nogen der ved hva det her er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

bette

Carina1977 skriver:

Du har akkurat det samme som mig, og det har jeg døjet med i mange år. jeg har det så kun på min ene hånd. Ved mig starter det som sådan nogle væskefyldte blærer, der klør...til sidst går der hul på det, det tører ind og så skalder huden af på det angrebne område. jeg har lagt mærke til at det opfører sig værst, hvis jeg er lidt stresset.

jeg kom ved en hudlæge på et tidspunkt, og fik faktisk også et navn på lidelsen...noget med pus og så et eller andet mere....kan ikke huske det længere  men det er vist i familie med psoriasis. Mit blev behandlet med laser i en periode, men det havde ikke rigtig en effekt. Jeg har så bare lært at leve med det

ja det er præcis sådan mit også er.. er bare ved at blive bims.. suk.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

bette

SussieThyssen skriver:

Jeps..jeg ved hvad det er, for jeg lider af det samme.
Det er en form for allergi, der kan poppe frem på de besynderligste steder på kroppen.
Jeg får dem heldigvis ikke på fødderne eller benene men kun på hænderne og skuldre + overarme.
Du kan tage Benadryl mod det og spise B2 vitaminer..det kan holde det stangen, og så skal du finde ud af, hvis du kan, hvad der kan fremprovokere det.
Hos mig er det visse typer pollen og skimmelsvampe, samt visse typer sæbe og opvaskemidler.
Er mit emunforsvar lidt lavt fx i forbindelse med en virus eller andet, kan jeg også få dem efterfølgende, og så stress.
Jeg slår dog ikke så slemt ud som du, for puuhha det ser ubehageligt ud.

Kærligst
Sussie

okay det lyder skræmmende.. hehe

men jo har også en ide om at det er i samarbejde med stress det popper frem... og hvis jeg har hænderne i vand for meget.. eller lign. 

nu du siger det er jeg faktisk syg med hoste og snot lige nu.. :S

Anmeld

6. januar 2011

bette

Tutter skriver:

Har ikke læst hele tråden igennem, så ved ikke om det er blevet nævnt..

Men jeg synes det ligner parfume allergi?

Én i min familie har det, og det ligner altså det du har, er du blevet testet for allergi overfor parfume?

Hendes blusser især op om vinteren, selvom hun bruger neutral håndsæbe osv.

hmm det ved jeg faktisk ik om jeg er.. men jeg undgår parfume.. putter egentlig kun parfume uden på tøjet og kun til specielle lejligheder. Jeg bruger derma creme og noget nyt noget fra apoteket uden linoel eller sådan noget.. 

og mine sæber er neutral også mit vaskemiddel.. så synes det ville være underligt hvis det var.. 

forsøger også at begrænse mit bad forbrug for ikke at udsætte mig selv for for meget parfume og vand.. hmmm

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

bette skriver:

okay det lyder skræmmende.. hehe

men jo har også en ide om at det er i samarbejde med stress det popper frem... og hvis jeg har hænderne i vand for meget.. eller lign. 

nu du siger det er jeg faktisk syg med hoste og snot lige nu..

Spis B2..det hjælper rigtigt meget.
Det gør jeg selv.
Købes i håndkøb på apoteket.
tag en hver morgen i en uge og hold 14 dages pause og så fremdeles igennem vintersæsonen eller hvis du skulle få et anfald af udslet.

Anmeld

6. januar 2011

hc=k

Der er en "sygdom" som hedder børnehave-pest.. Det er Fnat og det forbindes for det meste med sexsygdomme, men det er en stor misforståelse.

Jeg har haft fnat over hele kroppen fordi lægen mente at det var tør hud, eksem osv. Det er megegt normalt, men ikke noget man så tit snakker og og man kan faktisk blive smittet ret nemt.

Det startet for det meste på fingerne.

Prøv at sprøge om ikke din læge mårke vil tjekke det for det er virkelig ubehageligt at have.

Håber ikke at det er det du har, men hellere være sikker

Anmeld

6. januar 2011

bette

hc=k skriver:

Der er en "sygdom" som hedder børnehave-pest.. Det er Fnat og det forbindes for det meste med sexsygdomme, men det er en stor misforståelse.

Jeg har haft fnat over hele kroppen fordi lægen mente at det var tør hud, eksem osv. Det er megegt normalt, men ikke noget man så tit snakker og og man kan faktisk blive smittet ret nemt.

Det startet for det meste på fingerne.

Prøv at sprøge om ikke din læge mårke vil tjekke det for det er virkelig ubehageligt at have.

Håber ikke at det er det du har, men hellere være sikker

jeg har haft fnat før men det er ikke det det er. 

hvis det da bare var.. så kunne jeg få en behandling og så var den skid slået.. men det er det ikke.. øv

Anmeld

6. januar 2011

bette

SussieThyssen skriver:

Spis B2..det hjælper rigtigt meget.
Det gør jeg selv.
Købes i håndkøb på apoteket.
tag en hver morgen i en uge og hold 14 dages pause og så fremdeles igennem vintersæsonen eller hvis du skulle få et anfald af udslet.

ved du hvad.. det er et forsøg værd.. jeg er nærmest klar til at prøve det hele.. så det må jeg ned efter imorgen.. tak for svar :)

håber det hjælper.. hvorfor må man egentlig ik blive ved med at tage det?

Anmeld

6. januar 2011

Rockertand

Carina1977 skriver:

det er noget underligt noget. Mit startede ganske uskyldigt med en enkelt blære på håndfladen. Det har så sidenhen udviklet sig til at være på hele håndfladen og op langs fingrene. Mystisk nok har jeg det kun på min venstre hånd. Jeg har aldrig haft det under fødderne eller på min højre hånd. Men hudlægen var ret så sikker, da han så hvordan min hånd så ud. Jeg har desværre mange udbrud med det...ca. 2-3 gange i måneden...mindst. Min venstre hånd når aldrig at blive pæn igen, før der er et nyt udbrud igang.

Lyder ikke videre rart at du også har det under fødderne

Mit er der kronisk, men blusser op i stress-perioder.

Jeg har det ikke under fødderne, men på den ene fod har jeg det langs med foden på siden af trædepuderne, altså fra lilletåen og til hælen, så det er ikke noget, der som sådan generer min gangafvikling.

Jeg bruger diverse receptpligtige cremer og har endda fået "røde bade" af min hudlæge - det er en old-gammel måde at behandle psoriasis på, men det skulle jo prøves.

Lige nu er det faktisk helt pænt (også på hænder), og jeg har ikke brugt noget under graviditet eller efter fødslen, så det er snart 2 år siden, jeg lagde de trælse cremer på hylden, håber jeg kan holde det væk lidt endnu.

Anmeld

6. januar 2011

Lilac

nu har jeg ikke læst alle svarene, men det lyder som vand-eksem - jeg har haft det gentagne gange (var også ved læge som intet ku gøre). Det bedste råd jeg kan give er at holde dine hænder fra vand og så masse af locobase fedtcreme... det har hjulper på mig... 

Anmeld

6. januar 2011

bette

xxx skriver:

nu har jeg ikke læst alle svarene, men det lyder som vand-eksem - jeg har haft det gentagne gange (var også ved læge som intet ku gøre). Det bedste råd jeg kan give er at holde dine hænder fra vand og så masse af locobase fedtcreme... det har hjulper på mig... 

har prøvet den creme der men mine hænder eksplodere hvis jeg smørre det på. .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.