Hurtig hjælp tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

bullerbassen skriver:

Er lige kommet hjem fra vagtlægen, hun sagde at så små ( 14 måneder ) ikke fik kold lunge betændelse.

Han fik Medicin i forstøver maske - håber det virker.

Spurgte om det var pga AB han fik feber, og hun sagde at det var pga virus.

Nååh okay.

Du skriver længere nede at han faktisk er en del plaget af AB i dagligedagen.

Min datter var også meget plaget, og hostede konstant. Jeg valgte så at blive henvist til en børnelæge, hvor hun blev undersøgt, og han sagde Aomir ikke var nok til hende. Hun skulle havde noget forbyggende astmamedicin. Hun startede så ud med astmapiller, hvilke gjorde det en smule bedre, men stadig ikke nok. Så fik hun også en spray som skal gives dagligt, samt aomir ved akutte-anfalde.

Tænker lidt om det er en mulighed for at hjælpe jer. For det er så synd når de små pus skal hoste hele tiden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

bullerbassen

Nååh okay.

Du skriver længere nede at han faktisk er en del plaget af AB i dagligedagen.

Min datter var også meget plaget, og hostede konstant. Jeg valgte så at blive henvist til en børnelæge, hvor hun blev undersøgt, og han sagde Aomir ikke var nok til hende. Hun skulle havde noget forbyggende astmamedicin. Hun startede så ud med astmapiller, hvilke gjorde det en smule bedre, men stadig ikke nok. Så fik hun også en spray som skal gives dagligt, samt aomir ved akutte-anfalde.

Tænker lidt om det er en mulighed for at hjælpe jer. For det er så synd når de små pus skal hoste hele tiden.

Har også lige været på sygehuset med Silas ( bad som dig efter en henvisning ) Silas hoster rigtig meget i hverdagen, han får dagligt spirorort ( som er forebyggende ) og airomir ved anfald.

Syntes bare ikke det hjælper, han hoster altid nogen gange mere end andre. Lige nu er skidt - han har ugen optil jul hostet et par gange så han kaster op

Og nu har han så en tur med feber ( som han har gævnligt også )

Ariomir hjælper desværre ham ikke en nat som i nat hvor han hoster så MEGET - ved vagtlægen fik han medicin i en forstøver maske, og han har faktisk kun hostet nogle få gange efter vi er kommet hjem.

Vagtlægen snakkede om at det var en mulighed for os med sådan et apperat herhjemme, så det skal vi nu undersøge. Som du siger det er ski så synd for dem. Og Sial er jo ofte pylret fordi han ikke er udvilet efter sådan en nat.

Håber din datter har det bedre

Anmeld

1. januar 2011

Zafir

De advarede i radioen igår om at der var RIGTIG mange der havde RS (vidst nok) virus, som var noget der rammer små børn og sætter sig på luftvejene. Der var rigtig mange børn indlagt ligenu.

Jeg ville helt sikkert også lade ham tjekke NU.

Anmeld

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

bullerbassen skriver:

Har også lige været på sygehuset med Silas ( bad som dig efter en henvisning ) Silas hoster rigtig meget i hverdagen, han får dagligt spirorort ( som er forebyggende ) og airomir ved anfald.

Syntes bare ikke det hjælper, han hoster altid nogen gange mere end andre. Lige nu er skidt - han har ugen optil jul hostet et par gange så han kaster op

Og nu har han så en tur med feber ( som han har gævnligt også )

Ariomir hjælper desværre ham ikke en nat som i nat hvor han hoster så MEGET - ved vagtlægen fik han medicin i en forstøver maske, og han har faktisk kun hostet nogle få gange efter vi er kommet hjem.

Vagtlægen snakkede om at det var en mulighed for os med sådan et apperat herhjemme, så det skal vi nu undersøge. Som du siger det er ski så synd for dem. Og Sial er jo ofte pylret fordi han ikke er udvilet efter sådan en nat.

Håber din datter har det bedre

Er det Aalborg I kommer fra? Var nemlig lige inde at tjekke din profil, for at se hvor I bor, og kunne se at I bor her i nordjylland.

Jeg fik en henvisning gennem vores egen læge til en børnelæge.

Vi bruger ham her, og han er meget dygtig.

http://www.boerneklinikkenaalborg.dk/

Anmeld

1. januar 2011

bullerbassen

Rose <3 skriver:

Er det Aalborg I kommer fra? Var nemlig lige inde at tjekke din profil, for at se hvor I bor, og kunne se at I bor her i nordjylland.

Jeg fik en henvisning gennem vores egen læge til en børnelæge.

Vi bruger ham her, og han er meget dygtig.

http://www.boerneklinikkenaalborg.dk/

Hej

Nej bor i Strandby ( nord for Frederikshavn ) fik en henvisning til Hjørrring børne ambulatorium.

Er de mon bedre derude - For så vil jeg da bestem be om en dertil

Går i derude ??

Anmeld

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

bullerbassen skriver:

Hej

Nej bor i Strandby ( nord for Frederikshavn ) fik en henvisning til Hjørrring børne ambulatorium.

Er de mon bedre derude - For så vil jeg da bestem be om en dertil

Går i derude ??

Jeg synes Olav (børnelæge) + hans stab er rigtige dygtige.

På Sygehuset herinde kunne de ikke få helt styr på Maluccas AB, men det har de derude. Men om de er bedre end lægerne på Hjørring kan jeg jo desværre ikke svare på.

Måske du kan tale med dem om at Silas også får astma-piller?

Og lige en anden ting, sover han ude i dp/vuggestuen?

Anmeld

1. januar 2011

bullerbassen

Rose <3 skriver:

Jeg synes Olav (børnelæge) + hans stab er rigtige dygtige.

På Sygehuset herinde kunne de ikke få helt styr på Maluccas AB, men det har de derude. Men om de er bedre end lægerne på Hjørring kan jeg jo desværre ikke svare på.

Måske du kan tale med dem om at Silas også får astma-piller?

Og lige en anden ting, sover han ude i dp/vuggestuen?

Bliver I så fulgt derude ? Hvis hvor ofte ?

Altså lægen på sygehuset sagde at Sila fik den rette mængde medicin, skal til kontrol igen d 17 /1 - spurgte til om hans hoste ikke skule aftage og jo det skulle det - Men det gør det IKKE.

Ja Sials sover altid ude - Er det ikke godt eller ?

Anmeld

1. januar 2011

anna-jonas

bullerbassen skriver:

Ok tak - hvad er Kold lunge betændelse ( måske dumt spørgsmål )

Det var også min tanke ( vagtlæge ) men vil jo heller ikke virke pylret. Svært at vudere, da han ofte hoster rigtig meget

Mange tak for svar - ringer derind

Når han ofte hoster ret voldsomt, er det et tegn på at hans AB ikke er ordentligt reguleret.

Jeg tror at han har haft et astmaanfald, og derfor har fået høj feber nu.

Synes i skal tale med lægen eller evt. en astmalæge om Silas' behandling. Får han Spirocort (den brune)?? Der kan evt. gives en tyggetabl. der hedder Singular, som har haft en fantastisk virkning herhjemme.

Men altså..........................lige her og nu, skal han til vagtlægen, for han kan jo ikke få luft.

God bedring med ham................................Hilsen Mette ( Mor til et AB-barn).

Anmeld

1. januar 2011

bullerbassen

anna-jonas skriver:

Når han ofte hoster ret voldsomt, er det et tegn på at hans AB ikke er ordentligt reguleret.

Jeg tror at han har haft et astmaanfald, og derfor har fået høj feber nu.

Synes i skal tale med lægen eller evt. en astmalæge om Silas' behandling. Får han Spirocort (den brune)?? Der kan evt. gives en tyggetabl. der hedder Singular, som har haft en fantastisk virkning herhjemme.

Men altså..........................lige her og nu, skal han til vagtlægen, for han kan jo ikke få luft.

God bedring med ham................................Hilsen Mette ( Mor til et AB-barn).

Mange tak for svar - Er fuldstændig grøn i det her.

Render konstant til lægen med ham , men bliver ski ikke meget klogere. De lytter på ham og tjaa det er så det.

Altså Silas hoster jo altid ( meget ) venner & familie ( ja selv vores læge ) syntes det lyder voldsomt men ved bare ikke hvad vi stiller op.

Han får spirocort morgen & aften , samt airomir ved anfald. Men det er sjældent den virker ( hosten aftager ikke )

Han har prøver singular i pulver form, syntes ikke det havde dem store effekt. Vi var til børnelæge i dec, for jeg var ski helt i tvivl om det virkelig var AB, når medicinen ikke virker. Men lægen var slet ikke i tvivl. Han kunne høre en piv lyd på lungerne uden anstrængelse.

Kørte til vagtlægen med ham og hun sagde at det skyldes hans AB, han fik medicin i en forstøvermaske og det har virket. Han har hostet ganske få gange siden vi kom hjem ( kl 15 )

Hun mente at det kunne være en mulighed vi fik sådan et herhjemme. Så det vil vi undersøge.

Han har ofte de her anfald om natten hvor han hoster meget, ofte er jeg oppe i et par timer før han falder til ro igen.

Og sådan var natten idag efterfulgt af feber.

Anmeld

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

bullerbassen skriver:

Bliver I så fulgt derude ? Hvis hvor ofte ?

Altså lægen på sygehuset sagde at Sila fik den rette mængde medicin, skal til kontrol igen d 17 /1 - spurgte til om hans hoste ikke skule aftage og jo det skulle det - Men det gør det IKKE.

Ja Sials sover altid ude - Er det ikke godt eller ?

Ja vi bliver fulgt derude. først hver 4 uge, da Malucca startede op på singulær (som Mette skriver heroppe over) der skulle jeg føre en dagbog om hendes tilstand. Da vi kom efter de 4 uger mente de ikke det var nok kun med singulær (det var dog blevet bedre) så fik hun spirocot samtidig med singulær. og ja stadig blå spray. Da vi så kom igen, var hendes anfald/vejtrækning blevet så god, at vi først skal tilbage i marts mdr. (altså vi kan jo altid komme hvis der bliver en forværring)

Malucca sover inde herhjemme, og hostede meget begrænset. I dp, sov hun ude, og sp-moderen sagde dagligt at Malucca hostede så ekstremt at hun slet ikke fik sovet.

Jeg gik så og tænkte en smule over det, og ville tale med hende om at Malucca skulle ind og sove. Dpérne havde så selv tænkt det samme, så hun havde taget hende ind, og wupti så hostede hun heller ikke der mere.

Den kolde luft er rigtig dårlig for AB-børn, så jeg ville nok overveje at tage Silas ind og sove. (om ikke andet så for at prøve det. Samtidig med at han får både Singulær og brun spray, da der selvf. går en smule tid inden det er i kroppen og hjælper)

Ja faktisk har dpérn valgt at Malucca ikke kommer ud og lege når der er ekstrem frost grader. og nu har hun har bare fået det så godt nu.

Hvor længe har han fået den brunespray? (for den tager ca. 14 dage inden der er en virkning af den)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.