Hvordan tager I imod konstruktiv kritik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Frk. Himmelblå

Dinna88 skriver:

Du kan også prøve at læse den kommentar jeg skrev til hende Den konstruktive kritik var helt på sin plads.

He he, hvem har nu lidt svært ved at tage i mod lidt "konstruktiv kritik" ?

Jeg mener også, at man skal passe på med at komme med råd, med mindre man bliver spurgt... Og at en tredje part så blander sig - tjae - det er jo noget af det, som man med FB-mediet kan...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Bondepigen

Malthes mor skriver:

Min mening om dit sprøgsmål er at hvis du giver din veninde konstruktiv kritik, så giv hende det face to face.

Det virker bare bedre, og så er der ingen uvedkommende, som kan blande sig.

Enig, jeg synes måske osse det er lidt at hænge hende ud (eller det kan i hvert fald for andre SE sådan ud), så du skulle have taget den privat med hende...

Forstår egentlig godt hendes far, da han jo måske opfatter det på den måde, selv om det slet ikke var ment sådan...

Anmeld

16. december 2010

Miss.Sunshine

Dinna88 skriver:

Ja, jeg sidder sgu er er lidt sur lige nu (Undskyld bandeordet!)

Jeg har en veninde der ligesom jeg selv fotograferer meget. Hun uploader så et billede på Facebook af sin søster og hendes mand på de bryllupsdag. Billedet er sådan set fint nok, men jeg skriver dette til hende:

"Tager du imodkonstruktiv kritik?
Hvis nej, så stop med at læse 
- Det er et super flot billede, men han mangler toppen af sit hoved. Det er altså ærgeligt! Jeg kan ikke heeelt se det, men er horisonten ikke skæv?"

Hun skriver tilbage at horisonten ikke er skæv, det er nogle buske der får det til at se sådan ud. Jeg svarer så at jeg nok havde valgt at gøre den skæv så, så den ser lige ud. Hun tager det hele til sig, men forsvarer sig også lidt ved at skrive, at det ikke er meningen at det skal være et prof. billede. Jeg skriver til hende at der intet negativt er i det, og der er glade smileys hele vejen igennem - vi er ret gode veninder, så...

Nå, men jeg står så på her til morgen til denne kommentar fra hende far:

"focus er 100% sat på det unge par, ellers ville baggrunden være zoomet ind i forhold til paret.. så prof billed igen. Den konstruktive kritik er totalt iorden hvis focus skulle ligge i fjene på billedet.. Altså bare min sølle mening låål."

Jeg vælger at skrive dette:

"Hvis man tager prof. billeder så er baggrunden en afgørened faktor - en skæv horisont er forstyrrende og kan ødelægge harmonien i billedet + den professionelle del Bare fakta."

Jeg vidste vitterligt ikke hvordan jeg skulle reagere, for hvad blander han sig for? Samtalen var mellem mig og hans datter og den var afsluttet! Desuden er det han skriver på ingen måder rigtig + det er ikke et prof. billede. 

Det hele var afklaret, og så kommer en 3. person og blander sig? Han kan da ikke komme og sige at min konstruktive kritik er "forkert" bare fordi jeg ikke skriver om det der er fokus på? 

Jeg mener ikke der er noget der hedder konstruktiv kritik. Der er kritik og ros. At kalde noget kritik for konstruktivt er bare at skjule man udøver kritik.

Hvem der har ret i jeres twist ved jeg dog ikke. Men jeg hader selv kritik og endnu mere hvis nogen siger "jamen det er jo bare konstruktiv kritik"

Anmeld

16. december 2010

Dinna88

DK skriver:

Uanset om hun så havde taget et billede der var på hovedet, uskarpt og overdisponeret:

Man giver ikke kritik medmindre man bliver spurgt!

Og når det så ovenikøbet er "vigtige" billeder, af hendes søster og mand til deres bryllup, så ligger lige de billeder nok lidt tættere på hjertet, end "tilfældige" prøve-shots af en skov eller lign! Det er sikkert også derfor at hendes far har forsvaret hende. Fordi der i billedet er masser af følelser og at du indirekte kritiserer det "hele" ved dagen! -Det ved jeg godt ikke var din mening, men når det vedr. noget man har meget kær, kan man nemt fare lidt op i flint! -uanset om du så har ret eller ej (hvad du sikkert har, altså lige det spørgsmål betvivler jeg ikke!)

Igen: vi giver hinanden konstruktiv kritik på stort set alle billeder vi tager, så det var efterspurgt  

Det kan jeg sagtens se meningen i, men jeg skrev på samme tid at det var et fantastisk billede, så er man altså lidt smålig hvis man bliver sur. Jeg hjælper ofte Rikke (der har taget billedet) med hendes billeder, hvilket hendes far åbenbart ikke ved for Rikke selv havde absolut intet problem med det. Men netop fordi det var et bryllupsbillede af hende søster skrev jeg at det var et super godt billede og at det intet var negativt omkring det.

Anmeld

16. december 2010

Dinna88

SeptemberBaby skriver:

He he, hvem har nu lidt svært ved at tage i mod lidt "konstruktiv kritik" ?

Jeg mener også, at man skal passe på med at komme med råd, med mindre man bliver spurgt... Og at en tredje part så blander sig - tjae - det er jo noget af det, som man med FB-mediet kan...

Jeg har slet ikke svært ved at tage imod konstruktiv kritik  

Det var helt på sin plads at jeg skrev til hende, for vi hjælper altid hinanden. Jeg skrev netop om hun tog imod det her, da det jo er et billede af hendes søster og svoger. Men vi hjælper altid hinanden og hun skrev at det var helt fint. Privat skrev hun til mig at hun ville se på at ordne horisonten, men det har hendes far jo ikke set.

Anmeld

16. december 2010

Dinna88

Miss.Sunshine skriver:

Jeg mener ikke der er noget der hedder konstruktiv kritik. Der er kritik og ros. At kalde noget kritik for konstruktivt er bare at skjule man udøver kritik.

Hvem der har ret i jeres twist ved jeg dog ikke. Men jeg hader selv kritik og endnu mere hvis nogen siger "jamen det er jo bare konstruktiv kritik"

Konstruktiv er jo når man kan bruge det til noget, og det kan hun med det jeg skrev til hende. Og det gjorde hun Hun har været ved at redigere horisonten. Så jeg skjulte skam ikke en kritik - hun ved det var en kritik, men en kritik hun kunne bruge til noget.

Anmeld

16. december 2010

Dinna88

bondepigen skriver:

Enig, jeg synes måske osse det er lidt at hænge hende ud (eller det kan i hvert fald for andre SE sådan ud), så du skulle have taget den privat med hende...

Forstår egentlig godt hendes far, da han jo måske opfatter det på den måde, selv om det slet ikke var ment sådan...

Jeg hang hende ikke ud, hun er vant til at jeg skriver sådan til hende og det er ofte set i hendes fotomappe på Facebook. Så der er intet nyt over det, heller ikke for hendes far  

Anmeld

16. december 2010

Dinna88

Malthes mor skriver:

Min mening om dit sprøgsmål er at hvis du giver din veninde konstruktiv kritik, så giv hende det face to face.

Det virker bare bedre, og så er der ingen uvedkommende, som kan blande sig.

Du får lige to citeringer!
- Men jeg kan godt se hvad du mener. Jeg kunne have skrevet det til hende privat f.eks. men det var så oplagt lige at skrive det der da jeg så billedet. Og vi giver ofte hinanden konstruktiv kritik offentligt. 

Anmeld

16. december 2010

Bondepigen

Dinna88 skriver:

Jeg hang hende ikke ud, hun er vant til at jeg skriver sådan til hende og det er ofte set i hendes fotomappe på Facebook. Så der er intet nyt over det, heller ikke for hendes far  

Jeg siger heller ikke du hængte hende ud, men at det for andre KAN se sådan ud...

Anmeld

16. december 2010

Frk. Himmelblå

Dinna88 skriver:

Jeg har slet ikke svært ved at tage imod konstruktiv kritik  

Det var helt på sin plads at jeg skrev til hende, for vi hjælper altid hinanden. Jeg skrev netop om hun tog imod det her, da det jo er et billede af hendes søster og svoger. Men vi hjælper altid hinanden og hun skrev at det var helt fint. Privat skrev hun til mig at hun ville se på at ordne horisonten, men det har hendes far jo ikke set.

Hmm, tjae, jeg vil sige pyt med hendes far . Han er sikkert en høne-far, hehe. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.