Jeg må altså erklære mig uenig med eksperterne på flere punkter.
Jeg ved godt at det bare er deres vurderinger, og ikke forslag til hvordan pasningen skal forgå fremover.. Men samfundet ville ikke kunne hænge sammen, hvis vi skulle indføre det som en fast regel.
Der er en herinde, som har en kanongod pointe med ligestilling. derover er der økonomien i det, og ikke mindst bare det at fastholde sin plads på arbejdet.
Min søn kom i DP da han har været 8,5 måned. Der var sat 1,5 måned af til indkøring, og der var lige juleferie indimellem..
Han er født (en smule) for tidligt, men var sensitiv omkring mennesker og rutiner. Jeg ved dog at det har været et godt tidspunkt at starte på, for han har klaret det super.
desuden har hans DP mange års erfaring med børn, og kan aflæse hans behov og stimulere ham langt bedre end jeg kan.
Så jeg fortryder ikke at jeg har sendt ham ud så tidligt i pasning, og der er ingen psykolog som skal fortælle mig at det er forkert.
Min egen mening er dog at jeg har svært ved at se så små børn i en vuggestue så tidligt. Synes nemlig det er mange mennesker samlet på et sted, og med de forhold pædagogerne arbejder under efterhånden, så ville jeg ikke have det godt med at have mit barn i vuggestue. Det er især baseret på den forhistorie jeg beskrev før.
jeg ville ønske at jeg kunne give min søn korte dage i DP, men det er umuligt, da jeg er alene med ham OG har et 37 timers job. Det er virkelig noget som går mig på, og jeg kan ikke fordrage, når folk skal hentyde at jeg er en dårlig mor pga. dette. Jeg prøver dog at planlægge at han får 2 kortere dage om ugen, men ellers hedder det ca 7.15-16 hver dag. Heldigvis havde han kortere dage da han var helt lille, da faren stadig boede hos os.. Så det kunne samvittigheden bære
Anmeld