Smager i på grøden/mosen ingen barnet får det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Ni-ko-li-ne

Low skriver:

Ja, jeg ved godt at det er en meget ligegyldig afstemning men jeg kom til at tænke på det for jeg smager på det og spytter det ud på et stykke papir ... så kan vi evt. også få en lille hyggelig snak ud af det

jeps, jeg smagte på alt hvad min datter skulle have og gør det satdig... mad medicin you name it

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

dorthemus

Cris skriver:

Ja, er det ikke ulækker???? Jeg kan ikke forstå, at de kan tillade sig at sælge sådan noget. Det tager ingen tid at lave en hirsegrød eller en mais eller havre eller hvad der nu er. Der er mange muligheder. Og man kan lave to eller tre portiioner af gangen. Jeg har også lavet mos af alt mulige grønsager og jeg har puttet dem i isterning bakker. Så har jeg taget en lille portion grød og to terning med gulerød og en med brokoli eller det, hvad jeg nu synes der skulle være på menuen den aften... Det har ikke taget så voldsomt lang tid... Eller kartofelmos, det har vi spist meget er hjemme med nogle lækre gulerødder  Da de så var ca 8 eller 9 måneder har jeg bare blendet vores mad og det gik fint

Nu spørger jeg lige; når du blender jeres mad...hvor krydret må det være?

Anmeld

16. december 2010

Cris

Low skriver:

Jo meget! Jeg snakkede med min SP om det. Jeg sagde at jeg synes at det smagte som om de havde kommet sukker i selv om der stod der ikke var sukker i men hun fortalte at det var et eller andet de kaldte noget andet på en måde som gjorde det lovligt.

Det lyder da smart . Det er også billigere at lave det selv jo

Ja, vi har også altid haft nogle glas ligende, just in case jeg ikke nåede at fylde op i fryseren. Men tanken at give de der færdige grød og mos fultid til vores børn får jeg bare lyst til   Jeg fik også at vide, at det er bedre at komme lidt ureffineret rørsukker i babiens eller barnet mos, hvis de ikke vil spise det end at købe det færdig. Der er meget meget mere i de købte end det vi selv putter i! Men her skulle vi heldighvis ikke bruge så meget sukker. Gulerødsmos gjord sit arbejde  Eller nogle flydende blendet dadler   Men ellers skulle vi ikke bruge så meget af det, for en god mos smager også godt

Anmeld

16. december 2010

Cris

dorthemus skriver:

Nu spørger jeg lige; når du blender jeres mad...hvor krydret må det være?

Jeg har aldrig givet ren grød, den blev altid blandet med forskellige grønsagersmos, som smager af noget. Tit har jeg også smidt nogle basilikum blader eller noget af den slags, og den smagte også godt. Jeg putter en lille bille micro smule salt i deres mad. Jeg bruger ureffineret havsalt (den der klister sammen) som faktisk indeholder mange mineraler og sporstoffer og er godt, at de få noget af det i deres mad. Det er den eneste salt vi bruger her hjemme, vi bruger meget lidt, men den er sundt.

Når der handler om at lave noget sødt, har jeg brugt en moset banan i stedet for sukker i deres grød, og det gør jeg stadig i deres morgen mad. Og jeg har aldrig kogt deres frugt, de blever bare for kedelige og døde. Jeg har bare hakket frugten og smidt dem i blenderen med et styk banan eller avocado og så har jeg blandet dem med lidt hirsegrød eller havre (når de så så lang) eller bare frugten sådan, som de er. Du tror det er løgn, hvor hurtigt de kunne spise sådan en portion... I dag gør jeg det samme men i smoothie form og de elsker det stadig

Anmeld

16. december 2010

dorthemus

Cris skriver:

Jeg har aldrig givet ren grød, den blev altid blandet med forskellige grønsagersmos, som smager af noget. Tit har jeg også smidt nogle basilikum blader eller noget af den slags, og den smagte også godt. Jeg putter en lille bille micro smule salt i deres mad. Jeg bruger ureffineret havsalt (den der klister sammen) som faktisk indeholder mange mineraler og sporstoffer og er godt, at de få noget af det i deres mad. Det er den eneste salt vi bruger her hjemme, vi bruger meget lidt, men den er sundt.

Når der handler om at lave noget sødt, har jeg brugt en moset banan i stedet for sukker i deres grød, og det gør jeg stadig i deres morgen mad. Og jeg har aldrig kogt deres frugt, de blever bare for kedelige og døde. Jeg har bare hakket frugten og smidt dem i blenderen med et styk banan eller avocado og så har jeg blandet dem med lidt hirsegrød eller havre (når de så så lang) eller bare frugten sådan, som de er. Du tror det er løgn, hvor hurtigt de kunne spise sådan en portion... I dag gør jeg det samme men i smoothie form og de elsker det stadig

Lyder lækkert  Men jeg tænker mere på den mad I andre spiser som familie...som du blender. Hvor meget skal man tage henyn til?

Håber du forstår??? Jeg er åbenbart sprogspasser i aften

Anmeld

16. december 2010

Cris

dorthemus skriver:

Lyder lækkert  Men jeg tænker mere på den mad I andre spiser som familie...som du blender. Hvor meget skal man tage henyn til?

Jeg har bare tænkt lidt mht den lille. Det er bare en lille periode, så det gør ikke noget, at vi spiser en mere baby-venlig mad. Vi spiste tit salt og jeg brugt som sagt, en lille smule salt. Min mand har puttet så mere salt på sin tallerken og jeg har puttet chili på min   Eller en lasagne og så et styk røg i blenderen med noget vand eller mælk. Alt mulige krydderier har vi brugt, bare ikke peber eller chili. Hvis der var noget andet af spise, som måske ikke var så godt for en lille baby (feks. med æg i) så har jeg bare varmet noget karfoffelmos eller ærtesuppe til ham. Jeg har altid haft noget ekstra til ham i køleskabet just in case. Når de kunne klare nogle happer, har jeg givet dem det, men der kom altid noget grød og mos ved siden af med en ske, for at være sikker på, at de var mætte... Det er en periode, hvor det kraver mange tanker mht mad. Man skal hele tiden tænke på det... Man glæder sig til endelig kan spise alt! Men det en periode man skal have det overstået... Så du skal ikke være bange for krydderier, det gør det hele bare sjovere! Min den store kunne faktisk klare lidt chili, det var utrolig! Med den lille har vi ikke prøvet så meget   Og hvis man ikke rigtigt har noget eller de ikke kan lide din mos (som der tit sker og er noget frustrerende, for så skal man ud i køkkenet og lavet noget andet) selv om det heldighvis ikke sker så tit, men der sker... så er der altid bananer og avocadoer hos os og dem moset med æpler eller pærer eller det du finder på, smager altid godt og er sundt!

Anmeld

16. december 2010

jannebjerre

dorthemus skriver:

Tillader mig lige at smide min kommentar

Det eneste jeg har taget hensyn til ved at give den samme mad som os, er ikke at salte den ret meget og gøre den alt for stærk ( som i chili stærk ) Men det sjove er faktisk - jo mere krydret maden er, jo bedre kan Felix lide den..

Anmeld

16. december 2010

Pige2009

Laura har altid kun fået hjemmelavet grød og jeg har altid smagt på det inden jeg serverede det for hende

Anmeld

16. december 2010

dorthemus

Cris skriver:

Jeg har bare tænkt lidt mht den lille. Det er bare en lille periode, så det gør ikke noget, at vi spiser en mere baby-venlig mad. Vi spiste tit salt og jeg brugt som sagt, en lille smule salt. Min mand har puttet så mere salt på sin tallerken og jeg har puttet chili på min   Eller en lasagne og så et styk røg i blenderen med noget vand eller mælk. Alt mulige krydderier har vi brugt, bare ikke peber eller chili. Hvis der var noget andet af spise, som måske ikke var så godt for en lille baby (feks. med æg i) så har jeg bare varmet noget karfoffelmos eller ærtesuppe til ham. Jeg har altid haft noget ekstra til ham i køleskabet just in case. Når de kunne klare nogle happer, har jeg givet dem det, men der kom altid noget grød og mos ved siden af med en ske, for at være sikker på, at de var mætte... Det er en periode, hvor det kraver mange tanker mht mad. Man skal hele tiden tænke på det... Man glæder sig til endelig kan spise alt! Men det en periode man skal have det overstået... Så du skal ikke være bange for krydderier, det gør det hele bare sjovere! Min den store kunne faktisk klare lidt chili, det var utrolig! Med den lille har vi ikke prøvet så meget   Og hvis man ikke rigtigt har noget eller de ikke kan lide din mos (som der tit sker og er noget frustrerende, for så skal man ud i køkkenet og lavet noget andet) selv om det heldighvis ikke sker så tit, men der sker... så er der altid bananer og avocadoer hos os og dem moset med æpler eller pærer eller det du finder på, smager altid godt og er sundt!

Tak for svar  Ja hun kan faktisk ikke lide min mos...haha. Må have gang i frugterne  Prøvede at blende lasagne i går, men den var ikke sagen. Men hun skal selvfølgelig lige vænne sig til ny konsistens.

Anmeld

16. december 2010

dorthemus

jannebjerre skriver:

Tillader mig lige at smide min kommentar

Det eneste jeg har taget hensyn til ved at give den samme mad som os, er ikke at salte den ret meget og gøre den alt for stærk ( som i chili stærk ) Men det sjove er faktisk - jo mere krydret maden er, jo bedre kan Felix lide den..

Okay..det håber jeg også er tilfældet med Runa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.