anna-jonas skriver:
Når han ofte hoster ret voldsomt, er det et tegn på at hans AB ikke er ordentligt reguleret.
Jeg tror at han har haft et astmaanfald, og derfor har fået høj feber nu.
Synes i skal tale med lægen eller evt. en astmalæge om Silas' behandling. Får han Spirocort (den brune)?? Der kan evt. gives en tyggetabl. der hedder Singular, som har haft en fantastisk virkning herhjemme.
Men altså..........................lige her og nu, skal han til vagtlægen, for han kan jo ikke få luft.
God bedring med ham................................Hilsen Mette ( Mor til et AB-barn).
Mange tak for svar - Er fuldstændig grøn i det her.
Render konstant til lægen med ham , men bliver ski ikke meget klogere. De lytter på ham og tjaa det er så det.
Altså Silas hoster jo altid ( meget ) venner & familie ( ja selv vores læge ) syntes det lyder voldsomt men ved bare ikke hvad vi stiller op.
Han får spirocort morgen & aften , samt airomir ved anfald. Men det er sjældent den virker ( hosten aftager ikke )
Han har prøver singular i pulver form, syntes ikke det havde dem store effekt. Vi var til børnelæge i dec, for jeg var ski helt i tvivl om det virkelig var AB, når medicinen ikke virker. Men lægen var slet ikke i tvivl. Han kunne høre en piv lyd på lungerne uden anstrængelse.
Kørte til vagtlægen med ham og hun sagde at det skyldes hans AB, han fik medicin i en forstøvermaske og det har virket. Han har hostet ganske få gange siden vi kom hjem ( kl 15 )
Hun mente at det kunne være en mulighed vi fik sådan et herhjemme. Så det vil vi undersøge.
Han har ofte de her anfald om natten hvor han hoster meget, ofte er jeg oppe i et par timer før han falder til ro igen.
Og sådan var natten idag efterfulgt af feber.