Dårlige vaner..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2010

Klumpe-dumpe

Trinehw skriver:

jamen når man skriver "feks"? udtales det så eksempel?

FNIS hvor er du søøø´!!!!

Feks. udtales FOR eksempel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Silvermist

Jeg kan simpelthen ikke lade være med at sige "fuck" når nogen fortæller mig noget vildt spændende eller når jeg bliver forskrækket...

Jeg siger hele tiden "ej"... "ej mener du det", "ej hvor vildt", "ej hvor sødt" osv.

Jeg slikker konstant mine læber når jeg gør mig umage. En yderst u-charmerende vane...

Jeg har ofte svært ved at holde mit grin tilbage, hvis nogen siger noget underligt eller opfører sig sært. Engang var jeg tilstede til nogle jobsamtaler i forb. med ansættelse af nye dagplejere, fordi at jeg skulle præsentere forældrerådet i min datters dagpleje. Der var der en ansøger der sagde et eller andet som jeg synes lød sjovt... og hun blev ved... og til sidst kom jeg til at grine helt vildt fjoget. Super pinligt og slet ikke okay i sådan en situation. Det endte med at jeg måtte lade som om at jeg fik et voldsomt hosteanfald. Heldigvis lagde ingen mærke til noget, men sagde derimod "stakkels dig, du er da ved at blive syg hva?

Puha, jeg kunne blive ved og ved... men da I (endnu) ikke kender mig rigtigt, så får I ikke mere at vide

Anmeld

14. december 2010

mama09

Rose <3 skriver:

FNIS hvor er du søøø´!!!!

Feks. udtales FOR eksempel.

ha ha troede du havde opdraget at jeg er sprogspasser..

det troede jeg sgu ikke.. ja man lærer noget nyt hver dag

Anmeld

14. december 2010

Kløver

Maja88 skriver:

jeg finder altid ting på folk...

ser altid fnuller på jakker og sådanne ting og de irriterer mig...

spindelvæv i hjørnene. et lys der står forkert

er det på/hos nogen jeg kender fjerner jeg det og er det ved nogen jeg ikke kender er jeg total i krise...for så kan jeg slet slet ikke koncentrere mig om andet- så bliver jeg ved med at stirre

hehe så skal du ikke hjem til os, vi bor tæt ved skov, og undgår ikke at der ofte kan komme spindelvæv i hjørnerne fra dne ene dag til den anden

Anmeld

14. december 2010

mama09

MissGeoh skriver:

Hehe, det udtales for eksempel.. Som det står..

Ikke kun eksempel, tror jeg.. Men der er mange der siger eksempel eller eksempelvis..

Ej nu er jeg i tvivl om hvordan det fungere.. haha..

har fattet det nu hehe

Anmeld

14. december 2010

MissGeoh

Trinehw skriver:

har fattet det nu hehe

Okay, super.

Anmeld

14. december 2010

Klumpe-dumpe

Trinehw skriver:

ha ha troede du havde opdraget at jeg er sprogspasser..

det troede jeg sgu ikke.. ja man lærer noget nyt hver dag

Altså vi nordjyder udtaler bare ikke ord korrekt, jeg ved godt hvad det hedder rigtigt, men jeg siger dem alligevel forkert.

-Og så har jeg en hel tyk ordbog med Trine-ord. (Selv opfundne ord) og jeg bliver så arrig når folk retter mig, med de ord... For alle mine Trine-ord er meget mere dækkende end almindelige danske ord ;)

Anmeld

14. december 2010

Kløver

uha jeg kan ikke snuppe når ordet hvorfor ikke bruges i forbindelse med et spørgsmål

feks

Det var ikke muligt at finde ham, hvorfor hun begyndte at græde.
Det havde ingen relevans, hvorfor jeg valgte helt at undlade det

Det giver jo bare ingen mening

jeg må indrømme jeg også siger at jeg har lagt på sofaen, ligget giver slet ikke mening for mig 

Skal man udtale korrekt er det jo også albert og jeg, som du skriver men tror ikke mange bruger den måde at sige det på

Anmeld

14. december 2010

Manakauapo

Uhh.. Jeg har vist et par stykker..

1. Jeg har fået den dårlige vane med næsten ikke at spise noget! Jeg kan klare mig i flere dage på ÉN gang aftensmad (lille portion). Kom for et par uger siden, da jeg startede på at skrive opgave!  Og førhen drak jeg flere liter vand om dagen. Nu kan jeg gå på et enkelt lille bitte glad vand.. Whonder why I have headegg...

2. Jeg bider konstant negle! Aldrig så meget at de er helt nedbidte, men bare lige lidt, når jeg er stresset!

3. Jeg bander vist rimelig meget!  

Anmeld

14. december 2010

mama09

Rose <3 skriver:

Altså vi nordjyder udtaler bare ikke ord korrekt, jeg ved godt hvad det hedder rigtigt, men jeg siger dem alligevel forkert.

-Og så har jeg en hel tyk ordbog med Trine-ord. (Selv opfundne ord) og jeg bliver så arrig når folk retter mig, med de ord... For alle mine Trine-ord er meget mere dækkende end almindelige danske ord

ha ha også her.. siger meget "kav" "træls" og tamonal (istedet for fjernbetjening - fandt faktisk først ud af det ikke hed en "tamonal"da jeg var 13 år!!!) Men siger det stadig, og alle omkring mig gør (jeg smitter) Måske vi skulle lave en bog "Trine og Trine´s rigtige ord"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.