Okey.. lad os få den bordet, hvad forventer I af jeres jul??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2010

wamse

Her får børnene hver 1 gave af mig. Ud over det er der 1 gave til til min mor og mine 2 brødre.

Der er intet juleslik eller julekager, det plejer vi ikke og jeg har ikke råd til det.

Juleaften skal vi have nakkekam(min mor har sponsoreret den) rødkål(mor igen) kartofler, brune kartofler og sauce. Til dessert skal vi have ris a la mande, som min mor kommer med. Drikkevarer kommer min ene bror med, og juletræet kommer min anden bror med.

Jeg har i dag mod forventning alligevel modtaget hjælp fra folekirkens nødhjælp, så nu har jeg råd til at købe det julemad jeg skulle stå for Det er jeg virkelig dybt taknemmelig over.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

DK

Uhh for at det er jul for mig "kræver" jeg i år:

Gåsesteg, med papir-machetter, lagt fint på fad! Sauce, hvide og brune kartofler og julesalat med appelsiner til. Ris a la mande.

Et smukt dækket julebord! (dvs. damask-dug, dæk-tallerkner og flere glas, flot pynt midt på bordet med ex. lys, julekugler osv, stof servietter og måske bordkort)

Et KÆMPE juletræ. Altså jeg bliver SÅ skuffet hvis det ikke når HEEELT op til loftet, og gerne at toppen er klippet ned og stjernen alligevel ikke helt kan være der! Så skal der naturligvis være det "rigtige" pynt på, dvs. alle de hjemmelavede og gamle papirklip og julehjerter, masser af julekugler, dannebro flagkæderne og selvfølgelig masser af rigtige lys på træet! Det er sååå smukt!

Min familie! Det er ikke så vigtigt hvem der er der, bare der "er nogen". Og at Mikkel er der naturligvis. Jeg er jo vant til kun at have Kirstine hver andet år, og det er naturligvis altid ekstra dejligt når hun er hos mig i julen.

Julegaver til dem jeg holder jul med. Jeg ønsker mig ikke selv noget sådan "særligt" til jul, og har ingen julegave-crawings i år. Tilgengæld glæder jeg mig rigtig meget til at give gaver til Kirstine, min mor, far og lillesøster! Nogle år glæder jeg mig MEGET til mine gaver, men i år er jeg mere fokuseret på Bimmeren...

Det er vist det. Der er INTET i denne plan for i år, der ikke kunne laves mindre hvis midlerne var anderledes. Min aften ville være lige god alligevel!

Anmeld

15. december 2010

N&J

TinaPina skriver:

8 børn der skriger hysterisk om kap og smider med maden, som de voksne har brugt hele dagen på at lave, fordi de ikke vil vente på pakkerne er ikke hygge for mig.

Og når de så har fået lov at flå alle pakkerne op i et rod og virvar så smider de sig foran tvet og glor tegnefilm.

Det er bare ikke jul for mig

Så uopdragen får min unge sgu ikke lov at være, for så gir det slet ingen pakker!

Hehe, men det siger man jo også om de skrigende unger i supermarkedet, men ja man bliver klogere.. 

Anmeld

15. december 2010

N&J

Line&Liam skriver:

Jeg forventer at vores jul bliver super hyggelig og FULD af hjertevarme og husrum!

Intet mere eller mindre.

Jeg køber julegaver hele året rundt, når tingene er så billige at jeg synes jeg vil betale for dem, så det er bestemt IKKE gavebudgetet der vælter os.

En god and skal der være plads til, den gode mad er også en del af hyggen

Om der er træ eller ej, har ikke betydning for mig, ej heller om jeg får gaver.

I år er det dog blevet til et træ aht. Liam dette kostede 120 kr Igen ikke noget der vælter nogen

Jeg ligger stor vægt på vi alle har det dejligt og hyggeligt, indebærer det gaver til os voksne, så er det fint, og gør det ikke, er det BESTEMT ligeså fint Der skal bare være nogen til Liam så han, om ikke andet når han bliver større, kan snakke med om hvad han fik til jul Han får en masse dejlige gaver af mormor og morfar, og et legekøkken med tilhørende mad fra os og så er det, det

Liam har derimod flottet sig og sparet sammen hele året til en ny mobiltelefon til far samt playstation move starter sættet. Jeg selv får ikke noget

Så bliver det pludselig ikke en særlig dyr jul, gør det samme med gaver til Nikita.. 

Han er godt nok dygtig til at spare op ham Liam

Anmeld

15. december 2010

N&J

Snefnug26 skriver:

Jeg forventer kun en rigtig hyggelig aften med god mad. Og så glæder jeg mig til at se glæden hos dem jeg giver gaver Julen for mig handler ikke om stress og at skulle nå så og så meget.. Jeg laver konfekt og bager hvis der er tid til det, og hvis ikke, ja så dør vi jo ikke af det Men forbliver blot slanke.. hihi..

For mig er det en måned som alle andre, bare med ekstra hygge, gaver osv.

Ekstra hygge det er der bestemt i december.. 

Anmeld

15. december 2010

N&J

Jeanne skriver:

Rigtig meget hygge med familen, ondt i maven af for meget mad og sex på sofaen når alle er gået hjem Og nå ja - muligheden for at bruge 24 dage på at ødelægge samtlige julesange ved at synge dem alt for højt og falsk.

Hehehe, det var da nogle gode juletraditioner

Anmeld

15. december 2010

N&J

wamse skriver:

Her får børnene hver 1 gave af mig. Ud over det er der 1 gave til til min mor og mine 2 brødre.

Der er intet juleslik eller julekager, det plejer vi ikke og jeg har ikke råd til det.

Juleaften skal vi have nakkekam(min mor har sponsoreret den) rødkål(mor igen) kartofler, brune kartofler og sauce. Til dessert skal vi have ris a la mande, som min mor kommer med. Drikkevarer kommer min ene bror med, og juletræet kommer min anden bror med.

Jeg har i dag mod forventning alligevel modtaget hjælp fra folekirkens nødhjælp, så nu har jeg råd til at købe det julemad jeg skulle stå for Det er jeg virkelig dybt taknemmelig over.

Dejligt at du fik det Wamse... så du har lidt at gøre godt med til julemaden.. det var da dejligt.. 

Anmeld

15. december 2010

N&J

DK skriver:

Uhh for at det er jul for mig "kræver" jeg i år:

Gåsesteg, med papir-machetter, lagt fint på fad! Sauce, hvide og brune kartofler og julesalat med appelsiner til. Ris a la mande.

Et smukt dækket julebord! (dvs. damask-dug, dæk-tallerkner og flere glas, flot pynt midt på bordet med ex. lys, julekugler osv, stof servietter og måske bordkort)

Et KÆMPE juletræ. Altså jeg bliver SÅ skuffet hvis det ikke når HEEELT op til loftet, og gerne at toppen er klippet ned og stjernen alligevel ikke helt kan være der! Så skal der naturligvis være det "rigtige" pynt på, dvs. alle de hjemmelavede og gamle papirklip og julehjerter, masser af julekugler, dannebro flagkæderne og selvfølgelig masser af rigtige lys på træet! Det er sååå smukt!

Min familie! Det er ikke så vigtigt hvem der er der, bare der "er nogen". Og at Mikkel er der naturligvis. Jeg er jo vant til kun at have Kirstine hver andet år, og det er naturligvis altid ekstra dejligt når hun er hos mig i julen.

Julegaver til dem jeg holder jul med. Jeg ønsker mig ikke selv noget sådan "særligt" til jul, og har ingen julegave-crawings i år. Tilgengæld glæder jeg mig rigtig meget til at give gaver til Kirstine, min mor, far og lillesøster! Nogle år glæder jeg mig MEGET til mine gaver, men i år er jeg mere fokuseret på Bimmeren...

Det er vist det. Der er INTET i denne plan for i år, der ikke kunne laves mindre hvis midlerne var anderledes. Min aften ville være lige god alligevel!

Hehe, det var da en god liste med krav... og det lyder hyggeligt.. 

Anmeld

16. december 2010

TinaPina

N&J skriver:

Hehe, men det siger man jo også om de skrigende unger i supermarkedet, men ja man bliver klogere.. 

Jeg har aldrig opført mig som det jeg beskriver, og mine søskende heller ikke, så det må jo kunne lade sig gøre

Anmeld

16. december 2010

N&J

TinaPina skriver:

Jeg har aldrig opført mig som det jeg beskriver, og mine søskende heller ikke, så det må jo kunne lade sig gøre

Ja, men det jeg blot ville påpege er at det ikke kun er opdragelse der har betydning for et barns opførsel, men bestemt også barnets personlighed og temperament, for jeg skulle i hvert fald heller ikke have et barn med skrigeture i et supermarket og jeg er yderemere uddannet pædagog, men nu har min datter bare temperament uden lige (ikke fra mig) så ja alle de "fantastiske" ideer man havde om hvordan ens barn i hvert fald ikke skulle opføre sig, inden jeg selv fik et barn - dem har jeg kylet ud af vinduet.. 

måske har I bare været rolige børn, hvem ved.. børn er jo heldigvis forskellige, og det at du syntes det er helt forfærdelig opførsel fordi du aldrig selv har været sådan betyder jo ikke at børnene ikke syntes det er møghyggeligt med sådan en jul hvor alt er lidt kaotisk.. Jeg hælder i hvert fald selv til kaos - julemaden - familiehyggen - tv (som stadig er et most for mig) - og hyggen ved jul i al almindelighed - vores familie er højtråbende, larmende og kaotisk og jeg elsker det, men en der ikke var vant til det (og de har da været med til at fejre jul indimellem) finder det meget overvældende og som du siger kaotisk.. der er vi jo bare forkskellige.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.