Hvad skal i til nytår :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2010

Silvermist

MUMS Sender du ikke lige en opskrift?!

Uha, nu laver jeg rigtig tit mad uden at have en bestemt opskrift, opskriften ligger nok bare sådan nogenlunde oppe i mit hoved, men jeg kan prøve...

Altså jeg bruger 1 dåse asparges i snitter, smør, mel og vand til den opbagte suppe, bouillon, salt og peber og piskefløde. Når det er ekstra fint, så sætter jeg udover aspargesen fra dåsen også frisk asparges i.

Jeg smelter smøret og kommer mel i. Så hælder jeg småt og småt vand/bouillon i + saften fra aspargessnitterne. Altså en helt typiskt opbagt suppe. Smager til med friskkværnet salt og peber imens suppen koger. Bagefter kommer jeg piskefløde i og koger suppen videre. Til allersidst kommer aspargessnitterne (+ evt. den friske asparges) i, kort inden servering. Sommetider sætter jeg også en smule paprika i suppen, det synes jeg smager rigtig godt, men det er selvfølgelig smag og behag. Jeg kan bedst lide at suppen er fyldig og cremet. Det kan man meget nemt selv justere, når den er hjemmelavet.

Håber at dette gav mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2010

Pige2009

Aprilmor11 skriver:

Det er jeg også helt sikker på at den bliver, tak

Velbekomme og rigtig god aften

Anmeld

26. december 2010

Aprilmor11

Baagøe skriver:

Velbekomme og rigtig god aften

Mange tak og i lige måde

Anmeld

26. december 2010

Pige2009

Silvermist skriver:

Uha, nu laver jeg rigtig tit mad uden at have en bestemt opskrift, opskriften ligger nok bare sådan nogenlunde oppe i mit hoved, men jeg kan prøve...

Altså jeg bruger 1 dåse asparges i snitter, smør, mel og vand til den opbagte suppe, bouillon, salt og peber og piskefløde.

Jeg smelter smøret og kommer mel i. Så hælder jeg småt og småt vand/bouillon i + saften fra aspargessnitterne. Altså en helt typiskt opbagt suppe. Smager til med friskkværnet salt og peber imens suppen koger. Bagefter kommer jeg piskefløde i og koger suppen videre. Til allersidst kommer aspargessnitterne i, kort inden servering. Sommetider sætter jeg også en smule paprika i suppen, det synes jeg smager rigtig godt, men det er selvfølgelig smag og behag. Jeg kan bedst lide at suppen er fyldig og cremet. Det kan man meget nemt selv justere, når den er hjemmelavet.

Håber at dette gav mening

Det gjorde det da. Mange tak. Jeg er også bedst til aspargessuppe når den er cremet og fyldig. Mumsen gumsen

Anmeld

26. december 2010

Aprilmor11

malenecl skriver:

Mig og min forlovede skal hjem til min mor og stedfar og spise og hygge der resten af aften . Gider ikke noget vildt med vennerne, når jeg er gravid og vi har fået os en lille hundehvalp .

Åhh hvor dejligt ..

Og tillykke med hvalpen

Anmeld

26. december 2010

Pige2009

Aprilmor11 skriver:

Mange tak og i lige måde

Tak

Anmeld

26. december 2010

Silvermist

Baagøe skriver:

Det gjorde det da. Mange tak. Jeg er også bedst til aspargessuppe når den er cremet og fyldig. Mumsen gumsen

Super  Ja mums, er dejlig hjemmelavet aspargessuppe cremet og fyldig... bliver helt sulten ved tanken

Anmeld

26. december 2010

Pige2009

Silvermist skriver:

Super  Ja mums, er dejlig hjemmelavet aspargessuppe cremet og fyldig... bliver helt sulten ved tanken

Jeg har været til julefrokost, så det er ikke sulten der trykker. Nu får jeg mig lige en hjemmelavet baileykugle

Anmeld

26. december 2010

Silvermist

Jeg har været til julefrokost, så det er ikke sulten der trykker. Nu får jeg mig lige en hjemmelavet baileykugle

Hehe jeg er sådan set heller ikke sulten, har ådt som en gris hele julen igennem. Her til aften spiste min lillebror hos os, inden han tog toget til København og siden da har jeg spist uhyggelig mange småkager. Jeg er nok bare mad-grådig

Mmm, lyder lækkert med en hjemmelavet baileykugle  Sådan nogle kan jeg ikke finde ud af at lave...

Anmeld

26. december 2010

Brams

Aprilmor11 skriver:

Ja, jeg keder mig lidt, så tænkte at jeg ville lave en lille hygge tråd

Hvad skal i til nytår ?

Jeg skal hjem til en veninde som også venter sig, vi starter vidst ud med at jeg, hendes kæreste og hende skal hjem til hendes forældre og spise og så ellers bare ren rå-hygge bagefter

Vi skal være herhjemme sammen med vores nabo. Vi har Lærke på 14 mdr. så vi synes det er nemmest at være herhjemme, og vi er ikke til den store fest men mere til hygge og god mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.