Hurtig hjælp tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2011

Henri84

Kom sådan til at tænke på... Er han tjekket for polypper? Snorker han meget? Elias har haft mange problemer med snorken og apnøer pga. polypper, og det har generet ham meget under søvn.. Han fik fjernet polypper ved ørelægen, men de kom desværre tilbage allerede et par uger efter Men en af gangene vi var indlagt var der en børnelæge som så ham snorke... Han ordinerede så en næsespray som er med til at mindske polypperne (virker lidt på samme måde som spirocort, den har mange af de samme indholdsstoffer), og siden han begyndte på den er hans søvn blevet bedre både dag og nat..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

bullerbassen

Henri84 skriver:

Kom sådan til at tænke på... Er han tjekket for polypper? Snorker han meget? Elias har haft mange problemer med snorken og apnøer pga. polypper, og det har generet ham meget under søvn.. Han fik fjernet polypper ved ørelægen, men de kom desværre tilbage allerede et par uger efter Men en af gangene vi var indlagt var der en børnelæge som så ham snorke... Han ordinerede så en næsespray som er med til at mindske polypperne (virker lidt på samme måde som spirocort, den har mange af de samme indholdsstoffer), og siden han begyndte på den er hans søvn blevet bedre både dag og nat..

Nej han er ikke tjekket for polypper - men han skal have dræn i d 13 /1 da han kostant har væske på ørene.

Han snorker heller ikke

Anmeld

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

bullerbassen skriver:

Jo det kunne være en mulighed - herhjemme kan han sagtens stå inde. Men ved ikke i dagplejen.

Han sover i forvejen ikke altid særlig godt om dagen, så det ville være skidt hvis det blev værre. Vil prøve at lægge ham herinde imorgen & så må jeg snakke med dagplejemor mandag.

Hvad skulle jeg gøre uden jer, får mere viden her end hos lægen.

Her har vi gået og troet frost vejret var godt for ham Og det kun var fugtigt vejr der var skidt.

Han skal til lægen fredag & bl.a taget blodprøver for allergi ( har hund ) Vil da prøve at spørge efter om de kan tjekke for mbl.

Mange TAK for dine svar

Åh jamen hvor skulle du også vide det med frost fra, når dem der ved det (lægerne!!!) ikke har fortalt dig det.

Det med at han ligger højt med hovedet ved du vel, ikk?

Håber I finder en rigtig god og brugbar løsning for Silas og jer, og skrive endelig hvis der er noget jeg kan være behjælplig med. (også gerne pbér)

Anmeld

1. januar 2011

Henri84

Rose <3 skriver:

Hvordan så dit NF tal ud? (jeg selv fik høj risiko vurdering, og tænker nogle gange at de kan mere med den end de lige tror, altså lægerne kan se mere end de rent faktisk gør)

Ej puha stakkels Elias, med de meget smukke blå øjne ¨Håber de på OUH finder ud af at et eller ander kan hjælpe ham, om ikke andet så til at blive bedre.

Xér for der ikke kommer noget med lillesøs X.

JO Maluccas senføler er til at leve med (har jo aldrig prøvet andet) og det virker til hun også vokser fra dem, hun er i hvert fald blevet bedre med tiden.

Hvor dejligt det lader til at blive bedre med tiden
Jamen med Elias fik jeg et rigtig pænt tal til NF, hvorimod jeg med Alberte lå meget tæt på grænsen til nærmere undersøgelser.. Jeg var til 2 scanninger med hende endda fordi hun ved første scanning havde navlesnorsbrok. Det gik heldigvis i sig selv, men puha for et chok, nåede lige at se hvordan jeg igen skulle lægge et lille spædbarn i narkose (E reagerede rigtig skidt på narkose og kom på intensiv), men som sagt voksede det sammen inden kontrolscanningen
Så den dårligste scanning her var klart med lillesøster -som indtil videre er den mest raske
Og de blå øjne som var så smukke, ja de er faktisk blevet grønne nu
Vi håber også på hjælp til ham, om ikke andet så bliver det rart med en endelig afklaring og diagnose

Anmeld

1. januar 2011

Henri84

bullerbassen skriver:

Nej han er ikke tjekket for polypper - men han skal have dræn i d 13 /1 da han kostant har væske på ørene.

Han snorker heller ikke

Nej så er det jo heller ikke sikkert han har polypper som generer Når nu han alligevel skal til lægen og have taget blodprøver, kan de da lige så godt tage basispakken med mbl, IgG osv. også (mener det er 3 glas).. Om ikke andet så bliver det da udelukket hvis der ikke er noget! Er det første gang han skal have dræn? Har jeg spurgt om det før? E har fået dræn i 5 gange, måske skal Alberte også have det, de skal begge til ørelæge her på tirsdag

Anmeld

1. januar 2011

bullerbassen

Rose <3 skriver:

Åh jamen hvor skulle du også vide det med frost fra, når dem der ved det (lægerne!!!) ikke har fortalt dig det.

Det med at han ligger højt med hovedet ved du vel, ikk?

Håber I finder en rigtig god og brugbar løsning for Silas og jer, og skrive endelig hvis der er noget jeg kan være behjælplig med. (også gerne pbér)

DE har ingenting fortalt os om AB

Så det er ski ikke nemt - Øv nej han sover ikke med hoved løftet, men han roder også sådan rundt i sengen. Har vist mange tin og lære endnu

Tak for det  Og igen tak for svar.

Håber også det bedste for din datter Læste dine svar til henri84 , håber hun klare sig trods sine senfølger .

Er hun født fortidligt ? Håber det ok jeg spørg

Anmeld

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

Henri84 skriver:

Hvor dejligt det lader til at blive bedre med tiden
Jamen med Elias fik jeg et rigtig pænt tal til NF, hvorimod jeg med Alberte lå meget tæt på grænsen til nærmere undersøgelser.. Jeg var til 2 scanninger med hende endda fordi hun ved første scanning havde navlesnorsbrok. Det gik heldigvis i sig selv, men puha for et chok, nåede lige at se hvordan jeg igen skulle lægge et lille spædbarn i narkose (E reagerede rigtig skidt på narkose og kom på intensiv), men som sagt voksede det sammen inden kontrolscanningen
Så den dårligste scanning her var klart med lillesøster -som indtil videre er den mest raske
Og de blå øjne som var så smukke, ja de er faktisk blevet grønne nu
Vi håber også på hjælp til ham, om ikke andet så bliver det rart med en endelig afklaring og diagnose

Ej puhada. Nu ved jeg ikke lige hvad navlesnorbrok er, men det lyder rigtig slemt :(

Malucca blev opr. i sept. da hun var faldet og havde brækket overarmen og albuen, der blev hun også "dårlig", ja i læge sprog er dårlig jo = med dårlig vejtrækning, faktisk var den så dårlig, at de arbejde med hende i 1½ time inden hun var så stabil, at de turde fortsætte opr. Så jo der var hun også omkring instensiv igen (hun blev også overført til neointensiv ved fødsel) Og da hun fik lagt dræn, som også blevet gjort på sygehuset, da den almindelig ørelæge ikke turde gøre det, blev hun også skidtmas, selvom det jo slet ikke er "rigtig" narkose.

Hvor sjovt, at de smukke meget blå øjne nu er grønne, så må vi jo snart se billeder af de grønne øjne ;)

Anmeld

1. januar 2011

bullerbassen

Henri84 skriver:

Nej så er det jo heller ikke sikkert han har polypper som generer Når nu han alligevel skal til lægen og have taget blodprøver, kan de da lige så godt tage basispakken med mbl, IgG osv. også (mener det er 3 glas).. Om ikke andet så bliver det da udelukket hvis der ikke er noget! Er det første gang han skal have dræn? Har jeg spurgt om det før? E har fået dræn i 5 gange, måske skal Alberte også have det, de skal begge til ørelæge her på tirsdag

Nu må vi ses om det overhoved kan stikke i ham . På sygehuset var der 3 der prøvede tilsidst måtte de give op

Ja det er første gang han skal have dræn, ørelægen har ikke ville gøre det pga AB. Men nu går den ikke mere.

Ok falder de ud ?? Troede der gik lang tid før de fald ud. Her fik de store dræn i da de blev 1 år og de blev siddende tilde blev store.

Ej han har da også været hårdt ramt  Døjer Alberte også med ørene ?? Hvor gammel er hun ? Er de faldet ud igen , eller er det tjek i skal tirsdag ?

Anmeld

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

bullerbassen skriver:

DE har ingenting fortalt os om AB

Så det er ski ikke nemt - Øv nej han sover ikke med hoved løftet, men han roder også sådan rundt i sengen. Har vist mange tin og lære endnu

Tak for det  Og igen tak for svar.

Håber også det bedste for din datter Læste dine svar til henri84 , håber hun klare sig trods sine senfølger .

Er hun født fortidligt ? Håber det ok jeg spørg

Malucca sover faktisk med en voksenpude i sin seng, (Kan evt. ligges under madressen) det kan lette indsovningen. Og i BV har hun sovet med en sofapude. Ja nogle gange når det har været slemt, har hun næste siddet op og sovet, da det letter på vejrtrækningen/hosten.

Ja selvf. må du spørge, ja Malucca er født for tidligt. Hun kom til verden i uge 34, men svarede til en uge 29 baby, vægtmæssigt. Hun var en lille prut på 1395g og 38 cm.

Og jo hun klare sig ok i det daglige, og som jeg skrev til Henri så er det blevet bedre med tiden. Men store forsamlinger samt mange nye mennesker er hun stadig ikke god til.

Anmeld

1. januar 2011

Henri84

Rose <3 skriver:

Ej puhada. Nu ved jeg ikke lige hvad navlesnorbrok er, men det lyder rigtig slemt

Malucca blev opr. i sept. da hun var faldet og havde brækket overarmen og albuen, der blev hun også "dårlig", ja i læge sprog er dårlig jo = med dårlig vejtrækning, faktisk var den så dårlig, at de arbejde med hende i 1½ time inden hun var så stabil, at de turde fortsætte opr. Så jo der var hun også omkring instensiv igen (hun blev også overført til neointensiv ved fødsel) Og da hun fik lagt dræn, som også blevet gjort på sygehuset, da den almindelig ørelæge ikke turde gøre det, blev hun også skidtmas, selvom det jo slet ikke er "rigtig" narkose.

Hvor sjovt, at de smukke meget blå øjne nu er grønne, så må vi jo snart se billeder af de grønne øjne

Puha Ja E reagerede også med kramper og rigtig fårlig vejrtrækning og måtte på intensiv og have hjælp af cpap.. Dræn og polypper gik godt de første 3 gange, men de sidste 2 gange har han også været meget påvirket og vi har måttet køre på børneafd. efterfølgende og begge gange har det udviklet sig til lungebetændelse.. Så fremover, hvis de falder ud igen, bliver det også til en indlæggelse så de kan have bedre muligheder for overvågning og behandling..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.