Kan man blive for meget mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.793 visninger
51 svar
0 synes godt om
17. december 2010

quar20

Ja det var lige hvad jeg fik at vide igår.. Du er blevet alt for meget mor...!!

Også sidder jeg her og tænker.. Kan man virkelig blive FOR MEGET mor?!.. Altså jeg går op i mine børn med liv og sjæl, jeg leger med dem, snakker med dem, nyder dem, jeg putter mig med dem, jeg hygger med dem..!! Ja de er mit liv og min hverdag og jeg står op hver morgen fordi jeg har dem..!!

Vi har ikke været gode til herhjemme at få passet Tino ( 22måneder ), men hva så? Jeg ønsker ikke mit barn skal passes hver anden weekend for at vi ku komme ud blandt venner og veninder og fyre 2000kr af på en skod bytur hvor hele dagen efter er ødelagt.!! Så hellere en tur med drengene eks. nu i det kolde vintervejr.. Så go mad til aften, hygge med lidt dessert om lørdagen, se en tegnefilm, hygge med nattøj og dyner i stuen, indtil man falder i søvn og vågner når lillebror skal have mad, og upa så må storebror hellere bæres i seng..!!

Ja hvad syntes i? Kan man blive for meget mor ved at elske og leve for ens børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

9510

Det syns jeg ikke,,, jeg har det på samme måde som dig

Anmeld

17. december 2010

mama09

quar20 skriver:

Også sidder jeg her og tænker.. Kan man virkelig blive FOR MEGET mor?!.. Altså jeg går op i mine børn med liv og sjæl, jeg leger med dem, snakker med dem, nyder dem, jeg putter mig med dem, jeg hygger med dem..!! Ja de er mit liv og min hverdag og jeg står op hver morgen fordi jeg har dem..!!

Vi har ikke været gode til herhjemme at få passet Tino ( 22måneder ), men hva så? Jeg ønsker ikke mit barn skal passes hver anden weekend for at vi ku komme ud blandt venner og veninder og fyre 2000kr af på en skod bytur hvor hele dagen efter er ødelagt.!! Så hellere en tur med drengene eks. nu i det kolde vintervejr.. Så go mad til aften, hygge med lidt dessert om lørdagen, se en tegnefilm, hygge med nattøj og dyner i stuen, indtil man falder i søvn og vågner når lillebror skal have mad, og upa så må storebror hellere bæres i seng..!!

Ja hvad syntes i? Kan man blive for meget mor ved at elske og leve for ens børn?

ej det synes jeg ikke - lyder da som om i  har det giga hyggeligt.. Vi hygger også meget som famiilie.. og er sjældent i byen - kun et par gange om året..

Anmeld

17. december 2010

TbCp

Ja det synes jeg egentlig godt man kan....

Jeg synes ALDRIG man kan give sine unger for meget kærlighed, opmærksomhed osv.... men man skal også huske på at der findes andre mennesker og at det ikke nytter noget at bliver helt væk og KUN være mor!
Man skal også huske at være kone/kæreste og SIG SELV.

Anmeld

17. december 2010

eElak

Både og....

Udfra det du skriver, synes jeg bestemt ikke at du er blevet FOR MEGET MOR... Det lyder da ganske naturligt.

Lad mig gætte - det er venner uden børn, eller med større (selvstændige) børn som har sagt det?

Jeg vil sige at man bliver for meget mor, hvis man glemmer sig selv.. Altså hvem man er som person.. En ting er at man ændrer sig i takt med rollen til at blive MOR... Men at det konsumerer en fuldstændig, så ens personlighed forsvinder helt... Så er man nok lidt for meget mor...

Jeg har heller ikke fået min søn passet så ofte.. Det er faktisk MEGET sjældent (altså foruden DP).. Men nu er jeg jo alene/dele mor, så faren har ham nogle dage indimellem.. Så kan jeg føjte rundt, hvis jeg følte for det..

At jeg så ikke liiige gør det.....

Anmeld

17. december 2010

ChatH

quar20 skriver:

Det kunne ligeså godt være mit indlæg det her. MEN mit svar er NEJ!!!! man for for søren da unger for at nyde dem og være sammen med dem så meget som muligt, de skal hurtigt nok få travlt med ikke at være sammen med os forældre Jeg er også meget bedre til hygge hjemme med god mad og vin og hvor ungerne er med. desværre har vi bare ikke så mange venner der har det på samme måde.

Elsker også mine unger og hvis det er nogen trøst er vores piger på 4 år heller ikke blevet passet ret mange gange

Anmeld

17. december 2010

mor-til-vanessa

jeg synes det lyder som om i har det rigtig godt hos jer.

synes ikke det lyder som om du er "for meget mor", men en dejlig  mor.

ens børn kommer først, når man har fået dem, og det kan folk uden børn slet ikke forstå, men det kommer de til den dag de selv får børn. så ved de hvad det handler om. for mig går livet op i en højere enhed efter jeg har fået min datter.

men selvom man er mor, synes jeg stadig man skal huske sig selv og også give sig selv "mig tid". men det behøver man ikke fyre 2000 kr af på.

Anmeld

17. december 2010

quar20

KaLee skriver:

Både og....

Udfra det du skriver, synes jeg bestemt ikke at du er blevet FOR MEGET MOR... Det lyder da ganske naturligt.

Lad mig gætte - det er venner uden børn, eller med større (selvstændige) børn som har sagt det?

Jeg vil sige at man bliver for meget mor, hvis man glemmer sig selv.. Altså hvem man er som person.. En ting er at man ændrer sig i takt med rollen til at blive MOR... Men at det konsumerer en fuldstændig, så ens personlighed forsvinder helt... Så er man nok lidt for meget mor...

Jeg har heller ikke fået min søn passet så ofte.. Det er faktisk MEGET sjældent (altså foruden DP).. Men nu er jeg jo alene/dele mor, så faren har ham nogle dage indimellem.. Så kan jeg føjte rundt, hvis jeg følte for det..

At jeg så ikke liiige gør det.....

Ja præcis..!! Det er nemlig et hold venner uden børn der har udtalt sig sådan..!! Også kom jeg sådan til at tænke.. Tjaaa vi har børn,og det har de ikke, men kan man blive for meget mor?!.. For mig er jeg jo stadig Maria, men med børn og med et større ansvar, og med nogle andre værdier her i livet.

Anmeld

17. december 2010

Nalle

Uanset om du er for meget mor eller ej, er jeg sikker på du er en kanon god og helt bestemt super smuk mor

Anmeld

17. december 2010

Loa

Ja det syntes jeg faktisk godt man kan....

Dog syntes jeg ikke det du skriver, signalerer du er det....

Men jeg syntes hvis man aldrig kan lave noget uden sine børn, aldrig kan snakke om andet, og glemmer sine venner/veninder og lign. fordi man kun går op i sine børn, ja så syntes jeg man er for meget mor.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.