Kan også selv lige svare...
For mit eget vedkommen, så holder vi det hjemme ved mine forældre.
Julemaden står mine forældre for, men vi får det samme som vi har gjort alle år, selv dengang hvor mine forældre virkelig ikke havde nogen penge, blev der købt en stor kalkun og and/fasan som ekstra udgifter, resten har været medregnet i det normale madbudget.
Et juletræ - det har vi altid haft, og det koster jo et par hundrede, og ja det syntes jeg personlig hører med.. pynten havde vi men havde man den ikke ville jeg selv lave den..
Advent/kalendergaver - i år har jeg valgt kalendergaver for hyggens skyld, men egentlig så er Nikita blevet ligeså glad for en lille pose rosiner som malebogen, og ellers så er det vel muligt at finde 4 adventgaver til en hund tilsammen..
Småkager, konfekt og slik, det kan jeg heller ikke huske vi ikke har haft, vi boede tæt på tyskland, så vi tog altid derned, men det er nok der jeg ville have sparet hvis det var, købt en pose chokolader, bagt lidt småkager og så var det fint..
Så er der julegaverne...
altså for mig HØRER de altså til, jeg elsker at se hvordan min familie reagere når de får noget de ønsker sig, vi har altid haft et fast julebudget, så har vist hvor meget jeg skulle ligge til side, 2000, så er der gaver til alle, i år har jeg brugt omkring 300 ekstra på Nikita, og de år hvor pengene har været ekstra små, har gaverne bare været endnu mindre, så omkring 1000 kr.
Så små 2000 ekstra udover normalbudgettet så ville jeg kunne holde en rigtig hyggelig jul med alt hvad JEG FORVENTER skal være der i julen..