Smager i på grøden/mosen ingen barnet får det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

Skouboe

Low skriver:

Jeg synes det er sjovt at læse at der er så mange forskellige synspunkter på det , og så mange forskellige måder i gør det på .

Lige et sidespørgsmål til grøden: Må man gerne give et barn som bliver 6 mdr den 1 januar bladselleri? Altså i grøden hvis han kan lide det?

Er der ikke et eller andet med selleri og nitrat, der gør at de ikke må få det før de er noget ældre?  Jeg ved ikke om det også gælder bladselleri..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Dinna88

Hehe, alt det i skriver mindede mig om denne video:

http://www.youtube.com/watch?v=TSOU33Fkcg0 

Anmeld

18. december 2010

merle2010

min datter har ALDRIG været glad for grød... har først fået hende til at spise lidt havregrød, nu hvor hun er 7 mdr... ellers er det rugbrød med leverpostej eller makrel, moset banan og hvad vi får til aftensmad.. biksemad, spagetti med kødsovs og ris med sovs er favoritterne... men hun NÆGTER at spise købemad, nu kan hun heller ikke tåle mælk, og det er der jo næsten i alt købemad.. da hun skulle starte på grød som 4 mdr, måtte jeg opgive.. det eneste jeg kunne få i hende var hjemmelavet vælling, udover hendes mme.. såååå, min datter er bestemt ikke noget grødbarn..

Anmeld

18. december 2010

merle2010

merle2010 skriver:

min datter har ALDRIG været glad for grød... har først fået hende til at spise lidt havregrød, nu hvor hun er 7 mdr... ellers er det rugbrød med leverpostej eller makrel, moset banan og hvad vi får til aftensmad.. biksemad, spagetti med kødsovs og ris med sovs er favoritterne... men hun NÆGTER at spise købemad, nu kan hun heller ikke tåle mælk, og det er der jo næsten i alt købemad.. da hun skulle starte på grød som 4 mdr, måtte jeg opgive.. det eneste jeg kunne få i hende var hjemmelavet vælling, udover hendes mme.. såååå, min datter er bestemt ikke noget grødbarn..

og hov forresten... jeg smager kun på grøden hvis der ikke er mme i... men hendes havregrød kunne jeg spise med det samme.. namme nam.. nu får hun jo osse alm. mad.. så det er så nemt.. har smagt på hendes majs og risgrød... fy for søren.. kan godt forstå hun ikke vil have det.. og det der købe frugtmos.. føj siger jeg bare.. kan sku godt forstå at hun ikke vil have det..

men har osse smagt på hendes mme, som er nutramigen, føj hvor det smager, og det lugter osse fælt.. det forstår jeg altså ikke at hun elsker så meget...

Anmeld

18. december 2010

FrkLarsen

Jeg smager altid på hendes mos/grød

Anmeld

18. december 2010

LotteGabriella

ja jeg smagte altid på det, inden jeg gav det til min datter

Anmeld

20. december 2010

Low

Skouboe skriver:

Er der ikke et eller andet med selleri og nitrat, der gør at de ikke må få det før de er noget ældre?  Jeg ved ikke om det også gælder bladselleri..

Jeg ved det faktisk ikke... men det kunne være meget vel være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.