nogen der ved hva det her er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

Isabeau2206

bette skriver:

nogen der måske har en anelse om hvad det er... skal lige siges at det ikke er syreris..(kan ik stave det)

håber i kan se det..

jeg danner sådan nogle blære med vand i.. og når de så popper (ja lækkert jeg ved det) så tørrer min hud fuldstændig ind og så falder det tørre hud af.. og så klør det som en i helvede.. 

jeg får bare af vide at det er håndeksem.. men jeg har det også på mine fødder og lidt op af mine ben også.. 

Ligner sådan noget, jeg får på fingrene, pga. kulden. Desværre var der gået betændelse i mit, som smitter. Fik så pencillin og noget meget drøj creme og smøre på.

Tjek lige hos lægen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

9510

Dine fingre ligner mine, og det jeg har er vandeksem,, brug handsker når du kan så du undgår at få for meget vand på fingrene..sprit hellere fingrene frem for at bruge vand

Smør godt med en fed creme,, det hjælper på mig

Anmeld

5. januar 2011

bagger26

Mathilde skriver:

Jeg tror det er børne eksem. Jeg har det samme med mine hænder, dog ikke så slemt, da jeg smører mine hænder konstant med fed creme... og af og til med salve, når det er helt slemt. Mit kommer også på benene og i ansigtet, når det er værst

Det klør, strammer og huden brænder som du siger når man tager creme på. Og vand gør det rigtig slemt og også tomat vask fingre i koldt vand. Så er det ikke helt så slemt.

Havde du eksem som barn?

Ja tomat er slemt, med det allerværeste er safterne fra rådt kød, altså du ved når fx står og former bøffer.. Fuuuuck det kan gøre ondt..

Anmeld

5. januar 2011

Alexandra

Jeg har haft det samme da jeg var yngre.

Ved mig kunne de heller ikke finde ud af hvad det var. Jeg fik en masse hormoncreme samt ultraviolet lys hos en speciallæge. Det der virkede bedste på mig var saltvand. I en periode sad jeg med fingerne i en skål med vand og salt hver aften - det virkede.  Det er da et forsøg værd.

Mange hilsner Alexandra

Anmeld

5. januar 2011

bette

bagger26 skriver:

Ja tomat er slemt, med det allerværeste er safterne fra rådt kød, altså du ved når fx står og former bøffer.. Fuuuuck det kan gøre ondt..

ja jeg bruger altid handsker når jeg skal håndtere madvarer i køkkenet.. kan slet ik ha det på mine hænder..

havde eksem i knæhaserne og albueledet da jeg var lille/tidlig teen. 

men det forsvandt igen. hvis jeg bliver meget brun kan man se nogle hvide plamager derfra.. 

men har ik haft det i mange år.. det startede da jeg fik et job på grundfos.. og så er det ellers blevet værre. 

jeg har også ofte tænkt på at bruge sprit istedet for at vaske hænder hele tiden,. men jeg prøvede det en gang på arbejdet hvor de har sådan nogle automater stående inden kantinen.. men hold kæft hvor det sved.. !!! aaaav 

nu har jeg jo to ble børn og da har jeg skiftet engang servietter jeg skulle skylle under vandet før brug ud med dem der er ready i pakkerne.. så skal jeg ik have så meget vand på hænderne.. men skal jo stadig vaske hænder bagefter.. ihhhhh

Anmeld

5. januar 2011

Mormilla

Min stedmor har allergi over for vand og det ser såden ud. Men prøv at snakke med lægen...

Anmeld

5. januar 2011

bette

Mormilla skriver:

Min stedmor har allergi over for vand og det ser såden ud. Men prøv at snakke med lægen...

jeg har bare snakket med hende tusinde gange om det.. og hun smider bare om sig med homon creme... 

Anmeld

5. januar 2011

Fenris

Er næsten 100 % sikker på det der er vandeksem. Jeg arbejder til daglig med hud bla. og har set det her før

Du skal undgå for meget vand, og brug handsker hvis nødvendigt. Det er noget rigtig møj at få det, får man kan ikke rigtig komme af med det igen...Få en tid hos en anerkendt hudlæge (søg evt på google)- din læge kan vel give dig en henvisning...

-anita

Anmeld

5. januar 2011

Fenris

Og så får du lige et link til en creme du burde prøve- den fungerer som en handske , men bare som creme....

http://www.medex.eu/medex/index.php?option=com_content&task=view&id=55&Itemid=109&lang=english

Anmeld

5. januar 2011

Carina1977

bette skriver:

nogen der måske har en anelse om hvad det er... skal lige siges at det ikke er syreris..(kan ik stave det)

håber i kan se det..

jeg danner sådan nogle blære med vand i.. og når de så popper (ja lækkert jeg ved det) så tørrer min hud fuldstændig ind og så falder det tørre hud af.. og så klør det som en i helvede.. 

jeg får bare af vide at det er håndeksem.. men jeg har det også på mine fødder og lidt op af mine ben også.. 

Du har akkurat det samme som mig, og det har jeg døjet med i mange år. jeg har det så kun på min ene hånd. Ved mig starter det som sådan nogle væskefyldte blærer, der klør...til sidst går der hul på det, det tører ind og så skalder huden af på det angrebne område. jeg har lagt mærke til at det opfører sig værst, hvis jeg er lidt stresset.

jeg kom ved en hudlæge på et tidspunkt, og fik faktisk også et navn på lidelsen...noget med pus og så et eller andet mere....kan ikke huske det længere  men det er vist i familie med psoriasis. Mit blev behandlet med laser i en periode, men det havde ikke rigtig en effekt. Jeg har så bare lært at leve med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.