Smager i på grøden/mosen ingen barnet får det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Laulund87

dorthemus skriver:

Okay..det håber jeg også er tilfældet med Runa

Sådan er det med mange børn  Det gør også at de ikke bliver kræsne..Altså giver dem let krydret mad

Maria sluger maden hvis der er kød i, der virkelig har smag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

dorthemus

Laulund87 skriver:

Sådan er det med mange børn  Det gør også at de ikke bliver kræsne..Altså giver dem let krydret mad

Maria sluger maden hvis der er kød i, der virkelig har smag

vi er først lige begyndt så småt med kød...ingen udpræget succes

Anmeld

16. december 2010

Laulund87

dorthemus skriver:

Det skal såmænd nok komme

Anmeld

16. december 2010

dorthemus

Laulund87 skriver:

Det skal såmænd nok komme

Håber jeg...for jeg er ikke til vegetarmad

Anmeld

16. december 2010

Laulund87

dorthemus skriver:

Håber jeg...for jeg er ikke til vegetarmad

Haha ej det er Runa heller ikke, er jeg næsten sikker på

Anmeld

16. december 2010

dorthemus

Laulund87 skriver:

Haha ej det er Runa heller ikke, er jeg næsten sikker på

Anmeld

16. december 2010

M.O.A.R.

Ja jeg smager på alt så nummer 3

Anmeld

16. december 2010

MariaJ

dorthemus skriver:

Ja det gør jeg da  Synes det er vigtigt, at man tjekker om varen/produktet er i orden uanset om man selv har lavet det eller har købt det færdigt.

Samme her

Anmeld

16. december 2010

Skouboe

Cris skriver:

Ja, er det ikke ulækker???? Jeg kan ikke forstå, at de kan tillade sig at sælge sådan noget. Det tager ingen tid at lave en hirsegrød eller en mais eller havre eller hvad der nu er. Der er mange muligheder. Og man kan lave to eller tre portiioner af gangen. Jeg har også lavet mos af alt mulige grønsager og jeg har puttet dem i isterning bakker. Så har jeg taget en lille portion grød og to terning med gulerød og en med brokoli eller det, hvad jeg nu synes der skulle være på menuen den aften... Det har ikke taget så voldsomt lang tid... Eller kartofelmos, det har vi spist meget er hjemme med nogle lækre gulerødder  Da de så var ca 8 eller 9 måneder har jeg bare blendet vores mad og det gik fint

Vær opmærksom på at der har været ret meget debat vedr. at komme grød/mos i isterningebakker. Det er noget med at de ikke er beregnet til varme ting og derfor heller ikke godkendt til det og de frigiver nogle uheldige ting...

Anmeld

16. december 2010

Skouboe

dorthemus skriver:

Sovs!

Jeg er ikke specielt meget til brun sovs, men min datter har altid elsket det, så da hun var mindre lavede jeg det jævnligt og så frøs jeg overskudssovsen ned i isterningebakker (det var før det blev fy-fy at fryse ting til børn ned i isterningebakker). Så puttede jeg det sammen med hendes mos osv, så hun fx fik 2 terninger blendet kylling, 2 terninger blomkål (en favorit herhjemme) 1 terning broccoli og og 2 terninger sovs..

En god flæskestegssovs eller Karoline's rødvinssovs hen over maden kunne få min datter til at spise hvad som helst og helst i store mængder...

Hvis du grydesteger en kylling, kan du også lave den mest fantastiske sovs af fond'en og samtidigt er blendet kylling godt til helt babyer. Hvis du så laver ris til er det mange gange nok lige at mose risen med en gaffel (hvis hun er ved at være gammel nok til at sætte pris på lidt struktur i maden). Smid en stump groft ciabatta og en let, grøn salat med også og så er der noget lækkert til jer begge to.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.