nogen der ved hva det her er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.526 visninger
61 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

bette

nogen der måske har en anelse om hvad det er... skal lige siges at det ikke er syreris..(kan ik stave det)

håber i kan se det..

jeg danner sådan nogle blære med vand i.. og når de så popper (ja lækkert jeg ved det) så tørrer min hud fuldstændig ind og så falder det tørre hud af.. og så klør det som en i helvede.. 

jeg får bare af vide at det er håndeksem.. men jeg har det også på mine fødder og lidt op af mine ben også.. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

bagger26

Ejjjjjj det ligner mine finger på en prik, og det er især slemt her om vinteren, mærker ikke rigtig noget til det om sommeren.. Jeg har haft mit i 4 fucking år nu, og hudlægerne siger bare jeg ikke skal vaske hænder så tit..  hmm, altså jeg vasker ikke hænder mere en normalt.. Og jeg vasker ikke hænder på benen, der har jeg dog ikke haft eksemen de sidste 2 år heldigvis.. Så ja jeg kan desværre ikke hjælpe, jeg har fået en masse forskellige cremer, men de hjælper ikke. Det tager kun det værste kløen, og jeg er desværre løbet tør for creme i øjeblikket øv...

Anmeld

5. januar 2011

frk Jensen

det ligner børne eksem...

tag fat i hudlægen..

Anmeld

5. januar 2011

rikke2299

det ligner vand eksem har selv haft det.... og der er ikke noget at gøre ved det udover at bruge hånd sprit engang imellem istedet for håndvask.... men gå da til læge

Anmeld

5. januar 2011

bette

rikke2299 skriver:

det ligner vand eksem har selv haft det.... og der er ikke noget at gøre ved det udover at bruge hånd sprit engang imellem istedet for håndvask.... men gå da til læge

glemte helt at skrive at jeg har været ved lægen med det gentagende gange.. har haft det siden 2006 og har været ved hudlæge og få lysbehandling og været igennem arbejdes medicinsk afdeling men ingen hjælp at hente nogen som helst steder.. får bare en masse homon creme som ik virker en skid.. hulk.. 

Anmeld

5. januar 2011

Enayia

bette skriver:

nogen der måske har en anelse om hvad det er... skal lige siges at det ikke er syreris..(kan ik stave det)

håber i kan se det..

jeg danner sådan nogle blære med vand i.. og når de så popper (ja lækkert jeg ved det) så tørrer min hud fuldstændig ind og så falder det tørre hud af.. og så klør det som en i helvede.. 

jeg får bare af vide at det er håndeksem.. men jeg har det også på mine fødder og lidt op af mine ben også.. 

Jeg synes også du skulle gå til læge med det. Jeg tænkte faktisk på mulig begyndende Psoriasis, i stedet for eksem, men jeg er ikke læge.

Synes da du skulle få det tjekket, det må ikke være særlig rart at gå rundt med.

Knus

Anmeld

5. januar 2011

bette

bagger26 skriver:

Ejjjjjj det ligner mine finger på en prik, og det er især slemt her om vinteren, mærker ikke rigtig noget til det om sommeren.. Jeg har haft mit i 4 fucking år nu, og hudlægerne siger bare jeg ikke skal vaske hænder så tit..  hmm, altså jeg vasker ikke hænder mere en normalt.. Og jeg vasker ikke hænder på benen, der har jeg dog ikke haft eksemen de sidste 2 år heldigvis.. Så ja jeg kan desværre ikke hjælpe, jeg har fået en masse forskellige cremer, men de hjælper ikke. Det tager kun det værste kløen, og jeg er desværre løbet tør for creme i øjeblikket øv...

det er nemlig også enorm slemt om vinteren især denne vinter.. 

nogen gange hvis jeg har smurt dem med en creme så føler jeg at jeg har mine hænder inde i et bål.. det gør møg ondt.. 

og når jeg rør ved vand går det helt amok. 

jeg gider bare snart ik mere.. 

kan ik engang passe min vielses ring mere fordi mine hænder er dobbelt så tykke.. suk.. og det er ikke i mine håndflader.. kun fingerne og fødderne og lidt af benene også.. suk

Anmeld

5. januar 2011

bagger26

bette skriver:

det er nemlig også enorm slemt om vinteren især denne vinter.. 

nogen gange hvis jeg har smurt dem med en creme så føler jeg at jeg har mine hænder inde i et bål.. det gør møg ondt.. 

og når jeg rør ved vand går det helt amok. 

jeg gider bare snart ik mere.. 

kan ik engang passe min vielses ring mere fordi mine hænder er dobbelt så tykke.. suk.. og det er ikke i mine håndflader.. kun fingerne og fødderne og lidt af benene også.. suk

Det lyder fuldstændig som det jeg har, min læge og hudlægerne ved heller ikke hvad det, men de har også udelukket psoriasis... Jeg har haft det på benene, men kun de 2 første år, og det er lige pludseligt gået i sig selv... Jeg har det også kun på mine finger, og værst på højrehånd.. Jeg har givet op, har ikke været ved lægen i år selv om det er meget slemt i øjeblikket, føler bare det er spild af tid...

Har selv haft overvejet vand-eksem som en af de andre skriver, men ja pas....

Anmeld

5. januar 2011

bette

bagger26 skriver:

Det lyder fuldstændig som det jeg har, min læge og hudlægerne ved heller ikke hvad det, men de har også udelukket psoriasis... Jeg har haft det på benene, men kun de 2 første år, og det er lige pludseligt gået i sig selv... Jeg har det også kun på mine finger, og værst på højrehånd.. Jeg har givet op, har ikke været ved lægen i år selv om det er meget slemt i øjeblikket, føler bare det er spild af tid...

Har selv haft overvejet vand-eksem som en af de andre skriver, men ja pas....

ja jeg fik jo også bare beskeden det er nok bare håndeksem.. og den holder bare ikke..

det er bare så træls.. hader mine hænder

Anmeld

5. januar 2011

Mathilde

Jeg tror det er børne eksem. Jeg har det samme med mine hænder, dog ikke så slemt, da jeg smører mine hænder konstant med fed creme... og af og til med salve, når det er helt slemt. Mit kommer også på benene og i ansigtet, når det er værst

Det klør, strammer og huden brænder som du siger når man tager creme på. Og vand gør det rigtig slemt og også tomat vask fingre i koldt vand. Så er det ikke helt så slemt.

Havde du eksem som barn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.