Navne - hvordan har I fundet navne til den lille ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Minmio

Vi har en Victoria og har besluttet os for hvis det er en pige vi venter denne her gang så skal hun hedde Christina. Drenge navn har vi dog ik fundet på endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Nadia&Daniel

MoriSverige skriver:

Hvis vi får en dreng skal han højest sandsynligt hedde Silas eller Noah. De navne har vi valgt fordi vi vil have forholdsvis korte navne der er nemme at stave til.
Om de bliver et af de navne finder vi ud af, for hvad nu hvis han hverken ligner en Silas eller en Noah ?  

Hvis vi får en pige, ja så er det en hemmelighed hvad hun skal hedde, men det er en ret specielt navn som vi har fra en TV serie vi begge følger meget godt med i. 
Det er også et kort navn på 4 bogstaver.

Uhh synes det er spændende med pigenavnet - er mega nysgerrig hihi

Anmeld

18. december 2010

Nadia&Daniel

Diana... skriver:

Jamen her har vi valgt navnene ud fra vores egne navne. 

Min mand hedder Claus og jeg hedder Diana

Så derfor hedder vores børn Lucas og Nadia

Byt rundt på bogstaverne så har du de samme navne 

Claus = Lucas 

Diana = Nadia 

Så det jo meget heldigt at vi fik et af hvert køn 

Ej hvor sjovt og sødt

Anmeld

18. december 2010

Lou87

Det ku være sjovt at høre, hvordan I har fundet frem til navne til jeres barn/børn og hvorfor I har valgt sådan ?

Go ide med den tråd

Jeg har faktisk lige så længe jeg kan huske villet ha navnene Mille og Oliver som første prioritet

MEN.. da jeg så mødte min kæreste Lasse og jeg blev gravid og snakken om navne kom.. Ja så var jeg pludselig i tvivl fordi jeg så støtte på at begge mine nummer to navne startede med L.´
Og jeg synes ideen om en lille L familie var sød
Så derfor blev det til Liva.
Hvis hun var blevet en dreng sku hun ha heddet Lucas måske Liam.

Og vores datter har fået begge vores mellemnavne, da de er specielle og lidt mere sjældne end sådan nogle massebetegnelses nogen Og jeg bryder mig ikk om ekstreme lange navne, det giver for mig ingen mening og synes det er synd for barnet!

Anmeld

18. december 2010

Lou87

hannetheis skriver:

vores søn hedder theis tage brandt nielsen.

brandt nielsen er fars efternavne da hans søster ikke kan få børn og af private omstændigheder kan hun heller ikke adoptere. jeg har 2 søskende som kan bringe mine efternavne vidre. derfor fars efternavne.

tage stammer fra min morfar, da vi valgte fars efternavne ville jeg have noget fra min familie med, derfor tage.

theis blev valgt fordi vi gerne ville finde et navn som startede med t som tage også gør, og navnet gerne måtte være noget man ikke hørte så tit. der er kun ca 2000 som hedder theis.

nu venter vi en lillebror som også skal have navnene tage brandt nielsen. det første navn er endnu ikke fundet men skal helt klart også være et som starter med t og som man ikke hører så tit.

Kender mærkeligt nok to drengebørn med sjældne T navne
Blot til info, ku jo være i sys om dem..

- Tjano
- Tjalfe

Kan huske jeg tænkte: " mærkelige navne! " men da først man lærte børnene og kende ku de jo bare ikk hedde andet

Anmeld

18. december 2010

Lou87

KittyGirl skriver:

Jeg valgte navnet Lasse, fordi jeg elsker et dansk klassisk navn, og så skal det være NEMT at stave, mit navn staves Janie, men selvom man siger det til folk, staver de det forkert...

Min mand har fået mit mellemnavn "Ryberg", og han oplever nu for første gang i hans liv, at folk staver hans navn forkert, og det synes han er pisse irriterende... ligesom jeg også altid har været træt af det..

Den gene skal mit barn bare IKKE have igennem hans liv - med hans fornavn.. det skal være lige til...

og så de "lasser" jeg har kendt, de har været fremme i skoen, friske, glade og ja, har bare et generelt positivt syn på navnet Lasse... og så er det ikke så "populært" i den her tid, der er ikke mange der vælger det navn.. så ja der var mange ting der spillede ind

Min kæreste Lasse er også en dejlig fyr - så din beskrivelse med "lasserne" passer fint - great name

Anmeld

18. december 2010

Louisiana

Lou87 skriver:

Kender mærkeligt nok to drengebørn med sjældne T navne
Blot til info, ku jo være i sys om dem..

- Tjano
- Tjalfe

Kan huske jeg tænkte: " mærkelige navne! " men da først man lærte børnene og kende ku de jo bare ikk hedde andet

Jeg er helt vild med navnet Tjalfe, tror jeg hørte det første gang i tegnefilmen 'Valhalla', men min kæreste synes det minder for meget om slangordet for hash - 'tjald'  Synes ellers det er så sødt  Og så synes jeg det ville lyde godt med to drenge der hedder Tristan og Tjalfe  Men tror ikke jeg får kæresten overbevist. Han er så til gengæld helt hooked på navnet Stærkodder (), og dét vil jeg under ingen omstændigheder kalde mit barn! Det barn er jo dømt til mobning resten af livet  ...din 'odder'...

Anmeld

18. december 2010

Lou87

Louisiana28 skriver:

Jeg er helt vild med navnet Tjalfe, tror jeg hørte det første gang i tegnefilmen 'Valhalla', men min kæreste synes det minder for meget om slangordet for hash - 'tjald'  Synes ellers det er så sødt  Og så synes jeg det ville lyde godt med to drenge der hedder Tristan og Tjalfe  Men tror ikke jeg får kæresten overbevist. Han er så til gengæld helt hooked på navnet Stærkodder (), og dét vil jeg under ingen omstændigheder kalde mit barn! Det barn er jo dømt til mobning resten af livet  ...din 'odder'...

Hende jeg kender har også navnet fra valhalla
Eller rettere, hendes mand har.. der var det nemlig ham der var helt skudt i det navn!
Og ja det lyder faktisk rigtig rigtig sødt med tristan og tjalfe

UHAAA... det navn bryder jeg mig godt nok heller ikk om - det lyder slet ikk som et navn til et barn.. ja da for den skyld et menneske!!
Håber din kæreste kommer på bedre tanker

Anmeld

18. december 2010

Louisiana

Lou87 skriver:

Hende jeg kender har også navnet fra valhalla
Eller rettere, hendes mand har.. der var det nemlig ham der var helt skudt i det navn!
Og ja det lyder faktisk rigtig rigtig sødt med tristan og tjalfe

UHAAA... det navn bryder jeg mig godt nok heller ikk om - det lyder slet ikk som et navn til et barn.. ja da for den skyld et menneske!!
Håber din kæreste kommer på bedre tanker

Haha, så er jeg ikke den eneste der har navnet der fra  Har en kat der hedder Røskva, som pigen i 'Valhalla', og en anden kat der hedder Freja  Og vores ene hund hedder Freke, som en af Odins ulve, og næste gang vi skal ha hvalp, skal den hedde Geri, som den anden af Odins ulve. Ja, vi er ret vilde med gamle nordiske navne herhjemme  Har også altid godt kunne li navnet Frigg

Ahahahaha, det skal jeg sige til kæresten - at Stærkodder ikke egner sig som navn til et menneske. Haha  Selv om jeg ikke engang ville kalde et dyr ved det navn!

Var engang også glad for navnet Hjalte, men kender desværre en klaphat der hedder det, så vil ikke gerne kalde mit barn det alligevel... Måske, nu får vi se

Anmeld

18. december 2010

Isabella_mor

jeg kiggede alle godkendte navne igennem allerede da jeg ikke vidste hvilket køn det var.. 

derudfra lavede jeg så to lister, en med drenge navne og en med pige navne, og så sad kæresten og jeg ellers og stregede ud hvilke vi ikke syntes vi ville have i forhold til nogle af de andre.. 

det blev så halveret ned da vi så fandt ud af at vi skal have en dreng, og der var der så igen nogle der blev valgt fra indtil vi fandt et som passede godt til det efternavn som han skal have da det er et traditionelt kedelig jensen efternavn...  

så vores dreng hedder faktisk allerede selvom han ikke er født endnu  Villads Sejr Jensen

Sejr er mellemnavnet som jeg fik hjælp til herinde faktisk hvor jeg oprettede en tråd hvor folk kunne skrive hvad de syntes passede godt til Villads ... Jensen.. og der dukkede Sejr op og jeg blev ellevild med det mellemnavn, og da jeg jo så ikke fik lov til at han skulle hedde Sylvester som jeg oprindeligt havde som førstevalg, så fik jeg min vilje med Sejr, selvom kæresten faktisk ikke var svær at overtale..  nu får han jo også hans efternavn, så det er kun fair. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.