Hurtig hjælp tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2011

Henri84

Rose <3 skriver:

Jeg hedder Rasmus derinde, jeg følger april 09 gr. selvom min datter kom i feb. men er som så, ikke aktiv derinde mere.

Min datter er også blevet udredt for mbl men svarende var negativt, men hun har en hel del af symp. derpå. Men de er også meget passende på FTF børn. (Min datter var så også ekstremt undervægtig da hun kom til verden)

Jeg tror aldrig jeg har svaret i nogle af dine tråde derinde eller her, men har altid tænkt at Elias (og jer!) har haft en meget hård start på livet

Synes heller ikke lige det brugernavn får nogle klokker til at ringe
Men nej, han har ikke haft det let, og det har han stadig ikke desværre.. Hans børnelæge har 'kastet håndklædet i ringen' og viderehenvist ham nu, så forhåbentligt vi snart kommer lidt videre
Håber din datter vokser sig fra det med tiden og hun har det godt trods sin for tidlige ankomst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Henri84

bullerbassen skriver:

Ved ikke om det var til mig eller trine

Hmm Silas har ofte tynd mave. Den sidste månede har han være syg on / off med diarre & opkast....

Hvordan tjekker man om det er det ??

Det var til dig Hvis du tror det kunne være en mulighed, så bed din læge eller børnelæge om at undersøge ham for det.. Det kræver kun en blodprøve at be/afkræfte

Anmeld

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

Henri84 skriver:

Synes heller ikke lige det brugernavn får nogle klokker til at ringe
Men nej, han har ikke haft det let, og det har han stadig ikke desværre.. Hans børnelæge har 'kastet håndklædet i ringen' og viderehenvist ham nu, så forhåbentligt vi snart kommer lidt videre
Håber din datter vokser sig fra det med tiden og hun har det godt trods sin for tidlige ankomst

Jo tak hun har det efter omstændighederne det godt. Der er nogle senfølger, men når tingene køre som de plejer osv osv. så går det hele. Mht. sygedom er det blevet bedre efter dræn, og børnelægen har været inde over hendes AB. (og ja så er det blevet meget bedre efter dp tog hende ind og sov.)

Nej Elias har godt nok haft meget at kæmpe, det skære helt i mit hjerte. IGA (var det, du kaldte det?) er det en tak slemmere end mbl eller hvordan?

Hvad med lillesøster er hun gået helt ramt forbi med sygedom?

Anmeld

1. januar 2011

bullerbassen

Henri84 skriver:

Det var til dig Hvis du tror det kunne være en mulighed, så bed din læge eller børnelæge om at undersøge ham for det.. Det kræver kun en blodprøve at be/afkræfte

Ved det ski ikke - Læste dit link. Silas har problemer med vejrtrækningen & ørene . Og ofte diarre Ved ikke hvad der er galt, ville ønske det snart bliver bedre. Ej mon dog søger hvis bare en forklaring ( løsning )

Har ikke læst din forhistorie med Elias, men det lyder som en hård omgang i har været igennem. Håber I snart finder den rigtige hjælp, så han slipper for at skulle på sygehuset hele tiden

Hvad med lillesøster ? Er hun også ramt ?

Hvor må det være frusterende at lægerne ikke kan hjælpe jer & Elias. For hvem skal så kunne

Anmeld

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

bullerbassen skriver:

Ved ikke om det var til mig eller trine

Hmm Silas har ofte tynd mave. Den sidste månede har han være syg on / off med diarre & opkast....

Hvordan tjekker man om det er det ??

Synes du skal prøve at få Silas tjekket for Mbl.

Og så kom jeg til at tænke på, hvis Silas ikke er vant til at sove inde, har I så ikke mulighed for at tage barnevognen ind, så han stadig ligger i den?

Og ja synes du skal prøve at tale med dem ude på børneklik. der er ikke super lang ventetid. (det var der i hvert fald ikke for mig)

Anmeld

1. januar 2011

Henri84

Rose <3 skriver:

Jo tak hun har det efter omstændighederne det godt. Der er nogle senfølger, men når tingene køre som de plejer osv osv. så går det hele. Mht. sygedom er det blevet bedre efter dræn, og børnelægen har været inde over hendes AB. (og ja så er det blevet meget bedre efter dp tog hende ind og sov.)

Nej Elias har godt nok haft meget at kæmpe, det skære helt i mit hjerte. IGA (var det, du kaldte det?) er det en tak slemmere end mbl eller hvordan?

Hvad med lillesøster er hun gået helt ramt forbi med sygedom?

Nej, tror hvis man sætter det op imod hinanden er mbl-og IgA mangel nok rimelig lig hinanden, det er de 2 mest almindelige immundefekter.. Han fik så bare taget nogle udvided blodprøver som viser der er mere galt med immunforsvaret også end de 2 ting
Dejligt det har hjulpet med dræn og styr på astmaen Håber senfølgerne er til at leve med
Indtil videre virker lillesøster sund og rask, hun har børneeksem og raller meget (men ingen AB), så umiddelbart har hun ikke noget, men det kan selvfølgelig ikke siges helt sikkert endnu.. Vi har indtil videre valgt ikke at få hende undersøgt så længe hun ikke udviser flere symptomer

Anmeld

1. januar 2011

bullerbassen

Rose <3 skriver:

Synes du skal prøve at få Silas tjekket for Mbl.

Og så kom jeg til at tænke på, hvis Silas ikke er vant til at sove inde, har I så ikke mulighed for at tage barnevognen ind, så han stadig ligger i den?

Og ja synes du skal prøve at tale med dem ude på børneklik. der er ikke super lang ventetid. (det var der i hvert fald ikke for mig)

Jo det kunne være en mulighed - herhjemme kan han sagtens stå inde. Men ved ikke i dagplejen.

Han sover i forvejen ikke altid særlig godt om dagen, så det ville være skidt hvis det blev værre. Vil prøve at lægge ham herinde imorgen & så må jeg snakke med dagplejemor mandag.

Hvad skulle jeg gøre uden jer, får mere viden her end hos lægen.

Her har vi gået og troet frost vejret var godt for ham Og det kun var fugtigt vejr der var skidt.

Han skal til lægen fredag & bl.a taget blodprøver for allergi ( har hund ) Vil da prøve at spørge efter om de kan tjekke for mbl.

Mange TAK for dine svar

Anmeld

1. januar 2011

Henri84

bullerbassen skriver:

Ved det ski ikke - Læste dit link. Silas har problemer med vejrtrækningen & ørene . Og ofte diarre Ved ikke hvad der er galt, ville ønske det snart bliver bedre. Ej mon dog søger hvis bare en forklaring ( løsning )

Har ikke læst din forhistorie med Elias, men det lyder som en hård omgang i har været igennem. Håber I snart finder den rigtige hjælp, så han slipper for at skulle på sygehuset hele tiden

Hvad med lillesøster ? Er hun også ramt ?

Hvor må det være frusterende at lægerne ikke kan hjælpe jer & Elias. For hvem skal så kunne

Synes også du skal få det tjekket.. Der er mange flere end man regner med som har det... Og heldigvis får langt de fleste det bedre med alderen..
Hvis der er noget, og der bliver sat diagnose på er det meget nemmere at søge hjælp fra kommunen og sådanne ting..

Anmeld

1. januar 2011

bullerbassen

Henri84 skriver:

Synes også du skal få det tjekket.. Der er mange flere end man regner med som har det... Og heldigvis får langt de fleste det bedre med alderen..
Hvis der er noget, og der bliver sat diagnose på er det meget nemmere at søge hjælp fra kommunen og sådanne ting..

Han skal til lægen fredag & bl.a have taget blodprøver for allergi ( har hund ) så vil da høre om de vil tjekke det.

Hvad skulle jeg gøre uden jeres svar - får mere viden herinde

Mange TAK

Anmeld

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

Henri84 skriver:

Nej, tror hvis man sætter det op imod hinanden er mbl-og IgA mangel nok rimelig lig hinanden, det er de 2 mest almindelige immundefekter.. Han fik så bare taget nogle udvided blodprøver som viser der er mere galt med immunforsvaret også end de 2 ting
Dejligt det har hjulpet med dræn og styr på astmaen Håber senfølgerne er til at leve med
Indtil videre virker lillesøster sund og rask, hun har børneeksem og raller meget (men ingen AB), så umiddelbart har hun ikke noget, men det kan selvfølgelig ikke siges helt sikkert endnu.. Vi har indtil videre valgt ikke at få hende undersøgt så længe hun ikke udviser flere symptomer

Hvordan så dit NF tal ud? (jeg selv fik høj risiko vurdering, og tænker nogle gange at de kan mere med den end de lige tror, altså lægerne kan se mere end de rent faktisk gør)

Ej puha stakkels Elias, med de meget smukke blå øjne :) ¨Håber de på OUH finder ud af at et eller ander kan hjælpe ham, om ikke andet så til at blive bedre.

Xér for der ikke kommer noget med lillesøs X.

JO Maluccas senføler er til at leve med (har jo aldrig prøvet andet) og det virker til hun også vokser fra dem, hun er i hvert fald blevet bedre med tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.