Carina1977 skriver:
Du har akkurat det samme som mig, og det har jeg døjet med i mange år. jeg har det så kun på min ene hånd. Ved mig starter det som sådan nogle væskefyldte blærer, der klør...til sidst går der hul på det, det tører ind og så skalder huden af på det angrebne område. jeg har lagt mærke til at det opfører sig værst, hvis jeg er lidt stresset.
jeg kom ved en hudlæge på et tidspunkt, og fik faktisk også et navn på lidelsen...noget med pus og så et eller andet mere....kan ikke huske det længere
men det er vist i familie med psoriasis. Mit blev behandlet med laser i en periode, men det havde ikke rigtig en effekt. Jeg har så bare lært at leve med det 
Det er pustulosis palmoplantaris, du tænker på - og det er korrekt, at det er i psoriasis-familien - hvorimod "almindelig" håndeksem er i kontakteksem-familien, hvor 80% er udløst af noget, man er i jævnlig kontakt med. De resterende 20% er af endogen (indefrakommende) oprindelse, og der findes ikke nogen umiddelbar forklaring.
Det er kun en dermatolog (hudlæge), der kan give den korrekte diagnose, og man bør ikke lade sig spise af med kun at få udleveret steroidcremer/binyrebarkhormon eller hvad de praktiserende læger ellers finder på.
Anmeld