Er det for tidligt, efter jeres mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2010

pipsen

Synes godt nok også det er tidligt. Og ja, små børn forstyrrer altså din søvn... Jeg ville selv være enormt utryg ved, at så lille et barn lå alene, tror din sp har ret.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

lauras*mor*

Jyden skriver:

Der er lavet flere undersøgelse, der viser, at risikoen for vuggedød mindskes betydeligt, hvis baby sover i samme rum som forældrene.

Vores børn har altid ligget i egen seng, men i samme rum som os til de har været ½-1 år.

jeg tror bestemt ikke at det handler om STEDET de små sover... Men det faktum at forældrene har sværer ved at høre barnet hvis barnet sover på eget værelse...Men det er vist en anden diskussion..

Til trådstarter: Hvis det fungere for jer er det fint synes jeg.. Vi rykkede vores datter ind da hun var 2 mdr, og fra den dag sov vi alle 3 MEGET bedrre om natten.. super skønt... vi havde så sat baby alarmen til, så vi netop kunne høre de små lyde hun skulle komme med i tilfælde af at dynen lå forkert eller andet...

Men du skal måske bare være bevidst og parat til at tage ham ind hvis han får brug det, for det kan nemt være han gør..

Det er DIG der er mor til Felix, og hvis du har det fint med det kan du i princippet være ligeglad med andres meninger.. Der vil altid være noge der synes det er for tidligt, og nogle der synes det er fint.. Og sådan vil det altid være.. Så nogle gange må man vælge selv i stedet for at blive forvirret over alle andres meninger, og derved kan man risikere at man danner en dårlig samvittighed og usikkerhed som mor, og det er der jo ingen der har lyst til...

Anmeld

15. december 2010

Valle81

FrøkenHedegaard skriver:

... Vi flyttede Felix ind på hans eget værelse, da han var 3 uger gammel!! Han sover i hans lift, oppe i sin seng...

Min SP sagde, at man skulle have BABY i soveværelset til den var 6 måneder!! WHY?

Felix forstyrrede min nattesøvn, fordi han ligger og siger en masse lyde når han sover - og jeg vågnede ved den MINDSTE lyd han lavede!!!

Synes I det er for tidligt?

Krams Rikke

Ja undskyld - jeg griner:0)

De sp'er - det er sku da ikke noget de/hun skal bestemme:0) ha ha - altså :0)

Hvis det virker for Jer er det lige det der er rigtigt:0)

Asta kompå eget værelse tidligt, og Anton var vist 5 uger da han drevmig til vandvid med lyde osv.

Og vi har ingen problemer - jeg er helt afslappet med det og Anton er bedøvende ligeglad og vi får alle sovet:0)

Så det er bare en af de ting du bare siger ja ja til og gør lige det der passer dig:0)

Anmeld

15. december 2010

DK

Valle81 skriver:

Ja undskyld - jeg griner:0)

De sp'er - det er sku da ikke noget de/hun skal bestemme:0) ha ha - altså :0)

Hvis det virker for Jer er det lige det der er rigtigt:0)

Asta kompå eget værelse tidligt, og Anton var vist 5 uger da han drevmig til vandvid med lyde osv.

Og vi har ingen problemer - jeg er helt afslappet med det og Anton er bedøvende ligeglad og vi får alle sovet:0)

Så det er bare en af de ting du bare siger ja ja til og gør lige det der passer dig:0)

Kirstine kom på eget værelse som 3 mdr. og min sundhedsplejerske der var sådan en "gammel-snusfornuftig een" synes det var helt kanon!

Altså det er jo individuelt, men for os fungerede det bare SÅ godt, og vi sov alle 3 meget bedre!

Anmeld

15. december 2010

Valle81

DK skriver:

Kirstine kom på eget værelse som 3 mdr. og min sundhedsplejerske der var sådan en "gammel-snusfornuftig een" synes det var helt kanon!

Altså det er jo individuelt, men for os fungerede det bare SÅ godt, og vi sov alle 3 meget bedre!

Ja,

Og jeg er altid vågnet ved "vigtige" lyde som en skriver - men man slipper for at vågne når vuggen knirker når de gir på sig, at de grynter lidt i søvne osv. Det erbare så drænende og noget jeg ikke vænner mig til:0)

Jeg kan simpelthen ikke sove i samme rum som mine børn, jeg får fnidder af det.

Kan ikke ha at jeg skal være musestille hvis jeg skal ud og tisse osv  - nej det er ikke mig.......¨

He he, jeg er også super sart, og for mig er det vigtigt at jeg får min nattesøvn så jeg kan være MOAR i løbet af dagen uden at tænke på hvornår jeg får sovet igen:0)

Anmeld

15. december 2010

Vidunderligeunger

Valle81 skriver:

Ja,

Og jeg er altid vågnet ved "vigtige" lyde som en skriver - men man slipper for at vågne når vuggen knirker når de gir på sig, at de grynter lidt i søvne osv. Det erbare så drænende og noget jeg ikke vænner mig til:0)

Jeg kan simpelthen ikke sove i samme rum som mine børn, jeg får fnidder af det.

Kan ikke ha at jeg skal være musestille hvis jeg skal ud og tisse osv  - nej det er ikke mig.......¨

He he, jeg er også super sart, og for mig er det vigtigt at jeg får min nattesøvn så jeg kan være MOAR i løbet af dagen uden at tænke på hvornår jeg får sovet igen:0)

det er så sandt som det er sagt!! er fuldstændig enig..

Jeg KAN selvfølgelig godt sove med Alberte, men både hun, manden og jeg sover bedre... hvilket jo er alfa og omega for den kommende dag Og om vi så lukker døren, hvilket vi jo ikke gør, så kan vi høre hende.. så no probs her

Anmeld

15. december 2010

Thalia

Jeg synes at man skal gøre det der virker bedst i den enkelte familie, men herhjemme ville børnene aldrig komme på eget værelse i den alder, af flere årsager.

Små babyer har brug for tryghed, nærhed og følelsen af at mor og far altid er tæt på. Det får de blandt andet ved at de kan høre mor og fars lyde om natten (vejrtrækning bevægelser osv.). Det tager man fra barnet hvis man flytter dem ud af soveværelset mens de er meget små, og det er for mit vedkommende ikke acceptabelt.

Risikoen for vuggedød er til stede i hele barnets første leveår, og den nedsættes markant hvis barnet sover i samme værelse som forældrene. Forældrenes lyde fungerer på nogle måder som en påmindelse om at baby også skal trække vejret, og det er for mig at se en rigtig vigtig grund til at mine børn under ingen omstændigheder flytter ud af soveværelset før de er 6 mdr gamle, og helst ikke før de er over 1 år gamle.

Jeg vil ikke kunne leve med mig selv hvis mit barn døde af vuggedød, og jeg selv sad tilbage med følelsen af at jeg ikke havde gjort alt hvad jeg kunne for at forebygge det. Så vil jeg hellere undvære min nattesøvn i perioder.

Anmeld

15. december 2010

MariaJ

Hvis det fungerer for jer, er det vel helt fint. Jeg ville ikke gøre det. Vi sover sammen med vores datter, fordi vi syntes det var det mest rigtige for os. Desuden vågner hun mange gange om natten, og jeg ville synes det var ekstra hårdt hvis jeg skulle op og ind i et andet værelse hver gang. Men hvis I har det godt med det, den lille virker rolig og sover, og I kan høre ham er det jo ok.

Ellers må jeg bare sige, at jeg altid bliver overrasket over de mange bastante udmeldinger om alverdens ting sundhedsplejersker åbentbart slynger om sig med. Jeg må desværre sige, at jeg mister respekten lidt for dem som faggruppe. Det virker mere som "den kloge kones gode råd om alt" end som egentlig viden. Seks måneder er da en mærkelig grænse for noget, som folk bare har vidt forskellige holdninger til. 

Anmeld

15. december 2010

june1987

cecilia var 1 år

jessica 10 mrd

Anmeld

15. december 2010

Nalle

Begge vores kom på deres eget værelse da de sov igennem.

Victoria var 1½ månede.

Sebastian var 1 måned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.