Navne - hvordan har I fundet navne til den lille ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Pige2009

thilde-tusindfryd skriver:

Det ku være sjovt at høre, hvordan I har fundet frem til navne til jeres barn/børn og hvorfor I har valgt sådan ?

Min datter hedder Laura Frost Baagøe. Hun er opkaldt efter forfatteren Laura Ingalls Wilder på fornavnet. Mellemnavnet, Frost, har hun efter sin far og efternavnet, Baagøe, efter mig

Laura Frost Baagøe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Camumilla

Nu har vi ikke besluttet os endnu. men vi har snakket meget om Robert... Min kæreste mistede sin far da han var 4 år gammel, og han hed Robert...

Anmeld

16. december 2010

Diana...

Jamen her har vi valgt navnene ud fra vores egne navne. 

Min mand hedder Claus og jeg hedder Diana

Så derfor hedder vores børn Lucas og Nadia

Byt rundt på bogstaverne så har du de samme navne 

Claus = Lucas 

Diana = Nadia 

Så det jo meget heldigt at vi fik et af hvert køn 

Anmeld

16. december 2010

Ryberg

Jeg valgte navnet Lasse, fordi jeg elsker et dansk klassisk navn, og så skal det være NEMT at stave, mit navn staves Janie, men selvom man siger det til folk, staver de det forkert...

Min mand har fået mit mellemnavn "Ryberg", og han oplever nu for første gang i hans liv, at folk staver hans navn forkert, og det synes han er pisse irriterende... ligesom jeg også altid har været træt af det..

Den gene skal mit barn bare IKKE have igennem hans liv - med hans fornavn.. det skal være lige til...

og så de "lasser" jeg har kendt, de har været fremme i skoen, friske, glade og ja, har bare et generelt positivt syn på navnet Lasse... og så er det ikke så "populært" i den her tid, der er ikke mange der vælger det navn.. så ja der var mange ting der spillede ind

Anmeld

16. december 2010

Ryberg

Diana... skriver:

Claus = Lucas 

Diana = Nadia 

AJ HVOR SØDT!!!!!!

Anmeld

16. december 2010

BinaMor

Gabriella er efter ærkeenglen Gabriel. dvs hvis hun havde været en ham var det Gabriel hun sku hedde.

Madelina, drømte jeg et par uger før jeg fødte hende

Anmeld

16. december 2010

birthee

Vi havde sådan en lille seddel med 5 navne på, men fik den ikke med på sygehuset... Det sidste navn der blev skrevet på, var Frederik... Så det valgte vi, da det åbenbart var det eneste der stod tydeligt i hukommelsen i forhold til de andre... Og de navne var valgt 2 måneder før jeg fødte... Denne gang har vi et drengenavn, og 3-4 pigenavne... Så må vi se hvad der bliver brug for...

Anmeld

16. december 2010

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Hvis jeg får en pige skal hun hedde Sophiya Marie.

Sophia/Sophiya efter min mormor og Marie til mellemnavn efter min kærestes farmor.

Marie er derudover et familienavn. Mange i MIN familie hedder Marie til mellemnavn. (min oldemor, moster, kusine, en anden kusine, kusines datter, endnu en kusines datter og mig selv) Jeg hedder det efter min mormors mor, altså min oldemor.

Hvis det bliver en dreng, Cebastian eller Lucas. Ikke efter nogen.

En datter mere skulle hedde AnnaLaura. Tror jeg

Anmeld

17. december 2010

thilde-tusindfryd

Diana... skriver:

Claus = Lucas 

Diana = Nadia 

He he, smart. Så blir det i familien, så at sige

Anmeld

17. december 2010

thilde-tusindfryd

Sjovt at høre jeres inspiration til navnene

Er dog overrasket over, at så mange vælger bedsteforældre og forældres navne eller mellemnavne osv. Pudsigt at den tradition alligevel holder ved.

Jeg tænker også over, at det er pudsigt så mange af jer, der vælger "almindelige" navne, altså navne, som man har hørt før og kender, da man jo ellers hører, at det er en trend idag, at vælge helt utraditionelle og ukendte/usædvanlige navne til sine børn, fordi man hylder unikheden og individualiteten. Det synes jeg ikke træder så tydeligt frem i de navne, der er kommet frem her. Nogle af jer skriver også, at I faktisk prioriterer, at det er kendte, danske navne, som er nemme at stave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.