Jeg gik hjemme det første år med Frederik - derefter startede han i dagpleje, men kun fra 9-15!!!! Når jeg havde fri, var han der måske fra 9-12, hvorefter jeg hentede og vi gik hjem og tog en middagslur sammen
Hvis han altså ikke var helt hjemme den dag... Det kunne være vi tog på biblioteket, i svømmehallen, en tur i skoven, eller bare var hjemme og hyggede...
Nu hvor han er startet i børnehave, er han der stadig ikke mere end fra 9-15 - som et af de eneste børn!!! Hvis han er der længe, er kl måske 15.30 når han bliver hentet... Det har jeg valgt at prioritere, fordi han i perioder godt kan have det svært med at være sammen med for mange børn i for lang tid...
Ellers har det været sådan, indtil jeg desværre blev sygemeldt her i november, at farfar har hentet ham hver onsdag... hver 2. onsdag sov han så hos dem, og havde fridag om torsdagen, hvor jeg så hentede når jeg havde fri... Det er han rigtig glad for, og efter jeg er blevet sygemeldt, har vi holdt fast i at han nu bliver hentet hver anden onsdag, sover deroppe, jeg henter ham torsdag morgen, vi spiser morgenmad sammen med farmor, og så kommer han i børnehave... men bliver stadig hentet kl 15... nogle dage får han stadig hans fridag oppe ved farmor, alt efter hvad de skal i børnehaven...
Jeg vil gerne gå hjemme det år, hvor jeg har barsel - sådan bliver det også når jeg går på barsel til marts.... Og stadig skal Frederik have hans fridage mv., men jeg må desværre indrømme at jeg nok ikke er den der kan gå hjemme i 2 år... Hovedsageligt pga. økonomiske årsager, men tror jeg vil "kede" mig... vi har så herhjemme valgt at jeg i en periode tager et deltidsarbejde efter endt barsel, for at have muligheden for at prioritere børnene, og ikke give dem de lange institutionsdage...
Anmeld