Hvordan tager I imod konstruktiv kritik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Dinna88

Puslingen skriver:

Okay
Men som nogen af de andre skriver er det nok ikke det rette sted at skrive det. Men sådan er vi jo alle så forskellige. Håber da at hvis mine venner, har en konstuktiv kritik til mig, de vælger at tage den med mig privat og ikke så alle kan se den. Men hvis de gjorde det som dig, er jeg ikke et sekund i tvivl om at min kæreste, ville reagere som din venindes far. Der jo formentlig ikke ved, hvordan forholdet er mellem dig og din veninde. Han ser bare en kritik af noget, som for dem er en særlig dag. Tror ikke du skal tage det så tungt

Hvis man smider sit arbejde op på en offentlig side så kan man da ikke kun forvente positive reaktioner!

Nu er du nummer to der skriver at han ser det som kritik af en stor dag - ville du det? Jeg undrer mig bare, der er intet negativt over det, for jeg kan slet ikke se hvordan det skulle kunne forstås som kritik af en stor dag - jeg kommenterer på hendes tekniske færdigheder i forhold til billedet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Bondepigen

DK skriver:

Jamen, hvorfor er du ikke også ligeglad med hvad din venindes far evt. må mene om din mening om en horisont? Altså det kan vel være FULDSTÆNDIGT ligegyldigt?

Anmeld

16. december 2010

Calliope

Jeg synes helt seriøst, at det lyder til, at du skriver herinde, fordi du forventer vi skal give dig ret.

Men jeg synes virkelig virkelig, at du er forkert på den. Det kan godt være du ved en del om fotografi - og fint nok hvis I har et forhold hvor I giver hinanden konstruktiv kritik havde motivet været en bi på en blomst eller lignende. 

Men nu snakker vi altså om et billede din veninde har taget til sin søsters bryllup, og der risikerer du at fornærme samtlige mennesker - jeg ville (som kommende brud) blive tosset, hvis min søster spurgte om hun måtte lægge et billede af mig og min mand i hendes fotomappe og så en eller anden veninde skulle spille smart og kritisere mine bryllupsbilleder!! Har du overvejet, at det er brudens følelser, som gør at faderen forsvarer det?

- og så burde du virkelig forstå, hvornår det er passende at give hinanden kritik - for din forklaring på hvorfor du må give kritik den holder ikke! Der ER forskel på motivbilleder og bryllupsbilleder. 

Anmeld

16. december 2010

Dinna88

Jeg synes helt seriøst, at det lyder til, at du skriver herinde, fordi du forventer vi skal give dig ret.

Men jeg synes virkelig virkelig, at du er forkert på den. Det kan godt være du ved en del om fotografi - og fint nok hvis I har et forhold hvor I giver hinanden konstruktiv kritik havde motivet været en bi på en blomst eller lignende. 

Men nu snakker vi altså om et billede din veninde har taget til sin søsters bryllup, og der risikerer du at fornærme samtlige mennesker - jeg ville (som kommende brud) blive tosset, hvis min søster spurgte om hun måtte lægge et billede af mig og min mand i hendes fotomappe og så en eller anden veninde skulle spille smart og kritisere mine bryllupsbilleder!! Har du overvejet, at det er brudens følelser, som gør at faderen forsvarer det?

- og så burde du virkelig forstå, hvornår det er passende at give hinanden kritik - for din forklaring på hvorfor du må give kritik den holder ikke! Der ER forskel på motivbilleder og bryllupsbilleder. 

Nej, slet ikke, men jeg har en holdning til det og når I kommer med andre så forklarer jeg mig blot -  det er intet "giv mig ret så jeg får det bedre"

Jeg synes du skulle overveje hvordan du skriver til folk, for at påstå at jeg spiller smart så da så nedladende. Og ikke acceptabelt. Du må huske på at hun ikke er hyret til at tage billederne. Det er et helt almindeligt billede. Og nej, det har jeg ikke overvejet, for det har intet med det jeg skriver at gøre

Nah, der er vi jo så forskellige. Men tak for din input  

Anmeld

16. december 2010

2721

Dinna88 skriver:

Hvis man smider sit arbejde op på en offentlig side så kan man da ikke kun forvente positive reaktioner!

Nu er du nummer to der skriver at han ser det som kritik af en stor dag - ville du det? Jeg undrer mig bare, der er intet negativt over det, for jeg kan slet ikke se hvordan det skulle kunne forstås som kritik af en stor dag - jeg kommenterer på hendes tekniske færdigheder i forhold til billedet 

skal ikke kunne udtale mig om hvor vidt det er hendes arbejde eller ej
men du skriver hun ikke er hyret, så det jo heller ikke hendes arbejde

til dit spørgsmål, ja jeg ville ikke syntes om det. Nogen ting bringer bare følelser frem i en som måske ikke er 100% logiske, men ikke desto mindre relle. Der er bare en forskel i min verden, på om det er et bryllups billled af min søster, som jo er et følelses ladet øjeblik eller et motiv/situation hvor jeg kan være objektiv og nøgterne
men vi er jo alle forskellige, vise ting er i mine øjne bare "hellige"
knus

Anmeld

16. december 2010

Dinna88

Puslingen skriver:

skal ikke kunne udtale mig om hvor vidt det er hendes arbejde eller ej
men du skriver hun ikke er hyret, så det jo heller ikke hendes arbejde

til dit spørgsmål, ja jeg ville ikke syntes om det. Nogen ting bringer bare følelser frem i en som måske ikke er 100% logiske, men ikke desto mindre relle. Der er bare en forskel i min verden, på om det er et bryllups billled af min søster, som jo er et følelses ladet øjeblik eller et motiv/situation hvor jeg kan være objektiv og nøgterne
men vi er jo alle forskellige, vise ting er i mine øjne bare "hellige"
knus

Det er nemlig det, egentlig er det bare et alm. billede. Forskellen er bare at de er opstillede på det, så det er ikke sådan et "moment" billede

Jeg kan godt se hvad du mener, og hvad alle I andre mener. Jeg takker for din pæne måde at skrive det på! - Men jeg skrev så til min veninde her i dag, der skrev: "haha, jeg føler mig skam ikke trådt på Det er jo fint at høres andres meninger, det ved du." Så skrev jeg at det var godt og at jeg ikke håbede at hendes far havde taget det personligt, dertil skrev hun: "Det kunne selvfølgelig være. Ved det sgu ikke.. " Men! Jeg afventer stadig svar fra hendes far, men jeg ved da at Rikke er afklaret med det.

Anmeld

16. december 2010

Calliope

Nej, slet ikke, men jeg har en holdning til det og når I kommer med andre så forklarer jeg mig blot -  det er intet "giv mig ret så jeg får det bedre"

Jeg synes du skulle overveje hvordan du skriver til folk, for at påstå at jeg spiller smart så da så nedladende. Og ikke acceptabelt. Du må huske på at hun ikke er hyret til at tage billederne. Det er et helt almindeligt billede. Og nej, det har jeg ikke overvejet, for det har intet med det jeg skriver at gøre

Nah, der er vi jo så forskellige. Men tak for din input

Men det er nu engang sådan du kan opfattes - jeg siger ikke du spiller smart, men at man som bruden kan føle at du spiller smart - jeg mener det skam ikke nedladende. Men jeg mener at du kan opfattes som at være nedladende. At du så ikke tænker på hvordan du bliver opfattet - det er jo dit valg 

Anmeld

16. december 2010

Dinna88

StinnaS skriver:

Men det er nu engang sådan du kan opfattes - jeg siger ikke du spiller smart, men at man som bruden kan føle at du spiller smart - jeg mener det skam ikke nedladende. Men jeg mener at du kan opfattes som at være nedladende. At du så ikke tænker på hvordan du bliver opfattet - det er jo så dit valg 

Okay Sådan en person er bruden ikke, det ved jeg. 

Vil du forklare mig hvordan det jeg har skrevet kan opfattes nedladende? Det hele er i en meget, meget pæn, afslappet tone og personen der har taget billedet har taget det jeg skrev meget positivt!

Jeg er virkelig forvirret om hvilket du nu hentyder til, men jeg er skam ikke ligeglad med hvordan jeg opfattes - dette er også grunden til at jeg skrev, gentagne gange, til Rikke, at der intet negativt var over det.

Anmeld

16. december 2010

eElak

Hejsa...

Som du selv skriver har i jo en indbyrdes aftale om at i godt kan komme med konstruktiv kritik... Det kan jeg sådan set ikke se noget galt i, for det er jo kun noget man lærer med.
Og hvis hun har drømme/intentioner om at skulle blive fotograf... Jeg ville da blive glad for at få konstuktiv kritik på mine billeder..

MEN - facebook er pisse farlig på det punkt... Ja undskyld mit sprog, men jeg ser det så ofte når folk skriver en statusopdatering, og så nogle skriver noget (som ser) negativt til dem.. Der går vennerne i forsvarsposition omkring dette - uden at vide om det måske er indforstået..

Jeg kan dog godt forstå faren da han sikkert for det første er en hønefar...
Men han tænker nok måske at du er en "lille mokke, som kritiserer hans barns evner"... Altså han er nok bange for at du sårer hende - samt hans datter på billedet.

Du skriver selv tidligere at "så er den ged barberet" (eller giver du en ret i det)... Så lad det ligge, og så bare tænk "okay, vi er uenige... og når der ikke sker mere ved det i familien, så fuck det!" For din veninde har forstået budskabet i det, af det jeg har forstået...

Om jeg selv er god til konstruktiv kritik... Det kommer an på hvordan det bliver fremlagt af budbringeren... Men jeg kan godt tåle at få forslag til hvordan arbejdet kan gøres bedre og sådan, jeg vil bare ikke have det fremlagt som værende en skideballe eller "det er da noget lort du har lavet, gør sådan her i stedet"...

Mange hilsner, KaLee

Anmeld

16. december 2010

karina pigen

Dinna88 skriver:

Du kan også prøve at læse den kommentar jeg skrev til hende Den konstruktive kritik var helt på sin plads.

ved ik helt om du sprøger ind til om den kritit du gav var  fin nok eller hvordan men det lyder til at folk herinde svare på om man skal give kritit hvis en anden ik har bedt om det,

dem som intet ved om fotografi, lys, sets up og så videre har jo ik en fair chance for at være enig eller uenig i  den kritit du har givet da  man ik har kendskabt  til emnet eller viden omkring det i snakker om

men er enig i hvis man ik har bedt om at får ris eller ros for noget skal man ik giv den. medmindre som du siger at det er noget indforstået som i har sammen da i begge har kendtskab inde for interessen..

jeg ville blive rart pist hvis en eller anden følte et behov for at give mig eller et billed af mit kritik sådan bare lige ud af den blå luft. men havde jeg bedt om folk meningerne omkring noget så måtte jeg tag det søde med det sure..

ligesom du også må tag at folk måske ik er enig i hvad du siger og den kritik du har givet.. alle folk har en mening.. og ik alle er enig med hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.