Smølf skriver:
Der har været en del i nyhederne den seneste tid, hvor eksperter står frem og siger, at de ikke kan anbefale at man sender sit barn afsted i vuggestue, før det er 2 år. Nogen mener, at det ligefrem kan være skadeligt. Se evt artiklen jeg linker til.
Hvad synes i?
Personlig bliver jeg ked af at læse det, da vi ikke har mulighed for at gå hjemme med den yngste til hun bliver to år. Man vil jo gerne gøre det bedste for sit barn. Så kunne man jo måske forslå at mødrene gik på deltid, men det er ikke muligt i mit job -og sikkert heller ikke i mange andres.
Men igen... Hvilket samfund ville vi få, hvis alle mødre blev hjemme til deres børn var 2 år? Ville det ikke ende med at der blev født færre børn? Hvad tror i?
/smølf
jeg er langt fra enig i det de skriver..
selvfølgelig ville det være dejligt at kunne gå hjemme med sit barn i 2 år men mener både personlig og fagligt at børn har godt at komme i vuggestuer, både for sproglig,motorisk, og socialt udfordring. jeg er ik tilhænger af at børn skal være i vuggestue fra åben til luk sleeeeet ikk, men desværre er der bare mange familier er nød til det 4 -5 timer synes jeg passende men også meget få der har muligheden for dette.
selvfølgelig er alle børn ik ens HELDIGVIS, og nogen er mere klar end andre og det skal man da tage høje for også som forældre hvis man har muligheden for det.
synes ligeledes at det vigtigt at man også få brydt lidt op i det tilknytning bånd som der mellem mor og barn især, for begge parter., forstået på den måde at adskilles kan også være sundt.... ude godt men hjemme er bedst yes men man ska også være trygt andre steder end i hjemmet. ellers bliver børnehaven ret hård at starte ud i...
Anmeld