Okey.. lad os få den bordet, hvad forventer I af jeres jul??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2010

N&J

Karo skriver:

Hygge

Jeg forbinder julen med hygge. At sidde med børnene og læse bøger i nattøj og kigge ud på sneen udenfor At se glæden hos børnene når vi kigge på nisser og lys på gaden eller i tivoli.

For mig er det vigtigeste helt sikkert hyggen.

uhh alle nisserne... det er vel egentlig også det som vi alle gerne vil have, hyggen.. 

Bliver simpelthen nødt til at spørge, det er nemlig et rigtig godt billede af jer to, men kom så til at se lidt nærmere på billedet, hvad søren er det i baggrunden, en tyr, ko????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

lauras*mor*

N&J skriver:

Det lyder da også som om I bliver en hel del mennesker, rigtig hyggeligt...

Syntes det er en rigtig god måde at gøre det på når man skal holde jul så mange sammen, børnene bliver jo også bare glade hvis de får en gave til 50, 100, el. 200 kr... 

Det var endnu en ting jeg havde glemt, SELVFØLGELIG hører DISNEY SHOW til den perfekte jul.. 

Vi bliver 15, men det er også helt utroligt at alle børn og børnebørn kan komme i år... det er vist aldrig sket før.. hehe...

de fleste af vores gaver kommer dog rundt i landet  til alle mulige andre.. hehe...

Og så et godt trick vi bruger meget det er at køber man 2 eller flere så pakker vi dem ind hver for sig... mest når det er til børn... hehe... :-) de bliver bare liiiidt ekstra vilde når de får 20 gaver fremfor 10... hehe...

fx har vi faktisk købt en ave til 50 kr til en på 5... det er en bog der hedder find brillesmølfen... hehe... ligesom find holger, bare med smølfer... Har fået af vide af hendes mor at den kommer til at falde i rigtig god jord... :-)

Anmeld

15. december 2010

Karo

N&J skriver:

uhh alle nisserne... det er vel egentlig også det som vi alle gerne vil have, hyggen.. 

Bliver simpelthen nødt til at spørge, det er nemlig et rigtig godt billede af jer to, men kom så til at se lidt nærmere på billedet, hvad søren er det i baggrunden, en tyr, ko????

Det er et godt spørgsmål

Tror det er en tyr...................billedet er taget i Naturama i Svendborg (lidt ala zoologisk museum) og kan ikke lige huske hvad der stod bagved.

Anmeld

15. december 2010

N&J

281210 skriver:

I år holder jeg jul hjemme ved min mor uden kæresten. Men fra næste år skal vi holde skiftevis ved hans forældre og mine forældre. Så der er ikke nogen udgift der.

Men vi har lavet en tradition med at vi har en lille bitte juletræ inde i stuen som vi pynter, for min kommende søns skyld.

Ellers er der julegaver til mine søskende, hans søskende, mine forældre, hans forældre, hans bedsteforældre og mine bedsteforældre.

Ellers har vi egentligt ikke rigtigt noget der bliver brugt ekstra penge på i december måned.

Det er dejligt at have familier der kan sørge for en juleaften, det ender da med at du kan gøre som mig, spise dessert fra en dejlig skål på maven, dog ikke så heldig når hun flyttede rundt på sig derinde, men hyggeligt var det.. du kommer virkelig bare til at have en slap af jul, du skal jo føde lige om lidt

Anmeld

15. december 2010

Maise

For mig er det bare det at være sammen og hygge. lidt julemad og knas til så er jeg glad. er ligeglad med pynt og gaver.

Anmeld

15. december 2010

N&J

Jildes skriver:

Altså, hos os har vi sat gaver til 50 kr, dem der ikke har børn får gaver og dem der har børn får ikke.

Jeg er på ingen måde tradititionsbunden og ville lige så gerne tage langt væk i julen som at sidde og æde mig igennem den. For tre år siden sad jeg helt alene juleaften, det var en dejlig aften.

Så min jul ville med gaver til alle ikke overstige 1000kr...og så ellers mad. som bare er flæskesteg og tilbehør og så ellers ris ala mande...

Så ved man jo også hvad det er man skal "have penge til" hvert år, er bestemt også tilhænger af faste beløb til julegaver..  

Jeg har altid syntes det var så synd at der var nogen der ikke holdte jul/sad alene så vi har altid invitere alle mulige forskellige mennesker med hjem, men ja ved jo også godt at der faktisk er nogen som har det hyggeligt også alene.. 

Anmeld

15. december 2010

9510

Vores jul skal indeholde HYGGE, det er det vi prioterer højest,,

Men vi har sparet i 11 måneder for at få den skønne jul med de gaver vores unger ønsker sig...

vi ved jo at julen banker på hvert år i december, så derfor sparer vi lidt hver måned så der kan komme alt på bordet og under træet den 24/12

så for mig skal der and, flæskesteg, brunede kartoler osv på bordet og risalamande, konfekt og slik i lange baner,, gode pakker under træet..

Elsker julen og ikke at glemme HYGGEN sammen med hele familien

Anmeld

15. december 2010

Aves..

N&J skriver:

Så ved man jo også hvad det er man skal "have penge til" hvert år, er bestemt også tilhænger af faste beløb til julegaver..  

Jeg har altid syntes det var så synd at der var nogen der ikke holdte jul/sad alene så vi har altid invitere alle mulige forskellige mennesker med hjem, men ja ved jo også godt at der faktisk er nogen som har det hyggeligt også alene.. 

Jeg havde intet problem med det, det er jo bare en aften som alle andre...dem der er ensomme alle dage hele året er det dobbelt juleaften, tror jeg...men jeg er jo aldrig ensom, jeg har en skøn familie, mine børn havde en god aften og jeg sad bare og nød roen og gjorde året op..

Så jeg tror ikke man skal have ondt af andre, hvis ikke de ligefrem fortæller de har det skidt med det de bydes....

Anmeld

15. december 2010

N&J

serinasmor skriver:

Jeg vil sige der er forskel på hvordan jeg kan ønske mig julen er og hvad jeg da sagtens kan nøjes med og stadig synes det er en fantastisk jul

Min ønskejul :

jul hos mine forældre med min kæreste og min datter, mine søskende og deres kærester og unger og evt min farmor og farfar

and, flæskesteg, rødkål, risalamande(med mandel og gave) osv

sne udenfor

STORT træ i stuen

pakker til alle under træet- som alle rammer plet

dans og salmesang omkring træet i stearinlysets skær

julepynt og nisser rundt om i huset

den hyggelige tur i kirken (hvor ungerne sidder nogenlunde stille og lytter)

hjemmelavet konfekt(og MASSER af det)

kalendergaver til ungerne (fordi det er SÅ hyggeligt)

disneys juleshow på tv

Julen jeg med garanti kunne blive tilfreds med /p>

Jul med min kæreste og min datter og evt lidt familie

andebryst, kartofler, sauce og rødkål

et lille træ pyntet efter bedste evne (evt bare en enebærbusk - de er billigere)

en gave til serina juleaften- evt en lille en til 10 kr (hun er jo alligevel vild med papiret )

en tur i kirken ( evt alene hvis det passer dårligt ind)

hjemmelavet konfekt (bare lidt så vi mærker det er jul - evt bare en lille pose pebernødder)

lidt julepynt rundt om i huset

det ser umiddelbart ens ud .. men det er en verden til forskel prismæssigt

serinasmor

Det er faktisk rigtig godt ramt plet, tror du har ret i at ens ønskejul og nøjesjul egentlig ligner hinanden, men den ene der spares der bare lidt på de ting, som ikke har en betydning for om det bliver en god jul, men mere om der er mere og større end der ellers ville være.. og disney juleshow - den kan skam sagtens være begge steder.. 

Anmeld

15. december 2010

Benjamins'mor

N&J skriver:

Det er dejligt at have familier der kan sørge for en juleaften, det ender da med at du kan gøre som mig, spise dessert fra en dejlig skål på maven, dog ikke så heldig når hun flyttede rundt på sig derinde, men hyggeligt var det.. du kommer virkelig bare til at have en slap af jul, du skal jo føde lige om lidt

Ja, det er dejligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.