Okey.. lad os få den bordet, hvad forventer I af jeres jul??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2010

mor-til-vanessa

N&J skriver:

Nu har der været utallige julehjælpstråde, med mange undrende og til tider kritiske spørgsmål, men hvorfor?

Fordi vi alle har vores egen lille forventning om hvad julen bør indeholde og derved koste og hvad den indeholder/koster generalt, samtidigt udlægger medierne hvert år nogle fine statistikker, der fortæller os at vi bruger flere og flere penge på gaver for hvert år der går.. 

Så hvordan ser jeres forventninger til julen ud, mener selvfølgelig ikke at I skal smide et budget ind så I kan stå til regnskab for jeres forbrug, men hvad mener I der skal være penge til, den mere økonomiske julesteg eller den mere pebrede oksemørbrad, julegaver/julegave til kun barn eller også familie, træ/ikke træ.. osv

ALTSÅ HVAD SYNTES I DER SKAL VÆRE TIL JULEN????

hvad forventer jeg af julen????

jeg forventer en hyggeligt aften med min familie og god mad. intet andet, og det er ærligt talt.

jeg forventer ikke at få gaver, selvom jeg ved jeg får at min mor og far. men hvis jeg ikke gjorde, så er der ingen sure miner. for jeg føler jeg har hvad jeg skal have. er sund og rask og har en dejlig datter og det er godt nok for mig.

min ene søster får gave og min lillebror da de ikke har børn. den anden søster får ikke for det gør hendes datter. vores forældre får billeder i gave af børn. 

så vores jul går slet ikke om i gaver. men i hygge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

N&J

Tjuhl skriver:

tjae...måske! hun får ikke nogen julegave i år udover den kjole hun skal have på til jul. altså fra os, for hun får jo et hav fra familien og juletræ...altså, vi bor jo til leje under en gods og der er juletræsmark op ad vores grund og der kan vi bare hente kvit og frit, så det er jo NEMT at have juletræ herhjemme men jeg ved ikke om vi gider hvis julen ikke skal holdes herhjemme...selvom...I do love me some christmastree, hvis jeg skal være ærlig

Hehe, ja så er det da også nærmest obligatorisk når I har dem nærmest i baghaven, elsker også juletræer.. 

Anmeld

15. december 2010

N&J

mor-til-vanessa skriver:

hvad forventer jeg af julen????

jeg forventer en hyggeligt aften med min familie og god mad. intet andet, og det er ærligt talt.

jeg forventer ikke at få gaver, selvom jeg ved jeg får at min mor og far. men hvis jeg ikke gjorde, så er der ingen sure miner. for jeg føler jeg har hvad jeg skal have. er sund og rask og har en dejlig datter og det er godt nok for mig.

min ene søster får gave og min lillebror da de ikke har børn. den anden søster får ikke for det gør hendes datter. vores forældre får billeder i gave af børn. 

så vores jul går slet ikke om i gaver. men i hygge

Det lyder da også hyggeligt.. også billeder af børnene.. hov det havde jeg egentlig også lovet min bror.. 

Glædelig jul... 

Anmeld

15. december 2010

mor-til-vanessa

N&J skriver:

Det lyder da også hyggeligt.. også billeder af børnene.. hov det havde jeg egentlig også lovet min bror.. 

Glædelig jul... 

Tak og i lige måde

Anmeld

15. december 2010

Ina33

N&J skriver:

Nu har der været utallige julehjælpstråde, med mange undrende og til tider kritiske spørgsmål, men hvorfor?

Fordi vi alle har vores egen lille forventning om hvad julen bør indeholde og derved koste og hvad den indeholder/koster generalt, samtidigt udlægger medierne hvert år nogle fine statistikker, der fortæller os at vi bruger flere og flere penge på gaver for hvert år der går.. 

Så hvordan ser jeres forventninger til julen ud, mener selvfølgelig ikke at I skal smide et budget ind så I kan stå til regnskab for jeres forbrug, men hvad mener I der skal være penge til, den mere økonomiske julesteg eller den mere pebrede oksemørbrad, julegaver/julegave til kun barn eller også familie, træ/ikke træ.. osv

ALTSÅ HVAD SYNTES I DER SKAL VÆRE TIL JULEN????

Hvis vi kun ser på det økonomiske aspekt i julen, så forventer jeg gaver - jeg giver gaver til børnene for ca. 500 kr. til dem hver (+ fødselsdagsgave til min søn, som har fødselsdag d.24/12).Resten af familien får for ca. 200 hver. Jeg køber julegaver for lidt over 3000 kr..

Jeg forventer at der er råd til et lille juletræ - ca. 200 kr.

Så forventer jeg der er råd til at bage småkager og lave konfekt - ca. 100 kr.

Jeg forventer også al den traditionelle juleslik til juleaften - ca. 200 kr.

Maden juleaften består af en (billig) and, og alt hvad der hører dertil - ca. 400 kr.

Derudover forvneter jeg nok også at der lidt penge til at kunne ud og hygge lidt mere i julen.

Anmeld

15. december 2010

N&J

Loppe skriver:

Hvis vi kun ser på det økonomiske aspekt i julen, så forventer jeg gaver - jeg giver gaver til børnene for ca. 500 kr. til dem hver (+ fødselsdagsgave til min søn, som har fødselsdag d.24/12).Resten af familien får for ca. 200 hver. Jeg køber julegaver for lidt over 3000 kr..

Jeg forventer at der er råd til et lille juletræ - ca. 200 kr.

Så forventer jeg der er råd til at bage småkager og lave konfekt - ca. 100 kr.

Jeg forventer også al den traditionelle juleslik til juleaften - ca. 200 kr.

Maden juleaften består af en (billig) and, og alt hvad der hører dertil - ca. 400 kr.

Derudover forvneter jeg nok også at der lidt penge til at kunne ud og hygge lidt mere i julen.

Det må være helt speciel at have fødselsdag juleaften.. 

Anmeld

15. december 2010

L-Mortil3

Jeg forventer at vores jul bliver super hyggelig og FULD af hjertevarme og husrum!

Intet mere eller mindre.

Jeg køber julegaver hele året rundt, når tingene er så billige at jeg synes jeg vil betale for dem, så det er bestemt IKKE gavebudgetet der vælter os.

En god and skal der være plads til, den gode mad er også en del af hyggen

Om der er træ eller ej, har ikke betydning for mig, ej heller om jeg får gaver.

I år er det dog blevet til et træ aht. Liam dette kostede 120 kr Igen ikke noget der vælter nogen

Jeg ligger stor vægt på vi alle har det dejligt og hyggeligt, indebærer det gaver til os voksne, så er det fint, og gør det ikke, er det BESTEMT ligeså fint Der skal bare være nogen til Liam så han, om ikke andet når han bliver større, kan snakke med om hvad han fik til jul Han får en masse dejlige gaver af mormor og morfar, og et legekøkken med tilhørende mad fra os og så er det, det

Liam har derimod flottet sig og sparet sammen hele året til en ny mobiltelefon til far samt playstation move starter sættet. Jeg selv får ikke noget

Anmeld

15. december 2010

Snefnug1984

Jeg forventer kun en rigtig hyggelig aften med god mad. Og så glæder jeg mig til at se glæden hos dem jeg giver gaver Julen for mig handler ikke om stress og at skulle nå så og så meget.. Jeg laver konfekt og bager hvis der er tid til det, og hvis ikke, ja så dør vi jo ikke af det Men forbliver blot slanke.. hihi..

For mig er det en måned som alle andre, bare med ekstra hygge, gaver osv.

Anmeld

15. december 2010

TinaPina

N&J skriver:

Hehe.. børnekaos.. syntes det er hyggelig..  

8 børn der skriger hysterisk om kap og smider med maden, som de voksne har brugt hele dagen på at lave, fordi de ikke vil vente på pakkerne er ikke hygge for mig.

Og når de så har fået lov at flå alle pakkerne op i et rod og virvar så smider de sig foran tvet og glor tegnefilm.

Det er bare ikke jul for mig

Så uopdragen får min unge sgu ikke lov at være, for så gir det slet ingen pakker!

Anmeld

15. december 2010

1977

Profilbillede for 1977

Rigtig meget hygge med familen, ondt i maven af for meget mad og sex på sofaen når alle er gået hjem Og nå ja - muligheden for at bruge 24 dage på at ødelægge samtlige julesange ved at synge dem alt for højt og falsk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.