Rosa skriver:
EJ!!! Hvor er det dog trist at læse!!! 
Jeg synes absolut godt man kan blive for meget mor. Personligt synes jeg at langt de fleste mennesker som aldrig kommer ud og opleve noget uden deres unger og kun dyrker gåture-sofa-hyggen er enormt uinspirerende mennesker at være sammen med - beklager, men det tænker jeg altså
Den der "jamen jeg hygger mig bare bedre hjemme i nattøj"-type er da bare så KEDELIG hvis det er det eneste man gider!!!
Altså det kommer jo an på hvad man vil. Hvis man kun ønsker at eksistere her i verden for familielivet, så er det vel fint nok. Man skal så bare være klar over at man med tiden bliver ret ensporet at snakke med for andre mennesker. Og ofte også ret fordømmende overfor alle dem som ikke synes sofaen er det fedeste sted i verden en fredag aften. Jeg synes alt for tit at vi med børn eller børn på vej har så travlt med at dømme de andre for deres "dyre skodbyture" og keedelige, overfladiske liv med uendelige fester m.m. osv. - men i virkeligheden er det jo OS der har ændret os og vores liv med børn er ikke mindre overfladiske hvis det er det eneste vi går op i.
Tag bare som eksempel hvor mange (meget) unge piger herinde der gennem tiden har brugt som argument for tidligt moderskab at "jeg gider alligevel ikke gå i byen mere - det er jeg vokset fra"... Hvor er det overlegent og misforstået at det er umodent at være festglad - og at dette ikke kan gå hånd i hånd med at være en god mor! For slet ikke at tale om at ENTEN er man festabe ELLER mor.
Jeg er gladeligt begge dele og jeg sørger for at være med der hvor mine dejlige venner (som også har børn, flere af dem) er, når det ellers passer ind i alt det andet. Ellers bliver jeg da dødssyg at være sammen med. Og hvis jeg så ovenikøbet begynder at have en holdning om at "jeg ikke fatter de gider i byen" som ligger lidt under overfladen i mange af de indlæg jeg har læst her, så har jeg sgu selv været med til at skubbe de venner laaaangt væk og mig egen rumpe længere ned i sofapuderne.
JEG har valgt at få børn - dermed har jeg valgt at lægge mit EGET liv om. Men hvorfor skal det betyde at mine venner fra da af kun kan se mig i mit køkken til et glas saft lørdag/søndag formiddag hvor de med garanti har tømmermænd? Hvorfor er det kun dem der skal møde mig der hvor JEG er? Hvorfor kan jeg ikke møde dem der hvor de er af og til - altså til en hyggelig festaften eller et glas i byen eller til en julefrokost?
Og hvorfor synes "jeres slags" altid at byture er skod? Som om festlige aftener i byen bare er stegt lever for jer
Så find dog en anden måde at gå i byen på som passer jer!!! En hyggelig aftencafe, et diskotek med 80érpop, en privatfest med god vin og jeres musik? Der er 10.000 måder at få en god aften udenfor sofaen!
Kh
Rosa - som skal afsted til årets store (og eneste) julefest i aften med vennerne mens Farmand passer den lille - og jeg GLÆÆÆDER mig!!!