dorthemus skriver:
Nu spørger jeg lige; når du blender jeres mad...hvor krydret må det være? 
Jeg har aldrig givet ren grød, den blev altid blandet med forskellige grønsagersmos, som smager af noget. Tit har jeg også smidt nogle basilikum blader eller noget af den slags, og den smagte også godt. Jeg putter en lille bille micro smule salt i deres mad. Jeg bruger ureffineret havsalt (den der klister sammen) som faktisk indeholder mange mineraler og sporstoffer og er godt, at de få noget af det i deres mad. Det er den eneste salt vi bruger her hjemme, vi bruger meget lidt, men den er sundt.
Når der handler om at lave noget sødt, har jeg brugt en moset banan i stedet for sukker i deres grød, og det gør jeg stadig i deres morgen mad. Og jeg har aldrig kogt deres frugt, de blever bare for kedelige og døde. Jeg har bare hakket frugten og smidt dem i blenderen med et styk banan eller avocado og så har jeg blandet dem med lidt hirsegrød eller havre (når de så så lang) eller bare frugten sådan, som de er. Du tror det er løgn, hvor hurtigt de kunne spise sådan en portion... I dag gør jeg det samme men i smoothie form og de elsker det stadig 
Anmeld