nogen der ved hva det her er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

oerbaek

Puha det ser ud som det jeg havde for 3 år siden...

Jeg var startet hos en optikker og kunne åbenbart ikke tåle alle de væsker man bruger der, du skriver det er blevet værre  ef´ter du har startet nyt job???

Min hudlæge hjalp mig med at melde det til atbejdsskadestyrrelsen og jeg fik det godkendt som en arbejdsskade...

Dog skal det lige siges at jeg altis har haft aotopisk (staves) eksem, som er børne/ astma eksen men hedder aotopisk når man er voksen Men det blev så kraftigt da jeg startede mit job hos optikkeren så jeg var nødt til at opgive mit job.

Mine hænder var fuldstændig hævet, betændte og sprækket...

Lad endelig vær med at bruge sprit på dine hænder det gjorde mit meget værre...

Jeg var også ved hudlægen et utal af gange og fik lys og badet hænderne i et rødt bad, og fik noget voldsomt hormon creme, men intet hjalp før jeg stoppede på mit job, så måske du skulle overveje om det kunne være dit job der var skyld i det??????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

bette

JoSiDa-mor skriver:

Min mands hænder ser med mellemrum nøjagtig ud som dine. Han har det også på fødderne, og det bryder ofte frem i stress-perioder. Det klør forfærdeligt, og han klør sig helt til blods om natten.

Han har fået af vide af lægen, at det er en lidelse, der er nært beslægtet med astma-eksem (eller børne-eksem, som det også kaldes).

Han har rigtig gode erfaringer med akupunktur som behandlingsmetode. Allerede 1-2 dage efter behandlingen er der bedring, både i forhold til kløén og til nye blærer. Nu tager han afsted til akupunktøren, så snart de første blærer melder sig, og ofte kan det tages i opløbet.

for at du snart finder noget, der kan hjælpe - akupunktur er altså et forsøg værd...

okay hvor får han sat nålene i så?

Anmeld

6. januar 2011

bette

SussieThyssen skriver:

Fordi du i din kost og evt. vitaminer får B2. Normalt skulle det være nok, men nogle har et større behov og kropsligt forbrug end andre, især hvis man har noget allergi.
B2 hører til de vitamingrupper man ikke må overdossere, derfor er det vigtigt at man holder små pauser.

BTW skal du ikke blive forskrækket når din urin bliver skriggul når du tager dem...det er det overskydende B2, der følger med ud.
God bedring søde.

hvis det overskydende b2 vitamin kommer ud med urinen.. så kan det da ik skade at tage dem hele tiden kan det??

Anmeld

6. januar 2011

JoSiDa-mor

bette skriver:

okay hvor får han sat nålene i så?

I hænder, albuer, knæer og fødder. Ca. 15-20 nåle. Men det er altså overhovedet ikke så slemt, som det lyder...

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

bette skriver:

hvis det overskydende b2 vitamin kommer ud med urinen.. så kan det da ik skade at tage dem hele tiden kan det??

Der vil altid være et depot tilbage, og depotet må så ikke blive for stort.
Der er også grænser for hvad kroppen kan nå at udskille.

Anmeld

6. januar 2011

bette

JoSiDa-mor skriver:

I hænder, albuer, knæer og fødder. Ca. 15-20 nåle. Men det er altså overhovedet ikke så slemt, som det lyder...

hmm han lyder godt nok til at forvandle sig til et pindsvin.. hehe joke

hmm måske man skulle forhøre dig.. kan jo ikke skade.

Anmeld

6. januar 2011

bette

SussieThyssen skriver:

Der vil altid være et depot tilbage, og depotet må så ikke blive for stort.
Der er også grænser for hvad kroppen kan nå at udskille.

okay så er jeg med.. :) jamen jeg kigger på det.. tak for svar :)

Anmeld

6. januar 2011

Rockertand

bette skriver:

hjalp det røde bad du snakker om så?

Jeg lavede slet ikke det antal bade, jeg skulle have gjort, for det er meget omstændeligt at tage dem - altså bare forberedelserne gjorde, at jeg ikke rigtigt gad det. Kaliumpermanganat er noget forfærdeligt stads, som farver helt utroligt meget, og hvis du får det på noget som helst, så kommer det aldrig af igen, så du skal dække stort set hele området af, hvor du håndterer det, og det skal doseres helt nøjagtigt. Det tilrådes, at man bruger neglelak ved behandling, for så går det ikke i neglene, og huden farves selvfølgelig også permanent, men da man jo danner ny hud hele tiden, så går der max. 1 uge, før det er væk igen. Jeg havde ikke den store virkning af det (men fik jo ikke optimal behandling).

Behandlingen er ikke typisk ved pustulosis palmoplantaris, men hvis der er et element af atopisk dermatit i, så kan det anvendes. 

Anmeld

6. januar 2011

KarinaIda

Måske det kunne være fnat... Det er også små væskeblærer og kløer helt vildt

Anmeld

7. januar 2011

bette

Rockertand skriver:

Jeg lavede slet ikke det antal bade, jeg skulle have gjort, for det er meget omstændeligt at tage dem - altså bare forberedelserne gjorde, at jeg ikke rigtigt gad det. Kaliumpermanganat er noget forfærdeligt stads, som farver helt utroligt meget, og hvis du får det på noget som helst, så kommer det aldrig af igen, så du skal dække stort set hele området af, hvor du håndterer det, og det skal doseres helt nøjagtigt. Det tilrådes, at man bruger neglelak ved behandling, for så går det ikke i neglene, og huden farves selvfølgelig også permanent, men da man jo danner ny hud hele tiden, så går der max. 1 uge, før det er væk igen. Jeg havde ikke den store virkning af det (men fik jo ikke optimal behandling).

Behandlingen er ikke typisk ved pustulosis palmoplantaris, men hvis der er et element af atopisk dermatit i, så kan det anvendes. 

okay det lyder jo helt vildt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.