Okey.. lad os få den bordet, hvad forventer I af jeres jul??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2010

Karo

N&J skriver:

Nu har der været utallige julehjælpstråde, med mange undrende og til tider kritiske spørgsmål, men hvorfor?

Fordi vi alle har vores egen lille forventning om hvad julen bør indeholde og derved koste og hvad den indeholder/koster generalt, samtidigt udlægger medierne hvert år nogle fine statistikker, der fortæller os at vi bruger flere og flere penge på gaver for hvert år der går.. 

Så hvordan ser jeres forventninger til julen ud, mener selvfølgelig ikke at I skal smide et budget ind så I kan stå til regnskab for jeres forbrug, men hvad mener I der skal være penge til, den mere økonomiske julesteg eller den mere pebrede oksemørbrad, julegaver/julegave til kun barn eller også familie, træ/ikke træ.. osv

ALTSÅ HVAD SYNTES I DER SKAL VÆRE TIL JULEN????

Hygge

Jeg forbinder julen med hygge. At sidde med børnene og læse bøger i nattøj og kigge ud på sneen udenfor At se glæden hos børnene når vi kigge på nisser og lys på gaden eller i tivoli.

For mig er det vigtigeste helt sikkert hyggen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

N&J

Jyden skriver:

Vi holder i vores optik en helt "almindelig" jul.

Alle 4 unger får kalendergaver hver dag, der skal være juledekorationer i  køkken, alrum og stue, der skal pyntes op omkring 1. dec. Ungerne er med til at bage pebernødder og småkager et par gange i løbet af måneden.

Vi har altid et juletræ, der går helt til loftet, alle vores børn får julegaver for ca 1000kr hver fra os, og så får de jo også fra flere andre. Vi giver kun julegaver til alle de øvrige børn i vores familie + vores forældre og der giver vi for ca 300kr per person.

Julemiddagen er andesteg med alt det normale tilbehør, der skal være konfekt og chokolade til om aftenen + de næste par dage. Juleaften holder vi altid hjemme hos os selv, nogle gange har vi gæster, andre gange ikke.

Småkagerne når måske at blive spist af nisserne, så der må bages nye...  det var i hvert fald altid nisserne hjemme ved os... 

Anmeld

15. december 2010

Benjamins'mor

I år holder jeg jul hjemme ved min mor uden kæresten. Men fra næste år skal vi holde skiftevis ved hans forældre og mine forældre. Så der er ikke nogen udgift der.

Men vi har lavet en tradition med at vi har en lille bitte juletræ inde i stuen som vi pynter, for min kommende søns skyld.

Ellers er der julegaver til mine søskende, hans søskende, mine forældre, hans forældre, hans bedsteforældre og mine bedsteforældre.

Ellers har vi egentligt ikke rigtigt noget der bliver brugt ekstra penge på i december måned.

Anmeld

15. december 2010

Jyden

N&J skriver:

Småkagerne når måske at blive spist af nisserne, så der må bages nye...  det var i hvert fald altid nisserne hjemme ved os... 

Vi bager altid mere end en gang, fordi ungerne elsker det. Men ja, det må være nissen på loftet (som også kommer med kalendergaverne) der spiser dem

Anmeld

15. december 2010

N&J

Tjuhl skriver:

hmmm...jeg tror ikke rigtig jeg forventer andet end brunede kartofler, hvis jeg skal være ærlig. Eller har brug for ret meget mere!

Vi har ikke træ hvert år, vores julepynt består 99% af ting vi selv har lavet som børn eller som min mormor eller oldemor har lavet til mig osv., vi giver ikke gaver hvert år, vores julemiddag er tilpasset dem vi holder jul med fx hvis vi holder med venner, er det ikke dem allesammen der spiser kød og så kan det jo være ligegyldigt at stå og svede over en and! osv osv.

det som SKAL være der for at det er jul for mig er, mennesker jeg holder af - også selvom det "kun" er Søren

Hehe.. jeg læste bare brunede kartofler.. hihi

Jeg kan faktisk rigtig godt lide det at I tager udgangspunkt i den enkelte jul, det er vel også en form for tradition i sig selv, tror du Trine I kommer til at have det anerledes med fx. det med gaver og juletræ nu hvor I har fået lille sol???

Anmeld

15. december 2010

Benjamins'mor

Og så til næste år er der jo også bettemanden der skal købes gaver til.

Men julekager og alt det, det bager svigermor kæmpe mængder af, og så plejer vi altid at få en dåse hjem.

Og fra næste år er det også hende der står for adventsgaver til bettemanden, da det virkeligt bare er en drøm der går i opfyldelse for hende.

Anmeld

15. december 2010

Aves..

N&J skriver:

Nu har der været utallige julehjælpstråde, med mange undrende og til tider kritiske spørgsmål, men hvorfor?

Fordi vi alle har vores egen lille forventning om hvad julen bør indeholde og derved koste og hvad den indeholder/koster generalt, samtidigt udlægger medierne hvert år nogle fine statistikker, der fortæller os at vi bruger flere og flere penge på gaver for hvert år der går.. 

Så hvordan ser jeres forventninger til julen ud, mener selvfølgelig ikke at I skal smide et budget ind så I kan stå til regnskab for jeres forbrug, men hvad mener I der skal være penge til, den mere økonomiske julesteg eller den mere pebrede oksemørbrad, julegaver/julegave til kun barn eller også familie, træ/ikke træ.. osv

ALTSÅ HVAD SYNTES I DER SKAL VÆRE TIL JULEN????

Altså, hos os har vi sat gaver til 50 kr, dem der ikke har børn får gaver og dem der har børn får ikke.

Jeg er på ingen måde tradititionsbunden og ville lige så gerne tage langt væk i julen som at sidde og æde mig igennem den. For tre år siden sad jeg helt alene juleaften, det var en dejlig aften.

Så min jul ville med gaver til alle ikke overstige 1000kr...og så ellers mad. som bare er flæskesteg og tilbehør og så ellers ris ala mande...

Anmeld

15. december 2010

N&J

Znuzke skriver:

I år har vi meddelt vores børn at de kan forvente væsentligt mindre julegaver end de plejer at få. Vi har også overfor resten af familien aftalt at vi sætter  budgettet lidt ned i år.  Vi har trods alt 6 børn og 1 svigerbarn og min søster har 4 (snart 5) børn, og så giver vi også stadig os voksne imellem. Så det løber op.

Men der skal bare være god mad (andesteg) og masser af den, god og hyggelig stemning, julemusik i baggrunden, utålmodige børn, masser af slik, frugt og hjemmebag - så er det en god jul. Og så forhåbentlig noget sne!!

Men stemningen er nok det der er vigtigst for mig (så læs lige i "børn+6"år ikk)

Det er godt nok også mange mennesker at købe gaver til.. 

Har ikke engang nogle gode ideer til hvordan man kunne sikre sig freden, herhjemme spiller vi brætspil, men så går bølgerne også højt.. vi spiller jo åbenbart ikke altid efter samme regler.. 

Men hyggeligt skal I da nok få det.. 

Anmeld

15. december 2010

serinasmor

Jeg vil sige der er forskel på hvordan jeg kan ønske mig julen er og hvad jeg da sagtens kan nøjes med og stadig synes det er en fantastisk jul

Min ønskejul :

jul hos mine forældre med min kæreste og min datter, mine søskende og deres kærester og unger og evt min farmor og farfar

and, flæskesteg, rødkål, risalamande(med mandel og gave) osv

sne udenfor

STORT træ i stuen

pakker til alle under træet- som alle rammer plet

dans og salmesang omkring træet i stearinlysets skær

julepynt og nisser rundt om i huset

den hyggelige tur i kirken (hvor ungerne sidder nogenlunde stille og lytter)

hjemmelavet konfekt(og MASSER af det)

kalendergaver til ungerne (fordi det er SÅ hyggeligt)

disneys juleshow på tv

Julen jeg med garanti kunne blive tilfreds med /p>

Jul med min kæreste og min datter og evt lidt familie

andebryst, kartofler, sauce og rødkål

et lille træ pyntet efter bedste evne (evt bare en enebærbusk - de er billigere)

en gave til serina juleaften- evt en lille en til 10 kr (hun er jo alligevel vild med papiret )

en tur i kirken ( evt alene hvis det passer dårligt ind)

hjemmelavet konfekt (bare lidt så vi mærker det er jul - evt bare en lille pose pebernødder)

lidt julepynt rundt om i huset

det ser umiddelbart ens ud .. men det er en verden til forskel prismæssigt

serinasmor

Anmeld

15. december 2010

N&J

lauras*mor* skriver:

Min forventning er at alle hygger sig, får noget godt mad, julekager og et hyggeligt pyntet juletræ.. En masse leg og en gang sjov pakkespil med vildt uduelige gaver som fx et 15 år gammelt VHS bånd... haha...

Jeg tør godt skrive at vi ikke bruger super meget på julegaverne.. Og de fleste af dem der kommer juleaften er vi faktisk ikke på gaver med.. Det højeste beløb er det min mand og jeg gir hinanden faktisk, som ligger omkring 700. Alle andre er 50kr eller 150.. 50 kr er til de børn der kommer den 24., som vi normalt ikke holder jul med, så det er mere en symbolsk gave... de 150 er til vores forældre, og søskende (dog ikke 2 af mine da de ikke  er der juleaften og faktisk ikke er på gaver med dem).. Vil sige at det jeg sætter mest pris på er ikke selve gaven, men det at der er nogen der kan og gider at bruge tid på at finde noget til mig... Jeg gir fx min lillebror men han gir ikke mig, fordi han ikke har råd.. og det er okay... Bare han kommer og julehygger... for det er det der er det vigtigste jo... alt i alt har vi købt 14 gaver og brugt 2300 kr... dvs gennemsnitligt  164 til hver, og faktisk gir vi alle folk noget fra deres ønskeseddel.. 

Jeg forventer en dag der er i familiens tegn, hygge, at mindes tilbage på gode minder, disneys juleshow, og måske endda en tur ud i den evt. sne med kælken.. :-) for det er DET julen hander om... for mig i hvertfald.. :-)

God jul

Det lyder da også som om I bliver en hel del mennesker, rigtig hyggeligt...

Syntes det er en rigtig god måde at gøre det på når man skal holde jul så mange sammen, børnene bliver jo også bare glade hvis de får en gave til 50, 100, el. 200 kr... 

Det var endnu en ting jeg havde glemt, SELVFØLGELIG hører DISNEY SHOW til den perfekte jul.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.