Smager i på grøden/mosen ingen barnet får det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

dorthemus

Skouboe skriver:

Sovs!

Jeg er ikke specielt meget til brun sovs, men min datter har altid elsket det, så da hun var mindre lavede jeg det jævnligt og så frøs jeg overskudssovsen ned i isterningebakker (det var før det blev fy-fy at fryse ting til børn ned i isterningebakker). Så puttede jeg det sammen med hendes mos osv, så hun fx fik 2 terninger blendet kylling, 2 terninger blomkål (en favorit herhjemme) 1 terning broccoli og og 2 terninger sovs..

En god flæskestegssovs eller Karoline's rødvinssovs hen over maden kunne få min datter til at spise hvad som helst og helst i store mængder...

Hvis du grydesteger en kylling, kan du også lave den mest fantastiske sovs af fond'en og samtidigt er blendet kylling godt til helt babyer. Hvis du så laver ris til er det mange gange nok lige at mose risen med en gaffel (hvis hun er ved at være gammel nok til at sætte pris på lidt struktur i maden). Smid en stump groft ciabatta og en let, grøn salat med også og så er der noget lækkert til jer begge to.

Hihi brun sovs smager sgu´da også fantastisk

Det er en tilstand på linie med bacon

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Kamelia

Nu får mine børn ikke grød længere, men jeg har altid smagt på det og dette gælder også evt medicin. Jeg vil vide hvad det smager af det jeg forventer mine børn kan spise!

Men hvorfor spytter du det ud på et stykke papir??? Håber at du ikke lader dit barn se at du spytter det ud, for det kan give barnet en noget forkert indstilling til maden..............tænker bare at hvis mor spytter det ud så er det vel ikke værd/godt at spise i barnets øjne?!!

Kamelia

Anmeld

17. december 2010

Low

Kamelia skriver:

Nu får mine børn ikke grød længere, men jeg har altid smagt på det og dette gælder også evt medicin. Jeg vil vide hvad det smager af det jeg forventer mine børn kan spise!

Men hvorfor spytter du det ud på et stykke papir??? Håber at du ikke lader dit barn se at du spytter det ud, for det kan give barnet en noget forkert indstilling til maden..............tænker bare at hvis mor spytter det ud så er det vel ikke værd/godt at spise i barnets øjne?!!

Kamelia

Jeg spytter det ud fordi jeg ikke kan lide den der grød i munden. Ikke at det ikke smager godt men jeg synes ikke det er rart at have i munden Det er heller ikke meget jeg kommer i munden, det er bare lige skeen op til tungen så jeg får en lille klat på og smage om smagen er god nok og så er det det

Anmeld

17. december 2010

millesofie

Low skriver:

Ej hvor sjovt . Det havde jeg slet ikke tænkt på haha..

Jeg tror heller ikke vi er mange tilbage  (os voksen grød-spisere)

Anmeld

17. december 2010

birthee

Jeg har ikke stemt, men vil da gerne give mit besyv med... Da Frederik var lille, faldt jeg uheldigvis i den grøft, der hed købegrød (som i noget pulver, kogt vand og så var den sag ordnet)  Og den dag idag, tænker jeg bare - hvordan kunne jeg gøre det?? Ja, det var nemt, det gik stærkt når drengen var sulten - men det var da også vældig sødt!!!

Så den her gang, vil jeg gerne lave grøden selv!!! Har allerede nu smugkigget på de forskellige typer af mel der kan købes til grød, og der findes jo et fint stort udvalg - og så er der jo altig havregrød til når de bliver ældre... Det underlige er, at jeg kan godt selv lide grød - så hvorfor har jeg serveret købegrød for Frederik???

Nå, nok om det... Jeg har altid selv smagt på grød og medicin, og kan da godt smage at købegrød smager sødt, mos på glas er også sødt (men igen nemt), og man kan helt sikkert lave det meget sundere selv!!! Men én ting jeg aldrig vil købe, er de der færdigretter på glas - lasagne, pasta med kylling osv... For det første ser de rigtig klamme ud!!! Og for det andet, så synes jeg konsistensen er absolut ikke lækker!!!

Med hensyn til medicin, så har jeg et godt trick, til det medicin der absolut ikke smager godt Herhjemme virker det at blande det i et snapseglas med drikkeyoghurt!!! Det fås jo i forskellige smags-varianter...

Nå, langt indlæg - vil bare lige tiil sidst høre om man da ikke kan bruge isterningebakker til at fryse ned i, hvis man køler maden helt ned først???

Knus Birthe

Anmeld

17. december 2010

2721

Low skriver:

Det er så typisk at jeg lavet det forkert.. .

Det samme her

Anmeld

17. december 2010

Bom

Jeg har stemt andet, da jeg kun mærker på det med læben for at se om det er for varmt..

Anmeld

18. december 2010

Valle81

Low skriver:

Ja, jeg ved godt at det er en meget ligegyldig afstemning men jeg kom til at tænke på det for jeg smager på det og spytter det ud på et stykke papir ... så kan vi evt. også få en lille hyggelig snak ud af det

Jeg har svarert andet -

Jeg smager ikke på majsgrøden, hirsegrøden, havregrøden osvmen laver jeg noget kartoffelmos eller andet så smager jeg på det  - men kan ikke fordrage grød.

Men "smager" på detfor at være sikker på at det ikkeer for varmt.

Jeg laver altid selv grød fra bunden og det kører lige ned - han elsker det - s¨godt må det jo smage:0)

Anmeld

18. december 2010

Low

Jeg synes det er sjovt at læse at der er så mange forskellige synspunkter på det , og så mange forskellige måder i gør det på .

Lige et sidespørgsmål til grøden: Må man gerne give et barn som bliver 6 mdr den 1 januar bladselleri? Altså i grøden hvis han kan lide det?

Anmeld

18. december 2010

Cris

Skouboe skriver:

Vær opmærksom på at der har været ret meget debat vedr. at komme grød/mos i isterningebakker. Det er noget med at de ikke er beregnet til varme ting og derfor heller ikke godkendt til det og de frigiver nogle uheldige ting...

Jeg kommer mosen i den, når den er koldt  Men tak for du ville hjælpe med det. Jeg hader plastik, HADER det! Det er bare så ulækker alt hvad der indeholder med phfalater og alt muligt andet!!! Jeg prøver så meget jeg kan at undgå det! Men jeg har kun puttet ting i, som allerede var blevet koldt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.