Godnat og sov godt-metoden LIGHT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

Mathilde

Diana... skriver:

Ok En for min mødregruppe havde nemlig nogen lunde samme problem. Hun startet også med at lytte efter gråd og de prøvet i flere uger og det hjalp ikke. Så gik de over til tid og det hjalp dem rigtig hurtigt. 

Okay... det kan da være vi skal prøve med tid. Hun har jo altid været umulig med det soveri både dag og aften/nat. Jeg føler bare at jeg ikke lytter til hendes behov, hvis hun lyder rigtig ked og jeg ignorerer det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Tina2

Rosa skriver:

Tak, det luner at høre at der er håb forude!!! Det lyder ellers helt forfærdeligt hårdt med jeres afvænningsprojekt  Stakkels lille pus!!! Men nu er han ovre det - tillykke, skal man næsten sige - og flot holdt ud! Jeg håber at jeg kan være ligeså stærk  

Ja, det er jo hårdt lige mens det står på, men vi trængte virkelig til den sut kom væk, han krævede den konstant og tænderne så ud derefter, de er vildt nok begyndt at rette sig ind på plads

Men der kommer masser af den slags situationer når man har børn, og det er lige hårdt hver gang..... Også selvom det er det tredje barn.....

Jeg HÅBER virkelig I får held med det her, så både I og Jonte kan sove godt om natten

Anmeld

30. december 2010

Diana...

Mathilde skriver:

Okay... det kan da være vi skal prøve med tid. Hun har jo altid været umulig med det soveri både dag og aften/nat. Jeg føler bare at jeg ikke lytter til hendes behov, hvis hun lyder rigtig ked og jeg ignorerer det

Ja det kan jeg forstå men det har bare vist sig at hjælpe rigtig mange steder og man får både glade forældre og barn. Hver jer eller hende synes jo det sjovt at skulle gennem den tur hver evig eneste aften. 

Jeg har selv altid være modstander af den metode og det har heller ikke været nødvendigt at brug tid hos os vi kunne nøjes med at lytte efter gråd. 

Men jeg synes altså det bedre at bruge den metode i den korte tid som det nu tager end at kæmpe flere måneder hver evig eneste aften, det tager jo på alle parter også hende. 

Anmeld

30. december 2010

mor2011

Det var dog en yderst kompetent familierådgiver i har jer. Men uhh jeg forstår så godt din smerte når jeres lille guldklump græder trøstesløst. Men husk at det er kun en kort overgang. Held og lykke med projektet.

Anmeld

30. december 2010

Mathilde

Diana... skriver:

Ja det kan jeg forstå men det har bare vist sig at hjælpe rigtig mange steder og man får både glade forældre og barn. Hver jer eller hende synes jo det sjovt at skulle gennem den tur hver evig eneste aften. 

Jeg har selv altid være modstander af den metode og det har heller ikke været nødvendigt at brug tid hos os vi kunne nøjes med at lytte efter gråd. 

Men jeg synes altså det bedre at bruge den metode i den korte tid som det nu tager end at kæmpe flere måneder hver evig eneste aften, det tager jo på alle parter også hende. 

Jamen du har ret søde. Bare Celina ikke føler sig svigtet...det er det jeg er bange for. Men ja, det er nødvendigt for ellers falder vi snart fra hinanden...og Celina er jo også en helt anden pige, når hun får en god nattesøvn

Knus

Anmeld

30. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har brugt metoden et par gange og begge gange har den lykkes og vi har fået børn der endte med, at sove uden problemer

Held og lykke med projektet

Anmeld

30. december 2010

Zafir

Altså dengang Idun var 14 mrd da fik hun stadig nattebabs... MANGE gange hver nat. Jeg var også ØDELAGT. Hun var alt for gammel til det og jeg kunne bare ikke sætte foden ned. Med Frigg gør jeg det i hvertfald INDEN... For det tog 4 nætter (dog kun) hvor hun SKREEEEEEEEEEEEEEEG og hylede. jeg lå bare og holdte om hende, tilbød hende vand og sagde til hende at jeg elskede hende. HELE NATTEN i 4 nætter...

Det var FUCKING shite.

Så jeg tror det er det rigtige at gøre, når han kun er 8 mrd, frem for at vente. Det bliver kun værre, hvis I venter

HELD OG LYKKE.

Anmeld

30. december 2010

Rosa

Altså dengang Idun var 14 mrd da fik hun stadig nattebabs... MANGE gange hver nat. Jeg var også ØDELAGT. Hun var alt for gammel til det og jeg kunne bare ikke sætte foden ned. Med Frigg gør jeg det i hvertfald INDEN... For det tog 4 nætter (dog kun) hvor hun SKREEEEEEEEEEEEEEEG og hylede. jeg lå bare og holdte om hende, tilbød hende vand og sagde til hende at jeg elskede hende. HELE NATTEN i 4 nætter...

Det var FUCKING shite.

Så jeg tror det er det rigtige at gøre, når han kun er 8 mrd, frem for at vente. Det bliver kun værre, hvis I venter

HELD OG LYKKE.

Thanx - det var dejligt at høre at der er så bred enighed fra så mange forskellige kvinder  Men det går stadig skidt om natten... Putningen er en leg, men han er vågen i timevis og ked af det midt om natten 

Anmeld

30. december 2010

CamillaT89

Rosa skriver:

Al mulig held og lykke med begge dele! Det skal nok lykkes! Men hvorfor ikke bare gå i gang allerede nu? 

Jeg synes næsten, det ville være synd for ham ovenpå alle de kommende forandringer, så jeg bider det lige i mig lidt endnu - Et par uger fra eller til 

Hvordan gik det i nat så? 

Anmeld

30. december 2010

mor-til-vanessa

Rosa skriver:

Hey folkens.

Først og fremmest vil jeg lige gøre opmærksom på at hvis denne debat løber af sporet som de forrige som hat omhandlet godnat-og-sov-godt-metoden så bliver den lukket omgående, så please - hold en ordentlig tone! Jeg hverken mishandler mit barn eller ignorerer hans behov eller alt det andet der så tit sniger sig ind i debatten om den bog (som jeg ikke har læst).

Jeg har fået rådet fra en MEGET kompetent familierådgiver-dame (uddannet sygeplejerske, SP og familievejleder) med mange års erfaring, at vi smpelthen skulle til at skrue ned for serviceniveauet herhjemme om natten. En dreng på 8 mdr KAN SAGTENS sove igennem 8-10 timer på dagens måltider, lidt vand og en tør ble, sagde hun efter at have hørt om vores situation. Bum!

Forklaring:

Den sidste tid er nattesøvnen totalt gået fløjten og vores søn på snart 8 mdr og 8 kg sover KUN hvis vi vugger ham i søvn, hvilket ofte tager op til en time med rasende gråd og sparken (jeg er en lille pige på 160cm og min ryg er efterhånden helt i smadder). Han vågner om natten og græder i timevis, men hvis vi tænder lyset og snakker med ham så er han HELT i hopla og pludrer, griner og snakker til den lyse morgen.

Han har væske på begge ører og sover med hovedet hævet og får børnepanodil, så han er nogenlunde smertedækket, og det er altså ikke derfor. Han har simpelthen bare "glemt" hvordan man falder i søvn selv. 

Jeg har ellers været hårdnakket modstander af den ovennævnte metode, men jeg er OGSÅ modstander af at min søn skal græde 5-6 timer i døgnet og vugges i søvn. Jeg har i mange (7) uger nu kæmpet med alle de blide metoder - uden held. Og vi er ved at gå helt i smulder herhjemme...

Vi har 3 timer sammen om aftenen hvor der er ro - derudover tager Niklas pt. nattevagten (han har ferie til nytår) og jeg tager over kl 7 og har ham resten af dagen mens Niklas hviler ud og sunder sig... Ved hver af de 3-4 lure om dagen gentager cirkuset sig med gråd, pylleri og laaaange vuggeture. Det er bare så uholdbart.

Det er mere synd at han græder sig i søvn til hver eneste lur / nat fra nu af og flere måneder (år?) frem, end at han græder de 45 minutter et par dage i træk hvor jeg går ind til ham og laver en "op og ned" hvert 5-7 minut. Med "op og ned" mener jeg at jeg går ind helt roligt, tager ham op og krammer ham, siger "rooolig skat, jeg er lige her", svinger ham stille frem og tilbage og lægger ham ned igen når han er faldet til ro og trækker vejret roligt (det tager faktisk kun ca. 30 sekunder). Men så snart han er tilbage i sengen så græder han jo igen - usch, det er hårdt.

Under natten må vi så kun give ham vand fra nu af, tage ham over i vores seng, men ikke vugge og gå frem og tilbage med ham som vi plejer. 

Det er godt nok noget af et kompromis, men nu er vi der hvor intet andet hjælper, og jeg har en slatten og træt lille fyr det meste af dagen. Det tidspunkt han er allermest kæk på er faktisk timerne inden sengetid, og tit har jeg bare lyst til at lade ham være oppe, selvom han sidder og gaber og gnider øjne   

Nå piger - er der andre derude som har gjort noget lignende, og virkede det?

hej rosa

har aldrig brug den metode og ved heller ikke helt hvad den går ud på, jeg er lige begyndt at bruge anna wahlgrens metode, fordi vanessa som ellers sover rigtig godt begyndte at vågne op til tyve gange hver nat, så var helt udmattet. og kan virkelig tale godt om den. igår var 3 dag vi brugte den og hun sover stort set igennem. var inde to gange, men hun hoster også meget pt.

den går ud på at man laver en godnatremse ( sang eller historie ) og det skal være den samme hver dag. den siger man så når man lægger dem iseng, på vej ud af værelset og måske engang til ude for døren, ( barnet må ikke kunne se dig ) hvis barnet så græder skal du gå ind inden det bliver for surt. du må dig ikke tage barnet op, men lægge det bestemt ned, evt klappe det på numse eller andet til det falder til ro, og så det er faldet til ro, skal du gå ud med det samme. du må IKKE snakke med barnet efter godnatremse eller tage det op. og du skal forlade værelset inden barnet sover, så det lære selv at falde i søvn.

her hjemme går det rigtig godt med den, og virker. hvis du vil vide mere kan du skrive til mig.

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.