Navne - hvordan har I fundet navne til den lille ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.224 visninger
56 svar
0 synes godt om
16. december 2010

thilde-tusindfryd

Det ku være sjovt at høre, hvordan I har fundet frem til navne til jeres barn/børn og hvorfor I har valgt sådan ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

maria_wlt

Til den første (Tristan) gik min mand i gang med at kigge i den store bog med navne, og fandt 5-6 stykke han kunne li. Defor kiggede jeg så dem, og kunne så bedst li Tristan.

Til nummer to (Ene) Fortalte min mand om den her pige han havde gået i skole med, som hed Ene... Hmmmm Ene tænkte jeg og tyggede på den noget tid. Da vi så fandt ud af at det er en pige, så kan kun bare ikke hedde andet end Ene.. 

Så Tristan og Ene

Anmeld

16. december 2010

PernilleB

Min kærestes ynglingsfilm er Anja og Viktor... Så fra start a, så sagde han at hvis der er en dreng skulle han hedde viktor... og så kunne det ikk være anderledes end a hvis det blev en pige så skulle hun hedde Anja.. vi synes navnet passer til mange forskellige personligheder..

Anmeld

16. december 2010

Sees

Jeg har, lige siden jeg var lille pige, sagt at hvis jeg fik en dreng, så skulle han hedde Emil - Ligesom min far og farfar hedder til mellemnavn.
Da jeg så ventede Emil havde jeg en masse navne oppe og vende. Alt fra Lukas og Micas til Emil og Villads.
Men Emil var det der blev ved med at dukke op - Og da det også er et familienavn så blev det sådan

Anmeld

16. december 2010

Fru Dinesen

Vi har en Marcus og en Amalie cecilie ... 

venter en Alberte Sofia her om små 5 uger ...

Vi har taget fat i vores bedstemødres navne 

Knusss Linda 

Anmeld

16. december 2010

Mullebergen

Fru Dinesen skriver:

Vi har en Marcus og en Amalie cecilie ... 

venter en Alberte Sofia her om små 5 uger ...

Vi har taget fat i vores bedstemødres navne 

Knusss Linda 

Hvor er I heldige med at de havde så fine navne 

Min bedstemødre hed Viola og Rigmor, arj vel? 

Anmeld

16. december 2010

Risen

Clara kom af, at jeg faktisk skulle have heddet Clara, men mine forældre besluttede i sidste øjeblik at det ikke skulle være det. Jeg synes navnet er skønt og klassisk og det var faktisk også det eneste min kære forlovede kunne lide  - Så håber ikke vi får en pige mere næste gang for så bliver det svært.. 

Anmeld

16. december 2010

betiinsen

Vi har valgt Emilie, vi var ret enige, og ville gerne have et dansk navn som var let at udtale og stave osv vi overvejede også amalie, men det synes vi der er for mange der hedder lige nu

Anmeld

16. december 2010

Silas&Mille

Hvis vi får en dreng skal han højest sandsynligt hedde Silas eller Noah. De navne har vi valgt fordi vi vil have forholdsvis korte navne der er nemme at stave til.
Om de bliver et af de navne finder vi ud af, for hvad nu hvis han hverken ligner en Silas eller en Noah ?  

Hvis vi får en pige, ja så er det en hemmelighed hvad hun skal hedde, men det er en ret specielt navn som vi har fra en TV serie vi begge følger meget godt med i. 
Det er også et kort navn på 4 bogstaver.

Anmeld

16. december 2010

svanen73

MIne døtre på 17 år hedder Jamie og Renèe, Jamie har jeg fra en tv serie jeg pjækkede fra skole for at se Det var godt en fyr der hed det, men vidste det oz var et pigenavn.

Vi måtte så søge om det dengang. Renèe er fra en dreng jeg var vild med som teen (Rene) ville bare ha at uanset hvad jeg fik, sku mit barn hedde det.

Jeg venter mig igen nu og blir det en pige skal hun hedde Ashley, har det ik fra noget bestemt sted, men det er det navn vi begge kan li. Hvis det er en dreng, er vi indtil videre lost

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.