Kære TS
Først vil jeg lige summere op.
Som jeg har forstået din situation, så er du blevet gravid på P-piller...korrekt?
og du har i første omgang sagt til din kæreste, at du gerne ville have barnet, men så har du fortrudt...korrekt??
Som jeg ser det, så må du tage en snak med din kæreste om hvordan du har det.
Få lagt alle kortene på bordet.
Sig til ham, at jo mere du har tænkt over det, jo mere er du blevet sikker på, at du på nuværende tidspunkt ikke er parat til at få barn.
Det er al ære værd, at du ikke kan overskue det. Det kræver nemlig overskud at få en bebs, så enkelt er det. Det kræver viljen og lysten. Man skal ikke få et barn blot fordi andre har lyst. Det skal være fordi du ikke kan lade være.....kan du følge mig?
At få et lille barn indebærer også, at man er parat til at lægge alt andet tilside, at man føler at det er vigtigere end noget andet. Og har du ikke disse følelser, så skal du heller ikke få det. Du skal være parat til at være mor på fuld tid de næste mange år, men føler du ikke, at du vil kunne elske det lille liv, som du, ved uheld er blevet gravid med, jamen så er både du og spiren ikke tjent med at du lader det komme til verden. Intet barn ønsker eller fortjener at komme uønsket til verden.
At jeg synes det er utroligt synd for dig, kan du roligt rene med. Jeg har selv gået 2 provokerede aborter igennem, historien bag det er ikke relevant, men jeg ved hvor hårdt det er at bestemme sig til det. Jeg kan også sige, at du vil fortyde det, men her må du lade fornuften råde 100%. I mit tilfælde var det ganske enkelt noget jeg SKULLE, men derfor var valget alligevel mit. På en måde kan man sige, at dette også er noget du SKAL, for der er ikke noget at rafle om, når du ikke føler dig parat.
Så nok engang, snak med kæresten og sig det som det er. Og se så at få det overstået, men hurtigt, så du kan komme videre med dit liv.
Du får mine kærligste tanker

Sussie
Anmeld