hmm altså jeg står nok lidt to steder.
jeg mener helt bestemt børn har godt af at komme ud til andre. jeg gik selv hjemme ved min mor til jeg var næsten 3 år og skulle i børnehave. da jeg endeligt kom ud var jeg ret reseveret og kunne kun lide en af de voksne, jeg græd hver dag i rigtig lang tid og sad i vinduet og ventede på min mor kom og hentede mig. er sikker på at jeg som barn ville have været mere "socialt" andlagt og ikke så skræmt for verdenen hvis jeg havde været ude tidligt. det er heldigvis noget jeg er vokset fra.
jeg tror man tit som forældre har en tendens til at pyldre for meget om børnene, og gøre alting for dem, og derfor tror jeg de har godt af at komme ud blandt andre.
min datter kom i dp som 9 mdr, ca 2 mdr før min barsels sluttede, og det var af den årsag at jeg gerne ville have god tid til at kører hende ind og jeg kunne have hende hjemme nogle dage og hente tidligt. det har været rigtig godt for os. hun er ikke ked af at komme afsted og hun bliver super glad når jeg henter hende og har altid haft det godt og er aldrig ked af det i dp. nu har jeg så besluttet at jeg vil læse, så har været længere tid hjemme end hvad jeg skulle. vanessa har tit hjemme dage hvor vi rigtig hygger og det er ikke et must hun skal afsted.
så er der sikkert nogle der synes jeg så er en dårlig mor pga det, men det synes jeg bestemt ikke.
jeg order alle de praktiske ting når hun er i dp og når hun komme hjem, bruger jeg alt tiden på hende. tror bestemt ikke hun lider under det.
det ville da være fedt hvis man havde muligheden for at gå hjemme i to år, for nogen. hvis jeg selv havde muligheden, tror jeg dog ikke jeg ville gøre det.
om det er skadeligt at komme i vuggestue eller dp før man er 2 år, tror jeg ikke. ja så skal det da været hvis man er væk hele dagen og så forældrene heller ikke tager sig tid til barnet når det er hjemme.
Anmeld