Navne - hvordan har I fundet navne til den lille ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

millesofie

Det ku være sjovt at høre, hvordan I har fundet frem til navne til jeres barn/børn og hvorfor I har valgt sådan ?

Ja jeg er lidt af en bogorm og da jeg var mindre læste jeg en bog ved navn hungers barnet og den lille pige i bogen hed Tinke og da jeg så, så min datter viste jeg bare hun var en Tinke (det er hun så også i hver fald li så higsig) en bog serie jeg så har læst lidt senere i mit liv var de geniale Harry Potter bøger og navnet Hermione (den eng. udtale) fald jeg for allerede i bog 1.. så min pige hedder altså   Tinke Hermione Søs  (søs hedder alle vi piger i min familie)

det har været en omgang for min familie at sluge det navn men jeg var ikke itvilv (dvs aller første gang jeg så Tinke var jeg i tvivl om, om hun skulle hedde Bitten, efter den lille bog Bittens aftenbøn) men de har accepteret det nu og der er ingen der rynker på næsen mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Ryberg

Lou87 skriver:

Min kæreste Lasse er også en dejlig fyr - så din beskrivelse med "lasserne" passer fint - great name

Nemlig...

Anmeld

18. december 2010

Silas&Mille

Nadia&Daniel skriver:

Uhh synes det er spændende med pigenavnet - er mega nysgerrig hihi

Hehe.. Vi er også lidt spændt på hvordan folk reagere på navnet hvis vi får en pige 

Anmeld

18. december 2010

henh01

Clara på 6 år fik sit navn fordi faren syntes det var det smukkeste navn, jeg kunne godt give ham ret.  Dengang var der ikke ret mange der hed det.

Lillebror på 5 uger skal hedde Noam. Det kom sig af en dag jeg sad og glode "Til middag hos" hvor forsangeren fra johnny deluxe deltog - Noam Det er et meget specielt navn og vi har hørt på så meget fra folk der ville ønske vi ombestemte os, men vi synes det er smukt  Indtil nu er der 36 i DK med navnet Noam.

Anmeld

18. december 2010

blomst84

Diana... skriver:

Jamen her har vi valgt navnene ud fra vores egne navne. 

Min mand hedder Claus og jeg hedder Diana

Så derfor hedder vores børn Lucas og Nadia

Byt rundt på bogstaverne så har du de samme navne 

Claus = Lucas 

Diana = Nadia 

Så det jo meget heldigt at vi fik et af hvert køn 

ej en sjov ide 

Anmeld

18. december 2010

K.Rehder

thilde-tusindfryd skriver:

Det ku være sjovt at høre, hvordan I har fundet frem til navne til jeres barn/børn og hvorfor I har valgt sådan ?

Vi venter os en lille datter om nogle få måneder, og havde egentlig en liste med de navne vi godt kunne li. <Men helt tilfældigt sad vi en dag og kiggede på nettet, ikke efter navne men bare tilfældigt, og så stod der lige pludselig et navn, hvor vi begge bare kiggede på hinanden uden at sige noget...vi smilede bare til hinanden og så vidste vi bare at det skulle være det!!!!

Så vores lille datter kommer til at hedde Emily

Vi er begge vilde med navnene Emilie (som min elskede mormor også hedder til mellemnavn) og navnet Emma. Men jeg har i forvejen to kusiner der hedder det. Emily er jo bare den internationale udgave af Emilie og minder også stadig om navnet Emma

Anmeld

18. december 2010

Lillefe

MatildeS skriver:

Hvor er I heldige med at de havde så fine navne 

Min bedstemødre hed Viola og Rigmor, arj vel? 

haha det slår ikke min morfar han hed Egon min mormor hed Edel... LOl kunne lige have set hvis mine børn havde fået de navne.. HAHA

Anmeld

18. december 2010

malenecl

Min pige skal hedde Eileen. Har det fra min mor, da jeg skulle have heddet det . Jeg har altid været forelsket i det navn og kæresten er meget enig

Anmeld

18. december 2010

Lillefe

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg har også inspiration til nogle navne, men det er overvejende fra nogle film eller bøger, som siger mig rigtig meget. Indtil videre har det være pigenavne. Men igår fandt jeg også en del drengenavne fra en liste fra nettet. Der var nogle gode ind imellem.

Men jeg vil ikke afsløre dem, for jeg tror muligvis, at mit barn blir den første i landet med de navne, eller ihf er der ikke ret mange, og det har jeg det fint med. Når navnene først er registreret, vil jeg gerne afsløre dem

hehe ok du har tjekket dansk navne stastestik? det gjorder vi.. for når du skriver du tror muligvis.. det er den som kirkerne bruger når de skal tjekke om navnet er godkendt ligesom for eks. vores dreng som hedder Nilan.. 

Anmeld

18. december 2010

Lillefe

Her kom Nadia til at hedder Nadia da jeg havde en masse navne, men ikke lige det.. og så lige inden vi skulle til scanning kom jeg til at tænke på at hvis nu det var en pige ville det være sjov hvis hun startede med noget med N ligesom Nicklas...og så kom jeg i tanke om en chef jeg engang havde som hed Nadia som var en blanding og så var mørk at hun hed Nadia. jae.. da vi så kom ud fra scanningen spurgte jeg kæresten hvad han syntes om Nadia og det kunne han godt lide sagde han, så sagde jeg ok så skal hun hedde det hvis hun får farve   Med vores lille dreng var intet overhovedet godt nok til Manden... kom med hundred forslag, men aak nej.. så jeg spurgte alle mulige om de havde nogen ideer så en af mine kollegaer sagde hvad med Nilas, det starter også med N hvis i vil have det, og det havde vi ikke lige tænkt over men navnet virkede da meget sødt.. og kæresten kunne lide det! men Så kom vi til at tænke på de mindede for meget om Nicklas og med s lyden så hvis man skulle kalde på dem ville det lyde meget ens... Så jeg tænkte og tænkte og kom frem til om hvis man nu lavede en anden afslutning.. og så tænkte jeg N.. så det blev til Nilan.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.