Hurtig hjælp tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2011

Henri84

bullerbassen skriver:

Nu må vi ses om det overhoved kan stikke i ham . På sygehuset var der 3 der prøvede tilsidst måtte de give op

Ja det er første gang han skal have dræn, ørelægen har ikke ville gøre det pga AB. Men nu går den ikke mere.

Ok falder de ud ?? Troede der gik lang tid før de fald ud. Her fik de store dræn i da de blev 1 år og de blev siddende tilde blev store.

Ej han har da også været hårdt ramt  Døjer Alberte også med ørene ?? Hvor gammel er hun ? Er de faldet ud igen , eller er det tjek i skal tirsdag ?

Altså ja, Elias' falder desværre ud, eller det har de gjort indtil nu Der skal ikke meget mere end 1 enkelt eller 2 møb'er og så er de røget ud.. Men tror det er meget forskelligt fra barn til barn. EN ting er sikkert, han kan i hvert fald ikke klare sig uden de er i...
Alberte har sovet meget dårligt, og da hun var 6 mdr. (er knap 8 mdr. nu) fik hun målt væske i ørerne ved egen læge selvom hun ikke havde været forkølet i længe.. Så lægen synes lige så godt vi kunne bestille tid ved ørelægen.. Vi har så ørelæge i en anden by, så det blev først nu, da det skulle passe med en tid til storebror på samme tid
Nu er hun så tilgengæld pludselig begyndt at sove igennem, så måske der slet ikke er noget alligevel Det skader i hvert fald ikke hun lige bliver tjekket
På tirsdag er det tjek, efter han fik nye dræn i i december....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

Henri84 skriver:

Puha Ja E reagerede også med kramper og rigtig fårlig vejrtrækning og måtte på intensiv og have hjælp af cpap.. Dræn og polypper gik godt de første 3 gange, men de sidste 2 gange har han også været meget påvirket og vi har måttet køre på børneafd. efterfølgende og begge gange har det udviklet sig til lungebetændelse.. Så fremover, hvis de falder ud igen, bliver det også til en indlæggelse så de kan have bedre muligheder for overvågning og behandling..

Åh stakkels dreng :(

Malucca skal til tjek ved ørelægen onsdag, og jeg ved det ene dræn er faldet ud, så vurder han det skal i igen bliver det også stadig på sygehuset.

Har E titaniumdræn i?

Åh vores små pus :(

Anmeld

1. januar 2011

bullerbassen

Rose <3 skriver:

Malucca sover faktisk med en voksenpude i sin seng, (Kan evt. ligges under madressen) det kan lette indsovningen. Og i BV har hun sovet med en sofapude. Ja nogle gange når det har været slemt, har hun næste siddet op og sovet, da det letter på vejrtrækningen/hosten.

Ja selvf. må du spørge, ja Malucca er født for tidligt. Hun kom til verden i uge 34, men svarede til en uge 29 baby, vægtmæssigt. Hun var en lille prut på 1395g og 38 cm.

Og jo hun klare sig ok i det daglige, og som jeg skrev til Henri så er det blevet bedre med tiden. Men store forsamlinger samt mange nye mennesker er hun stadig ikke god til.

Silas har heldigvis sjældent problemer med at falde i søvn. Men det starter tidligt morgen (  samme tid hver dag ) Og på slemme dage allerede når vi går i seng.

Hun har da været en lille pus - men det lyder til trods for den tidlige start , at hun klare sig godt.   Bare hun udvikler sig alderssvarenede,  må man tage forbehold for det i hverdagen .  Så har I vel også en lang indlæggelse med i bagagen.

Anmeld

1. januar 2011

Henri84

Rose <3 skriver:

Åh stakkels dreng

Malucca skal til tjek ved ørelægen onsdag, og jeg ved det ene dræn er faldet ud, så vurder han det skal i igen bliver det også stadig på sygehuset.

Har E titaniumdræn i?

Åh vores små pus

Øv du ved det ene er faldet ud
Ja det er synd for dem, uha ondt i ører trækker tænder ud for de små
Han har ikke titaniumdræn i, men igen er det noget han skal have hvis de falder ud igen.. Har din datter det?

Anmeld

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

Henri84 skriver:

Øv du ved det ene er faldet ud
Ja det er synd for dem, uha ondt i ører trækker tænder ud for de små
Han har ikke titaniumdræn i, men igen er det noget han skal have hvis de falder ud igen.. Har din datter det?

Ja det er rigtig øv, hun piller rigtig meget i det øre. Så jeg ved ikke om det er pga. voks som sidder så langt inde at jeg ikke kan nå det eller om det andet.

Nej hun har ikke titinium i, men lægen sagde når disse faldt ud, skulle hun havde dem i, da de jo holder meget bedre end almindelige. Og de jo vil undgå at ligge hende i narkose.

Så derfor tænkte jeg de måske var bedre til E, for det er godt mange gange de er faldet ud hans.

Anmeld

1. januar 2011

bullerbassen

Henri84 skriver:

Altså ja, Elias' falder desværre ud, eller det har de gjort indtil nu Der skal ikke meget mere end 1 enkelt eller 2 møb'er og så er de røget ud.. Men tror det er meget forskelligt fra barn til barn. EN ting er sikkert, han kan i hvert fald ikke klare sig uden de er i...
Alberte har sovet meget dårligt, og da hun var 6 mdr. (er knap 8 mdr. nu) fik hun målt væske i ørerne ved egen læge selvom hun ikke havde været forkølet i længe.. Så lægen synes lige så godt vi kunne bestille tid ved ørelægen.. Vi har så ørelæge i en anden by, så det blev først nu, da det skulle passe med en tid til storebror på samme tid
Nu er hun så tilgengæld pludselig begyndt at sove igennem, så måske der slet ikke er noget alligevel Det skader i hvert fald ikke hun lige bliver tjekket
På tirsdag er det tjek, efter han fik nye dræn i i december....

Altså så er det hellet ikke nemt.  Vil da også sige, at hvis Alberte har væske i ørene uden at være forkølet, ja så er det med at at få det tjekket. Om ikke andet er hun jo i systemet. Og hurtig kan komme til.

Dejligt hun sover igennem. Men væske kommer og går jo desværre. Og min erfaring er at det ofte kommer igen 

Ham Elias må godt nok være en SEJ lille gut

Anmeld

1. januar 2011

Henri84

Rose <3 skriver:

Ja det er rigtig øv, hun piller rigtig meget i det øre. Så jeg ved ikke om det er pga. voks som sidder så langt inde at jeg ikke kan nå det eller om det andet.

Nej hun har ikke titinium i, men lægen sagde når disse faldt ud, skulle hun havde dem i, da de jo holder meget bedre end almindelige. Og de jo vil undgå at ligge hende i narkose.

Så derfor tænkte jeg de måske var bedre til E, for det er godt mange gange de er faldet ud hans.

Ja,jeg skulle også have isisteret i de kom i sidste gang, men ørelægen synes lige vi skulle give det et sidste forsøg med alm... Men de skal i næste gang, især nu hvor han igen er begyndt at reagere dårligt på narkosen,..

Anmeld

1. januar 2011

Henri84

bullerbassen skriver:

Altså så er det hellet ikke nemt.  Vil da også sige, at hvis Alberte har væske i ørene uden at være forkølet, ja så er det med at at få det tjekket. Om ikke andet er hun jo i systemet. Og hurtig kan komme til.

Dejligt hun sover igennem. Men væske kommer og går jo desværre. Og min erfaring er at det ofte kommer igen 

Ham Elias må godt nok være en SEJ lille gut

Det lidt 'sjove' er så at Alberte faktisk er forkølet lige nu (og dermed 'burde' have væske) men sover bedre end nogensinde før Men de kan jo (desværre) også vænne sig til at have ondt, og synes hun piller/river meget i ørerne, så nu må vi se...
E er rigtig sej Det er jeg sikker på din dreng også er

Anmeld

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

bullerbassen skriver:

Silas har heldigvis sjældent problemer med at falde i søvn. Men det starter tidligt morgen (  samme tid hver dag ) Og på slemme dage allerede når vi går i seng.

Hun har da været en lille pus - men det lyder til trods for den tidlige start , at hun klare sig godt.  Bare hun udvikler sig alderssvarenede,  må man tage forbehold for det i hverdagen .  Så har I vel også en lang indlæggelse med i bagagen.

Jo hun var en lille prut, og ja en lang indlæggelse på Nord efter fødslen var hun indlagt i 1½ mdr. Da hende og jeg havde været hjemme i 2 uger, blev hun babubabu blå blink og akutlægebilen indlagt pga. kvælning (fejlsynkning, som rent faktisk kvalte hende, hvor hun så blev genoplivet) Derefter var hun indlagt 19 dage, da de også fandt en hjertefejl :(   (Som nu er helt ok)

Jo hun udvilker sig alderssvarende, hun har dog været længe om det grovmotoriske, som at sidde, kravle og gå. Men finmotorisk har hun altid været hurtig. Kunne bla. pincetgrebet da hun var 4 mdr. og nu hvor hun er 22 mdr. taler hun i sætning med op til 7-8 ord og tæller til 5. :D

Anmeld

1. januar 2011

bullerbassen

Henri84 skriver:

Det lidt 'sjove' er så at Alberte faktisk er forkølet lige nu (og dermed 'burde' have væske) men sover bedre end nogensinde før Men de kan jo (desværre) også vænne sig til at have ondt, og synes hun piller/river meget i ørerne, så nu må vi se...
E er rigtig sej Det er jeg sikker på din dreng også er

Ja det lyder da sjovt- men tror desværre de kan vende sig til meget. Og hvis de i en tidlig alder får væske i ørerne, har de jo heller ikke prøvet andet.

Og det er jo ofte et tegn på at nået er galt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.