Hvordan tager I imod konstruktiv kritik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

patella

Dinna88 skriver:

Er det min skyld at folk svarer mig? Jeg skriver da selvfølgelig tilbage til dem der skriver til mig, så er det da ikke min skyld, at det er flere folk = tråden bliver lang. Undskyld min høflighed  - Jeg vil nu også sige at nogle kunne lade være med at hidse sig op på faderens vegne, hvis det er sådan den skal tages. Jeg er ikke ene om at skrive i denne tråd

Du har ret - det er sødt af dig at svare folk!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Dinna88

patella skriver:

Du har ret - det er sødt af dig at svare folk!!!

Okay, jeg er ikke helt med på om det der er sarkastisk eller om det faktisk var sødt ment? - Jeg undskylder hvis det faktisk var sødt ment, det er altså bare lidt forvirrende det hele.

Anmeld

16. december 2010

N&J

Dinna88 skriver:

Ja, jeg sidder sgu er er lidt sur lige nu (Undskyld bandeordet!)

Jeg har en veninde der ligesom jeg selv fotograferer meget. Hun uploader så et billede på Facebook af sin søster og hendes mand på de bryllupsdag. Billedet er sådan set fint nok, men jeg skriver dette til hende:

"Tager du imodkonstruktiv kritik?
Hvis nej, så stop med at læse 
- Det er et super flot billede, men han mangler toppen af sit hoved. Det er altså ærgeligt! Jeg kan ikke heeelt se det, men er horisonten ikke skæv?"

Hun skriver tilbage at horisonten ikke er skæv, det er nogle buske der får det til at se sådan ud. Jeg svarer så at jeg nok havde valgt at gøre den skæv så, så den ser lige ud. Hun tager det hele til sig, men forsvarer sig også lidt ved at skrive, at det ikke er meningen at det skal være et prof. billede. Jeg skriver til hende at der intet negativt er i det, og der er glade smileys hele vejen igennem - vi er ret gode veninder, så...

Nå, men jeg står så på her til morgen til denne kommentar fra hende far:

"focus er 100% sat på det unge par, ellers ville baggrunden være zoomet ind i forhold til paret.. så prof billed igen. Den konstruktive kritik er totalt iorden hvis focus skulle ligge i fjene på billedet.. Altså bare min sølle mening låål."

Jeg vælger at skrive dette:

"Hvis man tager prof. billeder så er baggrunden en afgørened faktor - en skæv horisont er forstyrrende og kan ødelægge harmonien i billedet + den professionelle del Bare fakta."

Jeg vidste vitterligt ikke hvordan jeg skulle reagere, for hvad blander han sig for? Samtalen var mellem mig og hans datter og den var afsluttet! Desuden er det han skriver på ingen måder rigtig + det er ikke et prof. billede. 

Det hele var afklaret, og så kommer en 3. person og blander sig? Han kan da ikke komme og sige at min konstruktive kritik er "forkert" bare fordi jeg ikke skriver om det der er fokus på? 

Jeg syntes ikke det er okey, uanset om det fordi I deler samme interesse eller ej. Havde det været et bryllup hun havde været ude at tage billeder af, så havde det været relevant, men det er et billede hun havde taget af noget familie på en meget personlig dag, så nej det skulle du have blandet dig helt udenom.. 

Jeg har intet problem med konstruktiv kritik, men det skal gives i netop en sammenhæng som er relevant, og det finder jeg på ingen måde dette, og så skal det gives ansigt til ansigt for alt for mange ting kan misforstås med ord, så til tros for at vores verden er blevet mere og mere digitaliseret, så mener jeg stadig det er relevant.

Og så stil dig selv spørgsmålet, hvorfor tror du hun lagde billedet ind, for at nogen skulle kommentere på den måde hun havde taget billedet på eller for at nogen skulle kommentere på motivet hun havde taget - jeg tænker det sidste.. 

Anmeld

16. december 2010

N&J

Dinna88 skriver:

Nej, slet ikke, men jeg har en holdning til det og når I kommer med andre så forklarer jeg mig blot -  det er intet "giv mig ret så jeg får det bedre"

Jeg synes du skulle overveje hvordan du skriver til folk, for at påstå at jeg spiller smart så da så nedladende. Og ikke acceptabelt. Du må huske på at hun ikke er hyret til at tage billederne. Det er et helt almindeligt billede. Og nej, det har jeg ikke overvejet, for det har intet med det jeg skriver at gøre

Nah, der er vi jo så forskellige. Men tak for din input  

Her må jeg altså give StinnaS ret, jeg syntes netop du fokusere på DIT behov for at give kritik af et billede, istedet for hvad det billede repræsentere, som jeg skrev er dette et personligt billede, ikke et billede der burde være oppe til nogen form for debat, men istedet søde beskeder om hvad den dag handlede om, jeg havde slettet dit input, det har jeg gjort før, når jeg ikke mener det hører sig hjemme, det er netop dejligt ved facebook, man bestemmer selv hvordan man vil have sine ting og minder til at fremstå.. 

Anmeld

16. december 2010

patella

Dinna88 skriver:

Okay, jeg er ikke helt med på om det der er sarkastisk eller om det faktisk var sødt ment? - Jeg undskylder hvis det faktisk var sødt ment, det er altså bare lidt forvirrende det hele.

Det var faktisk sødt ment  Jeg gider ikke rigtig diskutere, så jeg vil hellere give dig ret, da jeg havde tænkt på, at det var pænt af dig at svare alle... 

Anmeld

16. december 2010

Dinna88

patella skriver:

Det var faktisk sødt ment  Jeg gider ikke rigtig diskutere, så jeg vil hellere give dig ret, da jeg havde tænkt på, at det var pænt af dig at svare alle... 

I så fald: tak!
Jeg stopper det også her. Der er dog lige netop endnu en person der har svaret, men jeg stopper bare nu. Det er dog også ærgeligt at tråden har fået den drejning at det handler om hvorvidt min konstruktive kritik var på sin plads eller ej.... Det var jo nemlig ikke meningen med tråden.

God dag til dig Og glædelig jul. 

Anmeld

16. december 2010

N&J

Dinna88 skriver:

Jeg forstår helt sikkert hvad du mener
Men jeg synes ikke det burde være nødvendigt at tage den privat med hende. Det jeg f.eks. nævner med horisonten kan hun lave om, så billedet bliver rigtig godt. At toppen af hans hoved mangler er bare ærgeligt. Men jeg tager den med ham når han svarer, og så må vi se på det  

Det lyder som en meget forstående familie, så formentlig vil faderen svare dig nogenlunde pænt, men egentlig så kan jeg ikke forstå hvorfor du skriver til ham.. men godt det ikke var min far du havde skrevet til, for så havde svaret ikke været pænt eller nært så konstruktivt som jeg dog syntes hendes fars modsvar inden på fb var.. som han da fuldt ud har ret til, du kritisere noget som ikke kommer dig ved (jo ifølge dig - fotograferingen, men nej - ifølge ham, da det repræsentere dagen), at du ikke kan se det er jeg faktisk en smule forundret over.. 

Anmeld

16. december 2010

patella

Dinna88 skriver:

I så fald: tak!
Jeg stopper det også her. Der er dog lige netop endnu en person der har svaret, men jeg stopper bare nu. Det er dog også ærgeligt at tråden har fået den drejning at det handler om hvorvidt min konstruktive kritik var på sin plads eller ej.... Det var jo nemlig ikke meningen med tråden.

God dag til dig Og glædelig jul. 

Det sidste jeg vil sige i denne tråd er at jeg tror det har taget den drejning, da du ikke har givet nogen ret i den konstruktive kritik de har givet dig. Og så er det bare blevet til en diskussion Jeg vil ikke tage stilling til hvem der har ret og hvem der ikke har, men det er jo selvfølgelig bemærkelsesværdigt så mange der er enige  

Fortsat go dag og fotografering til dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.