle.. 

synes bare ik rigtig jeg kan holde det bare en smule nede. det er virkelig træls.. 

har heldigvis fundet en creme jeg kan bruge men den går jo ik ind og afhjælper problemet helt desværre. 

men vil prøve at smøre mine hænder i et godt lag inden jeg hopper i seng og så putte bomulds handsker på og så sove med det.. hmm det er da værd at prøve..

og så de b2 vitaminer folk snakker om

Anmeld

6. januar 2011

Ryberg

bette skriver:

jeg har netop de handsker du nævner.. også de eneste jeg har kunnet tåle.. 

synes bare ik rigtig jeg kan holde det bare en smule nede. det er virkelig træls.. 

har heldigvis fundet en creme jeg kan bruge men den går jo ik ind og afhjælper problemet helt desværre. 

men vil prøve at smøre mine hænder i et godt lag inden jeg hopper i seng og så putte bomulds handsker på og så sove med det.. hmm det er da værd at prøve..

og så de b2 vitaminer folk snakker om

bomuldshandsker er rigtig gode... betnovat med chinoform og så de handsker på om natten... den turnus havde jeg i ca.1½ år, indtil jeg lærte hvordan jeg kunne kontrollere mit eksem.. og det gør jeg ved absolut minimum af væsker på mine fingre...

Ved ikk hvor ofte du går i bad, men tag handsker på der, da dine fingre bliver udsat for massive vand mængder og sæbe... og så kan du altid vaske hænderne hurtigt bagefter

Det har jeg måtte gøre indimellem...

Anmeld

6. januar 2011

bette

KittyGirl skriver:

bomuldshandsker er rigtig gode... betnovat med chinoform og så de handsker på om natten... den turnus havde jeg i ca.1½ år, indtil jeg lærte hvordan jeg kunne kontrollere mit eksem.. og det gør jeg ved absolut minimum af væsker på mine fingre...

Ved ikk hvor ofte du går i bad, men tag handsker på der, da dine fingre bliver udsat for massive vand mængder og sæbe... og så kan du altid vaske hænderne hurtigt bagefter

Det har jeg måtte gøre indimellem...

tage handsker på i bad?? hvordan dælen gør du det hehe?

Anmeld

6. januar 2011

Ryberg

bette skriver:

tage handsker på i bad?? hvordan dælen gør du det hehe?

Jeg tager de der nitril handsker på når det er værst....

ikke bomuldshandskerne

Anmeld

6. januar 2011

bette

KittyGirl skriver:

Jeg tager de der nitril handsker på når det er værst....

ikke bomuldshandskerne

kan du godt undgå at få vand i handskerne så

Anmeld

6. januar 2011

Ryberg

bette skriver:

kan du godt undgå at få vand i handskerne så

ikke altid, men den lille mængde vand der kommer ind i handskerne er jo ingenting i forhold til hvis du slet ikke havde dem på

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

bette skriver:

ved du hvad.. det er et forsøg værd.. jeg er nærmest klar til at prøve det hele.. så det må jeg ned efter imorgen.. tak for svar

håber det hjælper.. hvorfor må man egentlig ik blive ved med at tage det?

Fordi du i din kost og evt. vitaminer får B2. Normalt skulle det være nok, men nogle har et større behov og kropsligt forbrug end andre, især hvis man har noget allergi.
B2 hører til de vitamingrupper man ikke må overdossere, derfor er det vigtigt at man holder små pauser.

BTW skal du ikke blive forskrækket når din urin bliver skriggul når du tager dem...det er det overskydende B2, der følger med ud.
God bedring søde.

Anmeld

6. januar 2011

JoSiDa-mor

bette skriver:

nogen der måske har en anelse om hvad det er... skal lige siges at det ikke er syreris..(kan ik stave det)

håber i kan se det..

jeg danner sådan nogle blære med vand i.. og når de så popper (ja lækkert jeg ved det) så tørrer min hud fuldstændig ind og så falder det tørre hud af.. og så klør det som en i helvede.. 

jeg får bare af vide at det er håndeksem.. men jeg har det også på mine fødder og lidt op af mine ben også.. 

Min mands hænder ser med mellemrum nøjagtig ud som dine. Han har det også på fødderne, og det bryder ofte frem i stress-perioder. Det klør forfærdeligt, og han klør sig helt til blods om natten.

Han har fået af vide af lægen, at det er en lidelse, der er nært beslægtet med astma-eksem (eller børne-eksem, som det også kaldes).

Han har rigtig gode erfaringer med akupunktur som behandlingsmetode. Allerede 1-2 dage efter behandlingen er der bedring, både i forhold til kløén og til nye blærer. Nu tager han afsted til akupunktøren, så snart de første blærer melder sig, og ofte kan det tages i opløbet.

for at du snart finder noget, der kan hjælpe - akupunktur er altså et forsøg værd...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.